.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 23:56:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AEL] Ładowanie????
PostNapisane: 30.lis.2010 20:01:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Witam Panowie

Zwracam się do was z prośbą o ustalenie usterki - kupiłem nowy akumulator (75AH prąd 750A) wszystko super bylo po jego wsadzeniu - rozrusznik krecil bardzo ladnie i auto odpalo bez problemu. Jednak po tygodniu zaczely sie problemy - przy rozruchu zapala się wyjrzyknik(fis) rozrusznik krecił jak by chciał a nie mógł - wiec dałem go do regeneracji myśląc że to jest tego przyczyną - rozrusznik jest zrobiony wkręcam go do auta pełen nadzieji że bedzie ok - i dupa znowu to samo. Dziś już nie wytrzymałem - rano auto ledwo kreci po czym zapala się ten wykrzyknik. Postanowiłem sprawdzić ładowanie - Miernikiem na alternatorze ( + z przewodu z alternatora - z karoserii) jest napięcie 14,4V na klemach natomiast jest napięcie 13,4V.

Zastanawia mnie fakt czemu na alternatorze jest 14,4V a na klemach 13,4V - czy to może powodować słabe ładowanie akumulatora? - sprawdzałem już czy coś nie kradnie prądu - ale nic na to nie wskazuje.

Co robić - bo przyszły minusy i zapala się ten wykrzyknik przy kreceniu - gdzie szukać usterki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 20:49:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Sprawdź czy ci się klema plusowa nie grzeje. Często przewody zagniecione w klemie śniedzieją i zwiększa się rezystancja przejścia czyli całość zaczyna się grzać.
Ja u siebie klemę wymieniałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 20:55:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
13,4V to troche mało, da sie jeździć od biedy ale nigdy nie wiadomo kiedy zrobi kaput, kolega wyżej dobrze radzi też zmieniałem klemy, + mi sie grzał, bo ori klema coś nie przwodziła dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 21:25:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2006 10:17:35
Posty: 116
z drugiej strony troche dziwna sprawa to moze tylko albo aż 1 volt ale aku powinien byc choc w 3/4 naladowany .... .Sprawdz te kable ew mozesz takze popsikac klemy specjlanym srodkiem do stykow itp .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 16:01:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
CZepiasz się alternatora a mogę się założyć że aku Ci zdechło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 16:19:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Sprawdź czystość styków na rozruszniku. Jeśli tam masz duży opór to i spadek napięcia będzie duży (stąd (!) na FISie)
Sprawdź też czystość styku głównego przewodu masowego (połączenie aku z masą)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 18:02:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Szczotki? Jakiś potężny odbiornik prądu? Do 13,4 V spada mi tylko i wyłącznie latem kiedy stoję w korku i włączy się drugi bieg wentylatora od klimy.
Rozładowany akumulator też znacznie obciąży instalację ale nie jestem pewien czy aż tyle.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 06:49:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
kosma_sz napisał(a):
Szczotki? Jakiś potężny odbiornik prądu? Do 13,4 V spada mi tylko i wyłącznie latem kiedy stoję w korku i włączy się drugi bieg wentylatora od klimy.
Rozładowany akumulator też znacznie obciąży instalację ale nie jestem pewien czy aż tyle.


W lecie się nie liczy, ponieważ alternator Bosch z oryginalnym regulatorem ma funkcję reakcji na temperaturę, co zmniejsza ubytki wody z akumulatora i przyspiesza doładowanie po rozruchu, szczególnie zimą ~14.5V gdy alternator jest zmrożony (podobnie jak akumulator). W lecie jak jest bardzo gorąco to na alternatorze napięcie ładowania może spaść do 13.4V bez odbiorników.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2010 14:58:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Wymieniłem dziś regulator, szczotki już tego wymagały - ładowanie na alternatorze (na grubym przewodzie +) wynosi 14,4V - jednak do akumulatora dochodzi juz tylko 13,2V - szukałem wszedzie czysciłem klemy, mase, styki - i nic. Dziś zauważyłem że do rozrusznika dochodzi napiecie 14,4V z tego grubego przewodu z alternatora - natomiast wychodzi z niego (tym grubym przewodem który idzie do aku) tylko 13.5V - Pytanie brzmi czy rozrusznik powinien pobierać aż tyle prądu - i czy wogule powinien coś pobierać kiedy silnik pracuje - zabiera 0,9V. Rozrusznik był u elektryka gdzie został zregenerowany (szczotki, bendiks itp). Troche mnie to niepokoi bo gdy są włączone światła i nawiew ładowanie wynosi 13V. Poradźcie mi coś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2010 07:16:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
A pomiar na przewodzie idącym do akku? jeżeli tak to obstawiam że ma zaśniedziałą końcówkę w miejscu zagniecenia. Sprawdź spadek napięcia między śrubą, końcówką przewodu do akku i szpilką/igłą wbitą przez izolację w ten przewód kawałek od końcówki przyłączeniowej do rozrusznika.
Rozrusznik nie włączony nie ma prawa pobierać prądu, z resztą mierzysz spadek napięcia a nie pobór prądu.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2010 17:11:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
TO_JA miałeś racje - po wyczyszczeniu tych końcówek ładowanie jest ponad 14V - pomogło. Dziękuję. Końcówki były bardzo zaśniedziałe. Dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2010 07:25:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
ieble napisał(a):
TO_JA miałeś racje - po wyczyszczeniu tych końcówek ładowanie jest ponad 14V - pomogło. Dziękuję. Końcówki były bardzo zaśniedziałe. Dziekuje

Nie ma za co, ja też muszę się do tego dobrać, ale jakoś brak natchnienia/warunków.
Zastanawia mnie jeszcze kwestia spadku napięcia między przewodem "+" a klemą przyłączaną do akumulatora - może faktycznie warto ją wymienić.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2010 20:40:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Panowie zastanawia mnie jednak to dlaczego po 2s kręcenia rozrusznikiem zapala sie (!) na fisie??? Od czego to może być? akumulator jest sprawny, przełożyłem drugi od busa 2 tygodniowy i jest to samo - co to może być? jeszcze jakieś styki do czyszczenia? Ktoś z tym walczył?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2010 07:10:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
ieble napisał(a):
Panowie zastanawia mnie jednak to dlaczego po 2s kręcenia rozrusznikiem zapala sie (!) na fisie??? Od czego to może być? akumulator jest sprawny, przełożyłem drugi od busa 2 tygodniowy i jest to samo - co to może być? jeszcze jakieś styki do czyszczenia? Ktoś z tym walczył?


Normalka przy słabszym akku lub dużych spadkach na przewodach między Akku i rozrusznikiem. Napięcie podczas rozruchu spada do poziomu na którym komp ABS'u przestaje działać więc FIS sygnalizuje awarię układu hamulcowego. Nie znajdziesz żadnego błędu w ABS bo przy zbyt niskim napięciu nie działa więc nie zanotuje błędu.
Można tak jeździć latami, ale należy sprawdzić prąd rozruchowy akku, wszystkie łącza przewodu akku/rozrusznik, ewentualnie rozrusznik czy nie ma wybitych tulejek bo może wówczas bardzo duży prąd pobierać.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2010 11:33:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Akumulator jest dobry, ale na probe wziołem dziś aku (2 tygodniowy Bosch) z VW T4 2.4D - i jest to samo kreci a po 2s zapala sie ta kontrolka na fisie. Styki czyscilem, kleme też. Rozrusznik ma nowy bendiks i szcztkoczymacz - nie wiem czy zmieniali te tulejki. Kurde denerwuje mnie to.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2010 11:37:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Skoro wymieniali coś w rozruszniku to może nie jest jak należy poskręcany przewód przy rozruszniku.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2010 12:01:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
cos mi sie wydaje ze go wyjme i sam przejze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2010 21:15:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
Sprawdź miernikiem do ilu spada napięcie podczas rozruchu.

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL] Ładowanie????
PostNapisane: 10.maja.2014 16:43:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Odświeżam bo nie ma sensu zakładać nowego tematu. Mam ładowanie 13V i to bez włączonych świateł :(. ////////kupiłem nowy akumulator i nie chce go szybko zajeździć. Przy wymianie aku okazało się iż kabel plusowy jest przetarty i zaśniedział. Pytanie jest zasadnicze:

Czy tak zasniedziały będzie powodować aż takie spadki ?

Obrazek

Czytałem również o wymianie kabla plusowego ... Jak go wymienić ? trzeba wyciągać fotele i podłogę ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL] Ładowanie????
PostNapisane: 11.maja.2014 17:23:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Gustav napisał(a):
Przy wymianie aku okazało się iż kabel plusowy jest przetarty i zaśniedział. Pytanie jest zasadnicze:

Czy tak zasniedziały będzie powodować aż takie spadki ?


Bardziej wygląda na to, że kable się zagotowały i izolacja się stopiła od temperatury. A temperatura była bo jest opór między sama klemą a przewodem.
Sprawdziłbym to omomierzem.
Chcesz wymieniać cały kabel ? A moze wymienić samą klemę, jeśli długość kabla na to pozwoli oczywiście :)

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: