jarekle napisał(a):
Chciałbym skorzystać z tematu w kwestii poziomowania xenonów. Chodzi o to, że sterownik ustawia bardzo nisko prawą lampę. Zaraz po zapaleniu światełek przez chwilę coś tam sobie kombinuje z poziomem obu lamp, a następnie prawą lampę opuszcza tak, że ta świeci jakieś 5-8 metrów przed autem. W mieście to jeszcze jak cię mogę, ale na trasce żenada. Dodam, że jak cofnę na zapalonych i błędnie ustawionych światłach z kąta pod górkę, tak aby tylne prawe koło „poszło” w górę to wówczas lampa przestawia się i świeci już dobrze (przynajmniej do zgaszenia

). Dziwi mnie że tak zachowuje się tylko prawa lampa, a czujnik na tylnej osi jak mi się wydaje jest tylko jeden. Może wiecie jak się za to zabrać, gdzie jest ten nieszczęsny sterownik, chyba że te anomalia mogą być skutkiem złego działania czujników położenia auta.
P.S.
Chodzi o A6 C5 Avant 2000r.
czujnik pozycjonowania jest z przodu, obok amortyzatora po stronie kierowcy.
wg mnie popsul sie wlasnie on (dlatego jedna z lamp opada - gubi poziom). koszt w ASO to 220pln, wymiana i adaptacja 150.
polecam oryginal (zamiast czesci uzywanej ze szrotu), gdyz mozemy dostac fakture (i wpuscic sobie w koszty) oraz mamy 2letnia gwarancje.
sam czujnik mozna wymienic samodzielnie. adaptacja zazwyczaj nie jest konieczna, ale przynajmniej nalezy sprawdzic na "lustrze", czy nie swieci w niebo...
adaptacje czynimy przy pomocy VAG'a, VAS'a lub VAG-COM'a...
Kod:
Opisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.
Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora.
Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:
► Pojazd musi stać na równym podłożu
► Hamulec ręczny musi być zwolniony
► Zapłon musi być włączony
► Światła wyłączone
► Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów
Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:
[Wybór]
[55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-Światła -lewa str.]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.
Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.
Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.
[Gotowe, powrót]