Witajcie,
Mój problem dotyczy prędkościomierza, a dokładniej sparowania zestawu czujnik prędkościomierza + właściwy pierścień magnetyczny dla skrzyni automatycznej. Czujnik prędkościomierza po niemal 26 latach dokonał żywota, więc niby krótka piłka ale, w aucie posiadałem czujnik 3 pinowy (dwustanowy - halla) o numerze 012 409 191 G, jak w przypadku znakomitekj większość części do tego auta Etka i serwis twierdzi "no longer available", co wkurza mnie niemiłosiernie. Dopadłem gdzieś nowszy czujnik o tym samym numerze ale z literką D, dwupinowy (kontaktronowy). Prędkościomierz znów ożył jednak teraz problemem są dwukrotnie zawyżone wskazania prędkości. Wieść Hiobowa niesie, że występowały dwa rodzaje pierścieni magnetycznych 4 i 8 magnesowy, co tłumaczyło by dwukrotną różnicę wskazań. Próbowałem zorganizować w/w pierścień gdzieś w używkach jednak na próżno, udałem się również do serwisu Audi VW ale i tu nie poszło mi najlepiej. Udało się na szybko wytypować i zakupić pierścień z A100 z 4 biegowe skrzyni automatycznej o nieco innej budowie ale jak go posprawdzałem blaszką to wygląda, że ilość magnesów to także 8. Pozostanie mi zapewne teraz na ozdobę. Stąd moje pytanie: czy ktoś posiada może numer części rzeczonego pierścienia 4 magnesowego pod czujnik kontaktronowy, czy może nie da się tego sparować z jakiś względów? Ewentualną używkę też chętnie przygarnę. Do czujnika 3 pinowego wolałbym nie wracać, bo nawet gdybym takowy używany znalazł, to jest to ślepa uliczka. Gdyby natomiast nie było innej możliwości to czemu nie. Zawsze pozostaje mi wygryźć zbywającą ilość magnesów
Dzięki za ewentualną pomoc.