.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 18:59:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: a6 c5 q avant 2.4 automat Pb+lpg 99 rok problem zodpaleniem
PostNapisane: 02.sie.2017 09:44:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Wczoraj auto normalnie jeździło , pod wieczór jak wracałem do kolegi odpalił dopiero za hmmm 8-10 razem .
Dziś rano wsiadam odpalam, i jadę po bułki do pracy ... , wychodzę z bułkami i nie mogę uruchomić auta . Kilka prób i nic . Akurat za płotem 2 metry dalej jest mechanik ... i zaczynamy hmm naprawiać ... . Nie załącza się pompa paliwa , rozrusznik kręci .... pompa była zmieniana w styczniu tego roku . Do pompy nie dochodziło napięcie , bezpiecznik sprawdzony , po dalszej weryfikacji widać , że przekaźnik od pompy się nie załącza , z przekaźnika została ściągnięta obudowa , przekaźnik zamontowany w listwę - załączyliśmy go ręcznie - pompa zaczęła chodzić - i tak próbowaliśmy uruchomić auto - nie wyszło . Poszedłem po drugi kluczyk do domu , profilaktycznie kupiłem nowe baterie , włożyłem je ... i nic - nie odpalił. już chciałem brać auto na hol , aby go na plac zaciągnąć do mechanika ... próbowałem odpalić , i o dziwo odpalił . Na placu u mechanika auto zaczęło odpalać jakby nigdy nic ... kilka razy normalnie odpalił , ale przy następnych próbach znów kaplica . Sprawdzony komputerem wypluł niby błąd immobilizera , zero żadnych innych błędów silnika, skrzyni biegów automatycznej , nie ma błędu czujnika zderzeniowego. Błąd skasowany ... , ale auto dalej nie odpala , ma przyjechać gość z lepszym sprzętem , co by posprawdzać w trybie bardziej zaawansowanym . Podejrzenie pada na immobilizer , bo tak jakby odcinał zasilanie pompy , iskrę - ale nie jesteśmy pewni do końca.

Ma ktoś jakieś pomysły ??


tak jak poczytałem , to też podejrzenie pada na czujnik temperatury - auto jak ostygnie idzie odpalić , .. jak się rozgrzeje to nie koniecznie . Zauważyłem też , że jak jest bardzo mocno nagrzany to silnik jest troszkę zamulony . temperatura płynu trzyma równo na 90 stopniach , temperatura oleju przy mocnym rozgrzaniu dochodzi do około 100 stopni w korkach przy temperaturze otoczenia 30 stopni na słońcu .

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 q avant 2.4 automat Pb+lpg 99 rok problem zodpalen
PostNapisane: 03.sie.2017 18:49:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Luki147 napisał(a):
Wczoraj auto normalnie jeździło , pod wieczór jak wracałem do kolegi odpalił dopiero za hmmm 8-10 razem .
Dziś rano wsiadam odpalam, i jadę po bułki do pracy ... , wychodzę z bułkami i nie mogę uruchomić auta . Kilka prób i nic . Akurat za płotem 2 metry dalej jest mechanik ... i zaczynamy hmm naprawiać ... . Nie załącza się pompa paliwa , rozrusznik kręci .... pompa była zmieniana w styczniu tego roku . Do pompy nie dochodziło napięcie , bezpiecznik sprawdzony , po dalszej weryfikacji widać , że przekaźnik od pompy się nie załącza , z przekaźnika została ściągnięta obudowa , przekaźnik zamontowany w listwę - załączyliśmy go ręcznie - pompa zaczęła chodzić - i tak próbowaliśmy uruchomić auto - nie wyszło . Poszedłem po drugi kluczyk do domu , profilaktycznie kupiłem nowe baterie , włożyłem je ... i nic - nie odpalił. już chciałem brać auto na hol , aby go na plac zaciągnąć do mechanika ... próbowałem odpalić , i o dziwo odpalił . Na placu u mechanika auto zaczęło odpalać jakby nigdy nic ... kilka razy normalnie odpalił , ale przy następnych próbach znów kaplica . Sprawdzony komputerem wypluł niby błąd immobilizera , zero żadnych innych błędów silnika, skrzyni biegów automatycznej , nie ma błędu czujnika zderzeniowego. Błąd skasowany ... , ale auto dalej nie odpala , ma przyjechać gość z lepszym sprzętem , co by posprawdzać w trybie bardziej zaawansowanym . Podejrzenie pada na immobilizer , bo tak jakby odcinał zasilanie pompy , iskrę - ale nie jesteśmy pewni do końca.

Ma ktoś jakieś pomysły ??


tak jak poczytałem , to też podejrzenie pada na czujnik temperatury - auto jak ostygnie idzie odpalić , .. jak się rozgrzeje to nie koniecznie . Zauważyłem też , że jak jest bardzo mocno nagrzany to silnik jest troszkę zamulony . temperatura płynu trzyma równo na 90 stopniach , temperatura oleju przy mocnym rozgrzaniu dochodzi do około 100 stopni w korkach przy temperaturze otoczenia 30 stopni na słońcu .


Czy ktoś mi powie dokładnie gdzie jest czujnik położenia wału w a6 c5 2.4 v6 ?? również padł wybór na niego jako głównego winowajcę , i chciałbym się zabrać za jego wymianę .

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 q avant 2.4 automat Pb+lpg 99 rok problem zodpalen
PostNapisane: 06.sie.2017 10:01:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Luki147 napisał(a):
Luki147 napisał(a):
Wczoraj auto normalnie jeździło , pod wieczór jak wracałem do kolegi odpalił dopiero za hmmm 8-10 razem .
Dziś rano wsiadam odpalam, i jadę po bułki do pracy ... , wychodzę z bułkami i nie mogę uruchomić auta . Kilka prób i nic . Akurat za płotem 2 metry dalej jest mechanik ... i zaczynamy hmm naprawiać ... . Nie załącza się pompa paliwa , rozrusznik kręci .... pompa była zmieniana w styczniu tego roku . Do pompy nie dochodziło napięcie , bezpiecznik sprawdzony , po dalszej weryfikacji widać , że przekaźnik od pompy się nie załącza , z przekaźnika została ściągnięta obudowa , przekaźnik zamontowany w listwę - załączyliśmy go ręcznie - pompa zaczęła chodzić - i tak próbowaliśmy uruchomić auto - nie wyszło . Poszedłem po drugi kluczyk do domu , profilaktycznie kupiłem nowe baterie , włożyłem je ... i nic - nie odpalił. już chciałem brać auto na hol , aby go na plac zaciągnąć do mechanika ... próbowałem odpalić , i o dziwo odpalił . Na placu u mechanika auto zaczęło odpalać jakby nigdy nic ... kilka razy normalnie odpalił , ale przy następnych próbach znów kaplica . Sprawdzony komputerem wypluł niby błąd immobilizera , zero żadnych innych błędów silnika, skrzyni biegów automatycznej , nie ma błędu czujnika zderzeniowego. Błąd skasowany ... , ale auto dalej nie odpala , ma przyjechać gość z lepszym sprzętem , co by posprawdzać w trybie bardziej zaawansowanym . Podejrzenie pada na immobilizer , bo tak jakby odcinał zasilanie pompy , iskrę - ale nie jesteśmy pewni do końca.

Ma ktoś jakieś pomysły ??


tak jak poczytałem , to też podejrzenie pada na czujnik temperatury - auto jak ostygnie idzie odpalić , .. jak się rozgrzeje to nie koniecznie . Zauważyłem też , że jak jest bardzo mocno nagrzany to silnik jest troszkę zamulony . temperatura płynu trzyma równo na 90 stopniach , temperatura oleju przy mocnym rozgrzaniu dochodzi do około 100 stopni w korkach przy temperaturze otoczenia 30 stopni na słońcu .


Czy ktoś mi powie dokładnie gdzie jest czujnik położenia wału w a6 c5 2.4 v6 ?? również padł wybór na niego jako głównego winowajcę , i chciałbym się zabrać za jego wymianę .




Widzę , że wszyscy chętnie do pomocy , .. ale próbuję dalej ... :

Jak w a6 c5 objawia się blokada immobilizera ??
Czy w momencie gdy immobilizer nie puszcza to w momencie próby odpalenia auta odcina on iskrę , i zasilanie pompy paliwa ?? W mim przypadku następuje czasami odcinka zasilania pompy paliwa
Czy może auto powinno odpalić na 2-3 sekundy i zgasnąć ??

Następne pytanie dotyczy się czujnika położenia wału :
Czy jeżeli jest uszkodzony czujnik położenia wału , to poza brakiem możliwości odpalenia auta , nie podaje on sygnału odpowiedzialnego za załączenie się pompy paliwa w aucie ??

Chłopaki troszkę więcej wysiłku , bo naprawdę , nie mam więcej pomysłów na rozwiązanie tego problemu :):

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 q avant 2.4 automat Pb+lpg 99 rok problem zodpalen
PostNapisane: 06.sie.2017 14:38:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Immobiliser gasi silnik po odpaleniu - odpala i o chwili gaśnie.
Czujnik położenia wału, czy wałka rozrządu? Hall też może nabałaganić. Próbowałeś pojeździć na samej benznie, żeby wylkuczyć instalację gazową?

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 q avant 2.4 automat Pb+lpg 99 rok problem zodpalen
PostNapisane: 06.sie.2017 17:47:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
metyoo napisał(a):
Immobiliser gasi silnik po odpaleniu - odpala i o chwili gaśnie.
Czujnik położenia wału, czy wałka rozrządu? Hall też może nabałaganić. Próbowałeś pojeździć na samej benznie, żeby wylkuczyć instalację gazową?




Biorąc pod uwagę Twą wypowiedź : Immobiliser gasi silnik po odpaleniu - odpala i o chwili gaśnie. - czyli jak tak działa imo to według tego co się dzieje u mnie , i jakie mam objawy możemy go wykluczyć .

pozostaje w takim razie powymieniać hmmm wszystkie trzy czujniki - czujnik położenia wału , wałka rozrządu Hall .

Instalację lpg raczej wykluczam - nie widzę zbytnio związku z tą sytuacją - .... auto zaraz po odpaleniu pracuje na samej benzynie dopiero następnie przełącza się na lpg - także nie mam pomysłu jak by lpg miało blokować zapłon .

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 q avant 2.4 automat Pb+lpg 99 rok problem zodpalen
PostNapisane: 06.sie.2017 21:04:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
LPG nie blokuje zapłonu, tylko może zalewać silnik, a elektronika z czasem nie potrafi tego ogarnąć.
Czujnik wałka rozrządu=Hall.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 c5 q avant 2.4 automat Pb+lpg 99 rok problem zodpalen
PostNapisane: 07.sie.2017 01:04:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
metyoo napisał(a):
LPG nie blokuje zapłonu, tylko może zalewać silnik, a elektronika z czasem nie potrafi tego ogarnąć.
Czujnik wałka rozrządu=Hall.



Lpg było po przeglądzie - i nie było podstaw by się przyczepić chodzi poprawnie , komputer nie wskazywał żadnych błędów . Trzeba zainwestować w takim razie kilka stówek w nowe czujniki na początek , patrzyłem , to za około stówkę idzie wyrwać febiego czujnik położenia wału , i tak samo za stówkę czujnik Halla - czyli jakieś trzy stówki z groszem na wydanie , nie wiem czy uda mi się samemu to wymienić ... ehhh.

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: