Klax napisał(a):
Lukasik napisał(a):
z tym za duzym aku to nie prawda, ze bedzie niedoladowany.
i maly i duzy aku ma takie samo napiecie ladowania. tym samym alternatorem naladujesz do pełna aku 40Ah jak i 140Ah.
Jak najbardziej masz rację, tylko w obu podanych przykładach czasy ładowania będą różne. A co za tym idzie, jeżeli ktoś ma duży aku a jeździ na krótkich trasach, to aku będzie niedoładowany cały czas - a przynajmniej tak na "chłopski" rozum mi się wydaje.
nie.
załóżmy, że masz w samochodzie naładowany aku 40Ah. Odpalasz bryke, zjada Ci powiedzmy 3Ah, jedziesz... 15min i masz znowu naładowany na max.
a teraz załóżmy, że masz w samochodzie naładowany aku 140Ah. Odpalasz bryke, zjada Ci powiedzmy 3Ah, jedziesz... 15min i masz znowu naładowany na max.
doładowanie obydwu akumulatorów pod odpaleniu do max zajmie tyle samo czasu.
oczywiście, czas ładowania od 0 do pełnego będzie się różnił.
innym tematem jest gdy jedziesz krócej niz te powiedzmy 15 min i nie doładujesz tego co zużyłeś na odpalenie.