.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.cze.2025 09:31:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AEL]dziwne spadki napięcia
PostNapisane: 08.sty.2019 08:03:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Heloł
Nowy rok, nowy problem: od kilku dni mam w AELu dziwne spadki napięcia.
Scenariusz:
- pomiar napięcia na aku przed rozruchem: 12,6 V
- grzeją świeczki
- ładnie odpala
- kilka sekund po uruchomieniu napięcie spada do 11,5 V (mierzone w zapalniczne) na zegarze w desce pokauje 12V
- po pewnym czasie - czasami 30 sekund, czasami 2-3 minuty, napięcie wraca do nominalnego napięcia ładowania (14.3V w zapalniczne, 14,6 na wyjściu alternatora)

Akumulator Bosch Silver ma 2 lata, w alternatorze nowe szczotki stabilizatora, rozrusznik po przeglądzie....

Co to może być?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL]dziwne spadki napięcia
PostNapisane: 08.sty.2019 08:28:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
mostek prostowniczy ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL]dziwne spadki napięcia
PostNapisane: 12.sty.2019 14:58:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Śledztwo idzie dalej - dzięki pomocy Artura z Q-S wiem już, że nie mam wzbudzania - test z żarówką między przewodem wzbudzania a masą potwierdził to. Trochę tylko nie rozumiem, dlaczego kontrolka ładowania świeci się po włączeniu zapłonu, a żarówka - wpinana przecież w ten sam kabel - nie.....
Czy jest jakaś metoda, aby wskrzesić to wzbudzenie domowym sposobem bez konieczności prowadzenia nowego przewodu od wtyczki w zegarach do alternatora?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: