Dominozx napisał(a):
Okej, dzięki za instrukcje. Powiedz mi coś jeszcze, ten termisor zmienia opór tak? Zamiast niego zamontowałem opornik który miał za zadanie go imitować, gdy instalacje podłączyłem do fotela pasazera to grzało mocniej niż normalnie z termisorem (tak mi się wydawało) a w kierowcy już nie
Tak , ten termistor zmienia opór , .. nie możesz go zastąpić zwykłym opornikiem . Termistor zmienia opór w zależności od temperatury , i ma za zadanie hmm jakby to powiedzieć dawkować przepustowość przepływu prądu w matach . Chodzi o to aby nie zostało podane całe maksymalne natężenie w jednym momencie , w jednej chwili na maty , ... gdyż to by skróciło ich żywotność . W momencie gdy on się ogrzewa zmniejsza swój opór , i w każdej sekundzie przepuszcza większe natężenie prądu na maty .. a co za tym idzie , mata na danym ustawionym zakresie - poziomie grzania spokojnie się nagrzewa .... Termistor dawkuje przepływ prądu od zera praktycznie , a opornik ma już stały opór początkowy .
Jeżeli wstawiłeś zwykły opornik , to te grzanie nie do końca będzie działało poprawnie - opornik ma stały opór , i tam mata nie będzie się nagrzewać do swoich parametrów fabrycznych . Nie sądzę , aby Twój termistor był uwalony , bardziej obstawiam na uszkodzenie maty . Niestety , ale musisz chyba rozpruć cały fotel , i sprawdzić każdą matę oddzielnie . Możesz mieć też taki numer , że nitka grzewcza będzie cała , ale uległa jakiemuś "uszkodzeniu" , zalaniu , zabrudzeniu i zwiększyła tak swoją oporność , że stanowi jeden wielki opornik i się nie nagrzewa tak jak powinna .
Taki właśnie przypadek też opisałem w tym swoim poście . Możesz mieć jakąkolwiek przerwę w obwodzie , albo uszkodzona mata grzewcza , ale upalone połączenia między nimi .