.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 11:25:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4]skasować błąd airbag'u
PostNapisane: 20.gru.2006 21:54:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Witam,

przepaliły mi się dwie żarówki (światła mijania) jednocześnie !
Oczywiście zanim do tego doszedłem żąglowałem bezpiecznikami przy pracującym silniku i... kontrolka AIRBAG gaśnie dopiero po około 2min a nie po paru sekundach. Podobno wystarczy skasować błąd. Wystarczy mieć VAG'a. Ale ja nie mam, a nie będę płacił 40zł monopoliście (Legnica) i to zwłaszcza przed świętami.
Podobno błędy można skasować bez Vag'a

Oto cytat z wypowiedzi kolegi Buddha:
Kasowanie usterek

- Zapłon wyłączyć.
- Przewód danych podłączyć do masy.
- Zapłon włączyć.
- Przewód danych odłączyć.

i moje pytania:
1) który to przewód K czy L ? No i który to K a który L?
2) czy ktoś to robił i z jakim skutkiem?

Z góry dziękuję za pomoc. Może to pierdoła, ale lubię jak w aucie wszystko jest tip-top. Czasami też biorę córkę na kolania i jeździmy pod domem (to dla niej większa radocha niż te jebane teletubisie) - ale jak zaczęła mi ta kontrolka świecić to nie będę ryzykował.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 22:36:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Dobry joke z teletubisiami :peace:
Nie słyszałem aby zwieranie którejkolwiek linii diagnostycznej kasowało błędy.
Aby wykasować błąd poduszki trzeba skomunikować się ze sterownikiem i posłać mu odpowiednią komendę.
Jak się świeci poducha to nie ma prawa wystrzelić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 22:52:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
BBart: za 80 kupisz interface Viakena ... po 2 diagnosatykach się zwróci. To co Ci opowiedziano to bajka. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 00:20:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Cześć Bartuś :peace:

A dzwoniłeś do mcx4 :) przecież ma VAGa ... interfejs z C4 powinien pasować do B4 (?) ...

Pozdrawiam

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 00:27:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Czy chodzi o to:

http://moto.allegro.pl/item150095231_va ... prom_.html


... jeśli tak - to kupuję. Tylko czy nie lepszy był by z USB? Złącza szeregowe w laptopach wymarły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 13:48:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Systemy bezpieczeństwa, czyli między innymi AirBag sa tak zaprojektowane, że jeśli świeci kontrolka i są zapisane błędy to nie wystrzeli poduszka. Nawet przy uderzeniu.
Zwieranie linii nie skasuje żadnych błędów, jeśli pdasz napięcie na linię diagnostyczną to możesz skasować ale raczej któryś ze sterowników, jeśli napięcie będzie podawane długo.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 11:42:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
A czy wogóle taki zabieg jak odłączenie aku ma sens jeśli chodzi o kasowanie błędów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 11:45:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
BBart napisał(a):
A czy wogóle taki zabieg jak odłączenie aku ma sens jeśli chodzi o kasowanie błędów?

nie - nadal beda zapisane w pamieci.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 16:11:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
Prezes napisał(a):
Cześć Bartuś :peace:

A dzwoniłeś do mcx4 :) przecież ma VAGa ... interfejs z C4 powinien pasować do B4 (?) ...

Pozdrawiam


BBart nie lubi jak ktos grzebie w jego aucie :diabel:

a w b4 i c4 sa te same wtyki ( i tak mam je rozebrane i gołe kable bo ostatnio podłaczałem moją ciezarówke :D a tam idzie inna kostka )

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 18:15:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Bilu napisał(a):
BBart napisał(a):
A czy wogóle taki zabieg jak odłączenie aku ma sens jeśli chodzi o kasowanie błędów?

nie - nadal beda zapisane w pamieci.


chyba ze odłaczysz na dluzszy czas 3-4 miesiace

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 12:12:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Pablo200 napisał(a):
Bilu napisał(a):
BBart napisał(a):
A czy wogóle taki zabieg jak odłączenie aku ma sens jeśli chodzi o kasowanie błędów?

nie - nadal beda zapisane w pamieci.


chyba ze odłaczysz na dluzszy czas 3-4 miesiace

Nie.
Jeśli jest silnik na monowtrysku, to odłączanie aku przeważnie kasuje pamięć.
A w silnikach z wielopunktem to możesz sobie odączać i nic się nie skasuje.

Ale:
Jeśli jest to błąd sporadyczny i już nie występuje to ECU samo skasuje go po 40 odpaleniach silnika, tylko wrunek taki, żeby silnik pracował co najmniej 5 minut i samochód przekroczył prędkość 30 km/h.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4]skasować błąd airbag'u
PostNapisane: 30.gru.2006 22:07:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 19:28:03
Posty: 306
Lokalizacja: Włocławek
BBart napisał(a):
Witam,

przepaliły mi się dwie żarówki (światła mijania) jednocześnie !
Oczywiście zanim do tego doszedłem żąglowałem bezpiecznikami przy pracującym silniku i... kontrolka AIRBAG gaśnie dopiero po około 2min a nie po paru sekundach. Podobno wystarczy skasować błąd. Wystarczy mieć VAG'a. Ale ja nie mam, a nie będę płacił 40zł monopoliście (Legnica) i to zwłaszcza przed świętami.
Podobno błędy można skasować bez Vag'a

Oto cytat z wypowiedzi kolegi Buddha:
Kasowanie usterek

- Zapłon wyłączyć.
- Przewód danych podłączyć do masy.
- Zapłon włączyć.
- Przewód danych odłączyć.

i moje pytania:
1) który to przewód K czy L ? No i który to K a który L?
2) czy ktoś to robił i z jakim skutkiem?

Z góry dziękuję za pomoc. Może to pierdoła, ale lubię jak w aucie wszystko jest tip-top. Czasami też biorę córkę na kolania i jeździmy pod domem (to dla niej większa radocha niż te jebane teletubisie) - ale jak zaczęła mi ta kontrolka świecić to nie będę ryzykował.


A swoją drogą ciekawe czy ktoś ma z tego kasę, żeby takie głupoty ludziom opowiadać...
Odłączanie klemy nawet na rok to też było dobre ale w starych omegach :)
W każdym razie gdybyś przelatywał przez Włocławek to możesz się odezwać, to Ci skasuję za zupełną darmochę ;)

_________________
----------------------------------------------------------------------
>>>Autoelektronika. Elektryka. Alarmy. Immo. Klucze. Naprawa sterowników ABS, ESP, AIRBAG, ECU. Chiptuning<<<

WWW.VAGELEKTRONIKA.PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 09:06:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Wielkie dzięki Panowie w połączeniu z najlepszymi życzeniami noworocznymi: aby nasze audiki zdrowe byly, szybko jeździły i mało paliły

szogun0 napisał(a):
Ale:
Jeśli jest to błąd sporadyczny i już nie występuje to ECU samo skasuje go po 40 odpaleniach silnika, tylko wrunek taki, żeby silnik pracował co najmniej 5 minut i samochód przekroczył prędkość 30 km/h.


A teraz pobawię się w "Pgromców mitów". Zostało jakieś 20 odpaleń.

12sty2007 Mit obalony (przynajmniej w przypadku jaśków w B4)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4]skasować błąd airbag'u
PostNapisane: 08.sty.2015 21:43:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Jeździj sam się naprawi, albo podłącz Vag i skasuj błąd, co tu rozwiązywać?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: