.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 20:11:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4] Problem z oswietleniem - Gdzie problem?
PostNapisane: 18.sie.2006 21:02:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 22:28:48
Posty: 9
Lokalizacja: Podkarpacie
Witam serdecznie! Problem jaki mnie dotyczy wystepowal juz wczesniej na forum i oczywiscie skorzystalem przed zadaniem pytania z 'szukaczki' ale te informacji jakie uzyskalem dzieki temu niestety nie pomogly usunac mojego problemu. Mianowicie pewnego poranka,chcac wlaczyc swiatla mijania, zauwazylem ze nie swieci mi sie czesc licznika, tzn strona z budzikiem jest ok, natomiast wystepuje ciemnosc po stronie predkosciomierza jak rowniez nie swieci podswietlanie zegarow. Rzeczy jakie do tej pory sprawdzilem w tej kwestii to:

-kontrola bezpiecznikow( wszystkie ok, dla pewnosci przeczyszczone styki)
-zarowki ok
-sprawdzona wiazka kabli w bagazniku(czy czasem nie ma zwarcia)- podswietlanie rejestracji jest caly czas wiec zapewne jest ok
-potncjometr w liczniku wydaje sie byc ok, gdyz jego krecenie przeciemnia/rozjasnia lewa czesc licznika- strona z budzikiem
-dla upewnienia wyjalem caly licznik, przeczyscilem styki, podociskalem przewody,kostki i kable wewnatrz

Zatem pozostaje zapewne tylko sprawdzenie sciezek na licznku, ale czy jest mozliwe zeby ' tak od' jedna sie przerwala? badz powstal zimny lut?
Szczerze mowiac, skonczyly mi sie pomysly jak usunac ten problem, w sumie blachy z punktu widzenia uzytecznosci, ale bardzo niewygodnie jezdzi mi sie bez predkosciomierza, Panowie macie jakies sugestie? Bede bardzo wdzieczny za kazda udzielona porade, pozdrawiam serdecznie

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT '92 + lpg II gen. Bingo -M


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 21:26:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Posprawdzaj sciezki na folii z tylu licznika. Szczegolnie te idace do zaroweczek od podswietlenia. Moze ktoras sie przepalila albo przelamala. Sprawdz dokladnie. Bardzo przydatny jest przy tym multimetr. Moze byc nawet taki najtanszy za kilkanascie zlotych. Wlaczasz ohmy i mierzysz - przykladasz jedna koncowke do sciezki przy zarowce a druga tam dokad ta sciezka idzie. Jesli sciezka jest OK to pokaze Ci okolo 0 ohmow. Jesli jest przerwa to bedzie pokazywalo tak jak przy niepodlaczonych koncowkach. Skoro czesc podswietlenia swieci to problem masz w samych zegarach. Gdzies musi byc przerwa. Jak masz jak to podeslij zdjecie tej folii to pokaze Ci gdzie szczegolnie sprawdzic.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 20:50:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 22:28:48
Posty: 9
Lokalizacja: Podkarpacie
W zwiazku z tym mam dodatkowe pytanie, jesli problem zapewne dotyczny samego licznika, czy do mojego modelu audi spasuje inny licznik ale posiadajacy obrotomierz? na co zwrocic uwage przy jego ewentualnym kupnie? czy sa jakies znaki charakteryzujace jego przyznaleznosc i kompatybilnosc z konkretnym modelem samochodu?

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT '92 + lpg II gen. Bingo -M


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 21:33:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
dokladnie, jak razi "photokom" miernik w lape i szukaj. Bo te zaroweczki polaczone rownolegle, czyli maja wspolny punkt zasilania i jesli choczaz 1 swieci, to znaczy ze bezpieczniki, wiazka i zlacze jest OK. Byc moze ze przy grzebaniu druk sie przegia i jakas sciezka pekla. Kicha jest ze sledzeniem tych sciezek, bo zalane czarnym lakierem i nic nie widac. Ale miernik pomoze. Wiele razy, natomiast, zarowka z calym zarnikiem , niby wizualnie dobra nie miala przejscia (photokom ;-) - tez pomoze miernik. :peace:

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 22:32:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 22:28:48
Posty: 9
Lokalizacja: Podkarpacie
Dla potomnych...Problem lezal tak jak koledzy wyzej wspomnieli w przepalonych sciezkach na liczniku...tak sie sklada ze po tej stronie co jest budzik leci sciezka ktora przechodzi pozniej na predkosciomierz a dalej na nawiewy. Po zlutowaniu wszystko piknie jak przed awaria. Pozdrawiam dzieki za pomoc :peace: :peace:

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT '92 + lpg II gen. Bingo -M


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: