Silnik (w zasadzie siłownik) tylko zwalnia zamki , a za podnoszenie klapy odpowiada jedna sekcja z magistrali w całej pompie dachu. Jutro Ci to wszystko sfotografuje.
.....No więc tak jak pisałem wczoraj, klapę otwierają dwa hydrauliczne siłowniki które sterowane są z jednej sekcji pompy w prawym tylnym nadkolu
Natomiast zamki klapy zwalnia silnik który mieści się na środku ściany grodziowej, i odchodzą od niego dwa cięgna które ida do zamków po bokach. W samych zamkach natomiast są styczniki które zaznaczyłem na foto
I jeżeli stycznik w zamku nie zasygnalizuje zwolnienia klapy, to cała operacja otwierania się zatrzymuje. Ja w pierwszej kolejności sprawdził bym właśnie te styczniki miernikiem. Kable z nich wychodzą chyba pod siedzenie nie pamiętam dokładnie to sobie znajdziesz , jakieś 40 cm od zamka jest kostka.
Może też być źle wyregulowany stycznik położenia stelaża dachu, on znajduje się po prawej stronie na stelażu (patrz foto)
I wtedy też jeżeli dach nie zasygnalizuje poprawnie pozycji pionowej gotowej do otwarcia klapy , to sterownik też nie puści dalej procedury otwierania .