.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 08:05:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3]Jak sprawdzic czujnik temp.
PostNapisane: 28.gru.2003 20:34:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Chodzi o czujnik wspolpracujacy z wskaznikiem na zegarach, w moim silniku jest to BIALY dwa styki nr.049 919 501 B.

Plizzzz help.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2003 21:12:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Masz go na aucie czy wyjęty ? Jak wyjęty to wystarczy wsadzić go do zimnej i ciepłej wody - sprawdzasz wtedy miernikiem czy zmienia się oporność - jak tak to czujnik jest sprawny.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2003 21:13:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
mierzy się oporność - rezystancję. NIe wiem jaką powinien mieć ten czujnik ale jeżeli jest o dodatnim współczynniku temperaturowym to przy temperaturze 20 stopni celsjusza oporność powinna wynosić około 280 - 290 ohmów

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 08:44:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Zgadza sie. Przy 0st.C powinno być 800-950ohm o ile dobrze pamietam. Jednak jeśli rezystancja nie mieści sie w podawanym zakresie, to czy znaczy to że czujnik jest uszkodzony???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 10:23:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
wowo napisał(a):
Zgadza sie. Przy 0st.C powinno być 800-950ohm o ile dobrze pamietam. Jednak jeśli rezystancja nie mieści sie w podawanym zakresie, to czy znaczy to że czujnik jest uszkodzony???


hmmm uszkodzony jest napewno wtedy jak oporność się nie zmienia wraz ze zmianą temperatury oraz jak wogóle obwód jest przerwany. W innych wypadkach powinien być dobry

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 10:30:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Czarek_S napisał(a):
wowo napisał(a):
Zgadza sie. Przy 0st.C powinno być 800-950ohm o ile dobrze pamietam. Jednak jeśli rezystancja nie mieści sie w podawanym zakresie, to czy znaczy to że czujnik jest uszkodzony???


hmmm uszkodzony jest napewno wtedy jak oporność się nie zmienia wraz ze zmianą temperatury oraz jak wogóle obwód jest przerwany. W innych wypadkach powinien być dobry


by bylo widac po wskazowce - gdyby byl obwod przerwany nie powinna sie
w ogole poruszac w innych przypadkach powiny byc jakies wskazania
co najwyzej bledne...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 11:46:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Mi chodzi raczej o czyjnik temperatury, który daje dane do kompa a ten do układu wtryskowego i takich tam. Na zegary jest chyba inny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 12:53:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
wowo napisał(a):
Mi chodzi raczej o czyjnik temperatury, który daje dane do kompa a ten do układu wtryskowego i takich tam. Na zegary jest chyba inny.


a ja sie odnosiłem do adriana który pisał o zegarach :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 13:04:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Chodzilo mi o wartosc opornosci przy roznych temp . Objawy sa takie ,jezdzilem bez termostatu bo mialem zawalona chlodnice kamieniem czyszczenie nic nie dalo ,teraz zalozylem nowa chlodnice i nowy termostat.
Po odpaleniu temp. rosnie do 100stponi i tak staje niezaleznie od predkosci i obciazenia caly czas 100 stopni. Wentylator na postoju zalancza sie pierwszy bieg przy 103 stopniach a drugi przy 107.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 13:14:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
To czujnik masz dobry raczej. U mnie zepsul sie ten czujnik, jest on dopowiedzialny za zalaczanie dodatkowego wtryskiwacza kiedy motor jest zimny, dane z niego bierze ECU, a jego wskazania sa obrazowane na desce rozdzielczej. Kiedy nie dziala na checku miga kontrolka temperatury silnika na czerwono. Wzrasta spalanie benzyny, a wskaznik na desce ledwo dryga.

W.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 13:54:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Qrfa wlasnie zrobilem 20km. Zatrzymalem sie a w chlodnicy cos stuka (cisnienie) i wywala plyn z korka(ktory jest nowy). Jak myslicie uszczelka pod glowica.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 13:59:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Twarde weze - uszczelka. Miekkie weze, zagotowanie...zepsuty termostat?

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 14:18:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Mam dokładnie tak jak piszesz, twarde węże płynu chłodzącego a jak dam w palnik w trasie wywala płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego. Ciekawy efekt, jak zdejmę przewód gumowy od turbiny do kolektora ciśnienie w układzie chłodzenia jest jest ok. Wniosek pewnie jak piszesz mikroszczelina w uszczelce pod głowica. Narazie nie sprawdziłem, nie robiłem bo do 120 w trasie jest OK a koszty spore wiec jeżdzże z nadzieją że dojeżdże do rozrządu.
Pozdrawiam
darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 14:20:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Qrfa twarde , w sumie to prawie pewien bylem ze to uszczelka. Ale ludzilem sie ze to moze cos innego bo uszczelka zakladana 10tys. temu + szpilki + komplet chydro elementow.

To biore sie za glowice.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 14:37:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Adrian...ale wiesz jak to jest z uszczelka? Moze ktos zle dokrecil, potem to sie przeciez jeszcze dokreca po 500 km chyba...a moze poprostu miales pecha jak ja z tarczami, ktore maja wade materialowa i nic ich nie uratuje i mojej kasy tez....;-|

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 14:43:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Zdejme i przyjze sie wszystkim elementom jak gdzies odwalili lipe to pozabijam gnoji. AAAA ggrrrr(to znaczy ze jestem wsciekly). Jest stara dobra zasada jak chcesz zeby cos bylo zrobione dobrze to zrob to SAM.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Ostatnio edytowano 29.gru.2003 15:49:00 przez ADRIAN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 14:52:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Albo nie odstawiaj fury do goscia, ktoremu nie ufasz...a o takiego naprawde ciezko. Tak czy siak, uszczelka do wywalenia.....3mam kciuki ;-) Za swoje tarcze tez...moze sie nawrooca...

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 18:09:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Tylko mam pytanie dlaczego to wylazlo dopiero po zalozeniu termostatu.
Przeciez walnieta uszczelka bedzie ladowac cisnienie w plaszcz wodny i bez niego.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2003 18:36:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
wyjmij termostat i sprawdz bez ... moze nie odpowietrzyles ukladu do konca ? ... moze gdzies masz cos zapchane ? .. moze to nie cisnienie sprezania tylko poprostu plyn sie zagotowal ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2003 16:33:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Teraz wiem napewno ze to uszczelka, byl wypalony pierscien uszczelniajacy komore spalania na trzech cylindrach .W miejscach zaraz pod zaworem ssacym i z pomiedzy warstw uszczelki zaciagalo plyn, twraz wiem jak konczy sie jezdzenie z cieknacymi wtryskami.Ale zaraz zaraz przeciez ja dobze o ty miedzialem. :wpale:

A propo pisales hans kiedys ze powodem braku wolnych obrotow na LPG po zalozeniu tarczy spietrzajacej moze byc brak cisnienia nad tlokiem w rozdzielaczu, pisales ze padla pompa lub zawor zwrotny, teraz wiem ze cisnienie ucieka przez cieknace wtryski.One nie ciekna z nich sie leje . Qrfa 170zl X4 a mialem w tym silniku nic nierobic do wymiany na nowy. :(:

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: