.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 21:16:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Klima] R12 na R134A
PostNapisane: 21.mar.2006 14:55:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Witam

Wiem, wiem temat był niejednokrotnie poruszany i przewertowałem kilka stron szukaczki :peace:

Mialem juz wyrobione zdanie, ale.....Dzisaj byłem u speca, którego polecaja wszysscy w moim mieście i koleś powiedział, że nabije mi R134A, wpuści najpierw jakiś specjalny specyfik uszczelniający a następnie dopiero R134A. Mówi, ze podpisuję sie pod tym i że wszystko będzie OK. Dodał także, że układ moze mieć jakieś nieszczelności ale lepiej uzpełniać raz na dwa lata niż wymieniać przewoduy na nowe.

Za nabicie, wymianę chlodniczki i wszystkich opasek chce 300zł

Gość wyglądał na kumatego :peace:

Co o tym myslicie?

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 15:23:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 09:09:06
Posty: 84
Lokalizacja: Rzeszów
Faktycznie,sporo bylo na forum o tym,ale dolaczam sie do pytania.Tez mam R12 a idzie wiosna a potem lato.Do tej pory nie wiem bo jednoznacznej odpowiedzi nie slyszalem...
Wolno czy nie??

_________________
AUDI V8 1988 3.6
AUDI 100 1992 V6 2,8 klimatronik,ABS
a teraz budowlanka :p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 15:40:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Warunkiem jest wymiana wszystkich uszczelek, filterka palcowego przed nagrzewnicą oraz osuszacza. Taniej nabić R12 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 15:50:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
GrzesB napisał(a):
Warunkiem jest wymiana wszystkich uszczelek, filterka palcowego przed nagrzewnicą oraz osuszacza. Taniej nabić R12 :)


No właśnie ale koleś tego nei będzie wymieniał mówi, że ten jego specyfik wystarczy i zabezpieczy wszystko :?:

PS Gdzie w Wawie nabijaja R12, bo u mnie chcą za to 500zl :zly:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 16:10:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
jmm napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Warunkiem jest wymiana wszystkich uszczelek, filterka palcowego przed nagrzewnicą oraz osuszacza. Taniej nabić R12 :)


No właśnie ale koleś tego nei będzie wymieniał mówi, że ten jego specyfik wystarczy i zabezpieczy wszystko :?:

PS Gdzie w Wawie nabijaja R12, bo u mnie chcą za to 500zl :zly:


Hmmmmmmm, R12 jest chyba nielegalna więc na forum Ci nie powiem :P

Ja nabiłem swojego czasu R134a i powiem szczerze - wysrała mi się klima. 2 kafle w plecy i znowu działa, ale na R12... :diabel: Fabryki poprawiał nie będę!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 21:28:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Odświeżając temat zacząlem troche szperać i wyczytałem, ze istnieja legalne zamienniki R12

R134A (Solkane 134A) butla jednorazowa 13,6 kg zamiennik za R12 i do nowych instalacji
butla zwrotna 12/ 27/ 60/ 75 kg
zbiornik zwrotny 500/ 930 kg

R401A (Suva MP39) butla zwrotna 12/27 kg zamiennik za R12

R409A butla zwrotna 12/27 kg zamiennik za R12

R413A (Isceon 49) butla jednorazowa 11,9 kg zamiennik za R12 do klimatyzacji samochodowej

Wertując forum BMW doszedłem do wniosku, że można całość bez problemu nabić R413A :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2006 09:31:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 11:53:56
Posty: 61
Lokalizacja: Siedlce
wg mojej wiedzy:

R134a
Zamiennik R12 (retrofit).
Zła tolerancja materiałowa niektórych tworzyw sztucznych, a także cynku, magnezu i ołowiu.

R401A (MP39)
Zamiennik R12 (retrofit)

R406A
Zamiennik R12 (drop-in)
Dopuszczony do stosowania do 2030 roku.

R409A
Zamiennik R12 (drop-in)
Przeznaczony urządzeń skonstruowanych na R12 umożliwiającym łatwe zastąpienie R 12 bez wymiany oleju.
Nie jest przeznaczony do napełniania nowych urządzeń. Zgodnie z Protokołem Montrealskim dopuszczony do stosowania do 2030 roku (w krajach Unii Europejskiej do 2015 roku). jedna z nazw handlowych to np FORANE FX56

R413A
Zamiennik R12 (drop-in)
DuPont ISCEON MO49 - klimatyzacja samochodowa, AGD - wymiana czynnika bez ingerencji w układ, bez wymiany oleju

Przezbrajanie (ang. retrofit) - czyli operacja polegająca na modyfikacji konstrukcji istniejącej instalacji i przystosowaniu jej do pracy z nowym ziębnikiem. Operacja ta, poza wymianą ziębnika, obejmuje najczęściej wymianę oleju oraz niektórych elementów instalacji, np. filtra odwadniacza, zaworu rozprężnego, elementów uszczelniających, etc.

Zastępowanie (ang. drop-in) - operacja polegająca na wymianie w działających już urządzeniach tylko ziębnika, bez jakichkolwiek modyfikacji instalacji. Alternatywny ziębnik musi być więc obojętny wobec zastosowanych w urządzeniu materiałów konstrukcyjnych oraz kompatybilny z zastosowanym środkiem smarnym.

_________________
'78 Granada L 2,8i V6
'80 Granada GL 2,0 V6
'81 Granada Ghia COSWORTH 2,9 V6
'81 Granada Ghia GROSVENOR 2,8 V6
'89 Audi V8 3,6 quattro
'93 Audi V8 4,2 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2006 17:16:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2004 07:51:01
Posty: 91
Lokalizacja: Skarland
W Klimacie w Ząbkach za przezbrojenie układu zaśpiewali 600pln.

_________________
A90 2,3E '90 NG
łośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 16:34:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
No wlasnie tylko kto nabija R413A?

Mozna sobie to samemu kupic? :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 19:09:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Mat napisał(a):
W Klimacie w Ząbkach za przezbrojenie układu zaśpiewali 600pln.


Są cholernie drodzy, ale robią profesjonalnie. U mnie klima działa od dwóch lat po ich robocie. Polecam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 21:21:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
a ja sam se robilem klime i tez od 2 lat jest szczelna :D ... tylko czujnik pekl ostatnio i wylecial gaz ale teraz znowu jest OK :peace: a w Coupecie w zeszlym roku wymienilem cala klime na R134a i tez jest sprawna ;-) ale ja nie polecam swoich uslug :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 22:02:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
GrzesB napisał(a):
Warunkiem jest wymiana wszystkich uszczelek, filterka palcowego przed nagrzewnicą oraz osuszacza. Taniej nabić R12 :)


co to za filterek palcowy? można prosić o numer cześci?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 07:10:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
443 271 191 A - dlawik albo inaczej zawor rozprezny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 07:30:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no to grzesiu zapmniałes o całej masie innych cześci bo jak wymieniasz
takie pierdoły przy parowniku to jest jeszcze ich trochę ;)

a co do osuszacza zdaje się że trzeba ga normalnie wymieniać co ileś tam
a ciekawe ilu z nas ma go wymieniony w starych gratach...
palców jednej ręki by chyba starczyło co? :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2006 20:24:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2005 16:25:52
Posty: 103
Lokalizacja: Gdynia
jmm napisał(a):
No wlasnie tylko kto nabija R413A?

Mozna sobie to samemu kupic? :peace:

Samemu może byś dostał ale napełnić sam nie napełnisz bo musisz mieś pompe próżniową do ładowania. Osobiście bym polecał R134a lub 409A

_________________
B3 '90 1.6
A4 '97 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 21:26:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
GrzesB napisał(a):
Warunkiem jest wymiana wszystkich uszczelek, filterka palcowego przed nagrzewnicą oraz osuszacza. Taniej nabić R12 :)


a co z wężami?

mają inne numery części do R12 a inne do R134a... coś może się
im stać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 21:32:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
maciu napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Warunkiem jest wymiana wszystkich uszczelek, filterka palcowego przed nagrzewnicą oraz osuszacza. Taniej nabić R12 :)


a co z wężami?

mają inne numery części do R12 a inne do R134a... coś może się
im stać?


Mogą być wykonane z innego materiału. U mnie po 0,5 roku pracy na R134a wysrała się sprężarka, po czym zrobiłem wszystko od początku na R12 i teraz chłodzi ładnie... Co do osuszacza o który pytałeś to zdziwię Ciebie może - ale mój ma dopiero 1,5 roku ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 21:37:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to i tak długo wytrzymała...

z tym parownikiem to wiem skoro tyle wsadziłeś w klimę :)

a przewodom nic sie wtedy u ciebie nie stało?
miałeś jakieś nieszczelności?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 10:36:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
maciu napisał(a):
to i tak długo wytrzymała...

z tym parownikiem to wiem skoro tyle wsadziłeś w klimę :)

a przewodom nic sie wtedy u ciebie nie stało?
miałeś jakieś nieszczelności?


Nic na to nie wskazywało aby przepuszczały... Do ostatniej chwili życia sprężarki było chłodno w samochodzie - później już tylko upał ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 17:34:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no to moze zrobie eksperyment... jak znajde kompresor w
dobrych pieniadzach... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: MSN [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: