.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 19:36:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 01.gru.2017 20:27:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Heloł! Mam problemy z napięciem ładowania, jest za niskie.
- wymieniłem stabilizator napięcia w alternatorze na inny, nowy - brak poprawy
- wymieniłem szczotki węglowe w starym, boschowskim stabilizatorze - brak poprawy
- wymieniłem akumulator, włożyłem Boscha S5 - brak poprawy

Bez obciążenia mam "rzutem na taśmę" 14V
Po włączeniu świateł i grzania szyby mam 13,6V (napięcia mierzone w zapalniczce)

Co ciekawe, czasami wbudowany w deskę woltomierz czasami (często w pierwszych minutach po rozruchu, jak "zgasną" świeczki żarowe) pokazuje bardzo rozsądne napięcie....

Co sądzą mądre głowy?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 01.gru.2017 20:46:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
U mnie jest podobnie. Nie wnikam w to ponieważ zawsze odpala na dotyk i nie mam problemów z akumulatorem. Chyba że auto trzy tygodnie stoi nie odpalane, wtedy bywa różnie, czasem słabiej kręci po długim postoju. Ogólnie nie szukam sobie problemów. napięcie ładowania może być nieco niższe na wolnych obrotach przy dużym zapotrzebowaniu na prąd (przy włączonych światłach) itp. 13,6 to nie jest źle.

Ps. ma duże znaczenie: gdzie i czym się mierzy. Pomiar na akumulatorze będzie bardziej miarodajny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 01.gru.2017 20:51:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Na akumulatorze, w zapalniczce i na samym alternatorze jest różnica rzętu 0,1V; zupełnie pomijalna. Wszystkie masy sprawdzone, przesmarowane smarem miedziowym itp.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 01.gru.2017 21:52:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
To że nie ma pełnych 14V ma niewielkie znaczenie. Jeżeli chodzi o sam akumulator...
Dopóki trzyma parametry i nie ma problemu z uruchomieniem auta, znaczy że jest git.

Sugeruj się tym:

Obrazek

Ps. Zmierz jeszcze napięcie pomiędzy blokiem silnika, a plusem akumulatora. Może silnik ma słabe połączenie z masą samochodu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 01.gru.2017 23:11:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Ja też się naszukałem, a winna była plusowa klema na akumulatorze. Przy dużych obciążeniach się grzała i był spadek napięcia. Zasniedziała w miejscu zaprasowania. Obcięłem i założylem inną.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 01.gru.2017 23:27:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jesli na aku przy pracy samochodu jest ponizej 13.9, to niestety ale bedzie niedoladowany. w zdrowym samochodzie powinno byc na klemach powyzej 14v z wlaczonymi swiatlami (zazwyczaj gdzies 14,2-14,3). wtedy bedzie najdluzsza zywotnosc aku.

jesli bedzie ponizej, powiedzmy 13,5, to aku bedzie tylko czesciowo naladowany, np w polowie, albo 20%. na strzala ok odpali, ale przy duzych mrozach moze byc problem. poza tym szybko padnie rok, dwa.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 02.gru.2017 11:45:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Też miałem kiedyś problem z klemą plusową ale warto też popatrzeć na styki masy z nadwoziem, zmieniałem też ten krótki kabel minusowy od aku. W C4ce założyłem nowy aku i alternator po regeneracji w 2011r, sprawdzałem nie dawno to po odpaleniu na zimnym było 14,54V.

Na zimnym i na ciepłym masz tak samo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 02.gru.2017 14:09:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Heloł! Mam problemy z napięciem ładowania, jest za niskie.
- wymieniłem stabilizator napięcia w alternatorze na inny, nowy - brak poprawy
- wymieniłem szczotki węglowe w starym, boschowskim stabilizatorze - brak poprawy
- wymieniłem akumulator, włożyłem Boscha S5 - brak poprawy

Bez obciążenia mam "rzutem na taśmę" 14V
Po włączeniu świateł i grzania szyby mam 13,6V (napięcia mierzone w zapalniczce)

Co ciekawe, czasami wbudowany w deskę woltomierz czasami (często w pierwszych minutach po rozruchu, jak "zgasną" świeczki żarowe) pokazuje bardzo rozsądne napięcie....

Co sądzą mądre głowy?

Zasadniczne pytania:
Czy silnik uruchamia się bez problemów?
Czy rozrusznik kręci szybko?
Jak wygląda uruchamianie na mrozie?

EDIT:
Specjalnie dla Ciebie wykonałem pomiary w 2 samochodach (napięcia na aq):
1) Audi 80 1Z Agnieszki - rok w Polsce na niemieckim aq i odpala zanim pomyslisz (nic nie dotykane):
- przed uruchomieniem 12,72V
-po uruchomieniu bez obciążenia: 14,57V
- z pełnym możliwym obciążeniem (szyba,światła,klima):14,27V
2) Caddy AHU z ledwo zipiącym aq, po regeneracji alternatora rok temu (Bosch S5 ze 4 lata i ledwo kręci w obecnych warunkach):
- przed uruchomieniem:11,81V
-po uruchomieniu bez obciążenia:14,48V
-z maksymalnym możliwym obciążeniem (szyba, światła):14,32V

Wniosek: masz niesprawny układ ładowania/względnie alternator o złej mocy = porównaj jego moc z wpisem we wlepie. Oddaj alternator fachowcom. Z mojego doświadczenia koszt regeneracji po mojemu to ok 300 zł przy czym proś o regulator z wyższym napięciem ładowania.
Oddaj go do gościa przy stadionie Widzewa róg Widzewskiej i Piłsudskiego. Sprawdzona firma.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 02.gru.2017 18:03:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
Specjalnie dla Ciebie wykonałem pomiary w 2 samochodach (napięcia na aq):
1) Audi 80 1Z Agnieszki - rok w Polsce na niemieckim aq i odpala zanim pomyslisz (nic nie dotykane):
- przed uruchomieniem 12,72V
-po uruchomieniu bez obciążenia: 14,57V
- z pełnym możliwym obciążeniem (szyba,światła,klima):14,27V
2) Caddy AHU z ledwo zipiącym aq, po regeneracji alternatora rok temu (Bosch S5 ze 4 lata i ledwo kręci w obecnych warunkach):
- przed uruchomieniem:11,81V
-po uruchomieniu bez obciążenia:14,48V
-z maksymalnym możliwym obciążeniem (szyba, światła):14,32V

Te wartości u mnie są zupełnie nieosiągalne.... :/ Fabrycznie nowy bosch S5 zmierzony woltomierzem przed rozruchem pokazuje 12,4 V.... czyli jakby zużyty to połowy :/
Może pójdę jeszcze tropem klemy plusowej...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 02.gru.2017 18:26:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Pierścienie ślizgowe (komutator) nawet przeszlifowałem drobym papierem ściernym....
Czy pomiar napięcia podczas pracy silnika na samym alternatorze przy odpiętym aku da mi jakieś wskazówki?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 02.gru.2017 18:59:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Przenigdy nie Odpinaj akumulatora na działającym silniku. Uszkodzisz alternator, a często i elektrykę auta. Pierścienie ślizgowe a komutator to dwie różne rzeczy. Komutator jest w prądnicy.
Tak to wygląda u mnie. Od lat - bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 02.gru.2017 21:55:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Energy napisał(a):
Przenigdy nie Odpinaj akumulatora na działającym silniku. Uszkodzisz alternator, a często i elektrykę auta.

Wiem o tym. Ale mogę najpierw odpiąć główny kabel z alternatora, a aku nadal pozostaje podłączony do rozrusznika....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 02.gru.2017 22:02:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
cygaro-avant napisał(a):
Energy napisał(a):
Przenigdy nie Odpinaj akumulatora na działającym silniku. Uszkodzisz alternator, a często i elektrykę auta.

Wiem o tym. Ale mogę najpierw odpiąć główny kabel z alternatora, a aku nadal pozostaje podłączony do rozrusznika....



Nie Kombinuj. Po odłączeniu alternatora od instalacji Nie Uzyskasz niczego poza niemiarodajnym, nic nie dającym pomiarem. Połączenie pomiędzy alternatorem a akumulatorem musi być pewne i stałe. To są dwa elementy ze sobą ŚCIŚLE WSPÓŁPRACUJĄCE.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 03.gru.2017 11:23:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Energy napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
Energy napisał(a):
Przenigdy nie Odpinaj akumulatora na działającym silniku. Uszkodzisz alternator, a często i elektrykę auta.

Wiem o tym. Ale mogę najpierw odpiąć główny kabel z alternatora, a aku nadal pozostaje podłączony do rozrusznika....



Nie Kombinuj. Po odłączeniu alternatora od instalacji Nie Uzyskasz niczego poza niemiarodajnym, nic nie dającym pomiarem. Połączenie pomiędzy alternatorem a akumulatorem musi być pewne i stałe. To są dwa elementy ze sobą ŚCIŚLE WSPÓŁPRACUJĄCE.

Amen.
Górek zaś ma altek do pełnej regeneracji, ale zanim to doń trafi będziecie się spuszczać tygodniami w tym wątku... :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 03.gru.2017 12:35:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wymontuj altek, zawieź do sprawdzenia i będziesz wszystko wiedział, czy go robić czy szukać dalej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 03.gru.2017 20:22:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
alternator to nie tylko szczotki i pierścienie, trzeba dać to komuś co robi to na codzień, sprawdzi u siebie i będzie jasne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 03.gru.2017 20:27:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dlatego pisalem o pełnej regeneracji w sprawdzonym warsztacie.
Ja w zyciu regenerowalem altki w każdym moim szmelcvagenie i Audi. Zdarzali sie partacze ,po ktorych inni poprawialli az w koncu trafilem na goscia,ktory robi regenerację po mojemu...
Efekty sa doskonałe.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 03.gru.2017 20:38:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Szczotki w alternatorze odpowiadają za zasilanie wirnika który z kolei wytwarza pole elektromagnetyczne. Te z kolei oddziałuje na uzwojenie stojana, tam wytwarza się: ("Siła elektromotoryczna (SEM) – czynnik powodujący przepływ prądu w obwodzie elektrycznym równy energii elektrycznej uzyskanej przez jednostkowy ładunek przemieszczany w urządzeniu (źródle) prądu elektrycznego w stronę przeciwną do siły pola elektrycznego działającego na ten ładunek.")
Wewnątrz obudowy zabudowane są też diody prostownicze.
No i regulator napięcia zintegrowany ze szczotkami

Jeżeli chodzi o szczotki, nie przenoszą one dużych prądów roboczych, zasilają one jedynie elektromagnes. Wiadomo że pierścienie ślizgowe powinny być gładkie, ale szczotki węglowe się z czasem dopasowują do nierówności powierzchni z którą współpracują.


Regeneracja w głównej mierze polega na wymianie łożysk, szczotek, stoczeniu pierścieni ślizgowych, oczyszczeniu styków, ewentualnej wymianie diod.


W silnikach V6 Audi szczególnie mocno cierpi alternator u ludzi trenujących offroad. Umiejscowiony jest nisko i jeżdżąc bez osłony dolnej silnika łatwo go zalać wodą i dostaje mu się piachem.


Ostatnio edytowano 03.gru.2017 21:20:52 przez Energy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 03.gru.2017 20:50:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kupiłem na allegro alternator po regeneracji to miał nawet nowy stojan założony, 6 rok ju jeździ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 i inne] problemy z napięciem ładowania
PostNapisane: 03.gru.2017 21:02:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
hubos21 napisał(a):
kupiłem na allegro alternator po regeneracji to miał nawet nowy stojan założony, 6 rok ju jeździ



Jak ktoś kompleksowo naprawiał i uznał że trzeba i warto stojan wymienić - to go wymienił. Na moim filmiku widać jakie jest u mnie w strucli napięcie ładowania. Nie mam z tym problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: