.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 21:24:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3] dymek spod osłony kierownicy.
PostNapisane: 01.paź.2006 20:28:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 16:16:29
Posty: 32
Witam!
Mam problem i kompletnie nie wiem co to moze byc. Otoż czasami gdy przekręcam kluczyk w stacyjce i zapalaja sie kontrolki w tym samym momencie wydobywa sie dymek z otworów gdzie wychodza dzwigienki wycieraczek,kierunkowskazów itd. Po tym samochód zawsze normalnie odpala.
Kiedys myslalem ze to moze jest od zasniedzialych klem ale po wyczyszczeniu ich i przesmarowaniu wazelina techniczna po czasie znow to samo. Zdjałem osłone kierownicy i ogladalem przewody ale nie widzialem zeby cos sie stopiło. Dodam ze dymek ten jest bezwonny takze raczej kable sie nie palą bo by charakterystycznie śmierdziało. Ponadto zapewne kiedys byla wymieniana stacyjka bo mam 2 komplety kluczy-jeden do stacyjki i drugi do pozostałych zamków. Moze tu tkwi problem.
Proszę o pomoc bo zacznę jeżdzic z gaśnicą w ręku ;)
Audi B3 1.6 benzyna PP 1990


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2006 20:39:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Masz jakies prądozerne ustrojstwo w aucie?? Np farelkę?? :diabel:

Z farelka oczywiscie Joke. Ale pytam bo przyczyną może byc zbyt duży pobór prądu przez np wzmacniacz etc.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 00:02:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 16:16:29
Posty: 32
Nie mam zadnego wzmacniacza ani innego pochłaniacza prądu. Moze to wina akumulatora. Audi zaleca do B3 40Ah a ja mam 44Ah 360A. A może przez to że silnik jest brudny w oleju i przy okazji mogą byc jakieś przewody.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 00:05:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
servuz napisał(a):
Nie mam zadnego wzmacniacza ani innego pochłaniacza prądu. Moze to wina akumulatora. Audi zaleca do B3 40Ah a ja mam 44Ah 360A. A może przez to że silnik jest brudny w oleju i przy okazji mogą byc jakieś przewody.



Aku jest ok.
Zrób tak.
Dopadnij się do wiązki elketrycznej i popstrykaj zapłonem kilka razy.Sprawdź czy przewody się nie grzeja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 00:17:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 15:47:27
Posty: 260
Lokalizacja: słupsk
ja mialem taki pronlem kiedys w b3 i okazalo sie ze to z przelacznikow pod kierownica jezeli masz nowszy typ przelacznikow(okragle) sa one dzielone na dwie czesci i po srodku jest srubka ktora je laczy a tam jest styk masy miedzy lewa strona a prawa i u mnie jej nie bylo i tamasa nie laczyla i sie dymilo czasami sprawdz to


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 00:52:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 16:16:29
Posty: 32
Niby wszystko sie zgadza bo mam juz nowsze przełaczniki (okrągłe) i to dymienie występuje tylko czasami i to po przekręceniu kluczyka, a nie podczas używania dzwigienek.
Skoro to może byc masa na łączeniu dzwigienek to jak sie do tego zabrac aby sie dostac do tej srubki???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 09:04:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Musisz zdjąć kierownicę. Ta śrubka trzyma razem dwie cześci przełączników(kierunki i wycieraczki)
Na mój gust to styki w stacyjce są już wypalone.
rożbierz obudowę i sprawdź skąd ten dymek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 15:58:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
99% ze to wina przełączników... dlaczego?
otóż jeżeli przekręcisz stacyjkę prąd dochodzi do tych dźwigienek i zaczynają dymić... nie wierzysz to rozbież i sprawdź stan styków na dzwigience od wycieraczek...
jak się do tego zabrać?

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=44742&highlight=zespolony :):

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 19:33:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 16:16:29
Posty: 32
Dzisiaj zdjąlem osłone kierownicy i włączałem zapłon kilkanascie razy w różnych odstępach czasowych. Tym razem jak na złośc nie chce dymic dlatego nie moge zlokalizowac gdzie jest zwarcie. Postanowiłem że póki co nie bede zakładał osłony póki nie zobacze dymienia.
Jak sie dostac do styków dzwigienek? Muszę zdjąc te dwie kostki po lewej i prawej stronie? Czy to nie o te styki chodzi? Czy konieczny jest demontaż kierownicy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 20:22:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
w tym linku co Ci dałem jest wszytsko...
1 sciagasz kierę
2 sciagasz osłonę kolumny kierownicy
3 sciągasz "pajączka" - przełącznik (od wycieraczek i od świateł zarazem)
4 rozbierasz na 2 częsci (swiatła vs wycieraczki)
5 rozbierasz przełącznik wycieraczek
6 czyścisz styki, ewentualnie wykonujesz inne naprawy z blaszkami, sprawdz czy sprężynki dobrze wypychają styki
7 smarujesz smarem ( byle nie grafitowym :P )
8 składasz wszystko do kupy (patrz punkty: 1-5) :):
9 cieszysz się "zdrowiem" przełączników :P przynajmniej przez kilka miesięcy :P

kurcze...wyszło mi 9 przykazań przełącznika zesp. w B3/B4 :P prawie jak 10 przykazań Basketa...prawie robi wielką różnicę :):

P.S. włącz stacyjkę i poruszaj manetkami to znowu zaczną dymić...miałem identico :)

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 22:35:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
tez to mialem ,na 100% przekaznik ,mialem tosamo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 07:49:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 16:16:29
Posty: 32
Cobra wielkie dzieki za wyczerpującą odpowiedz!!! W tamtym linku było napisane ale nie aż tak dokładnie, a mi tak trzeba bo nie jestem elektrykiem wysokich napiec :) Jednym słowem jestem zielony.
Mam jeszcze 3 pytania i mam nadzieje ze już ostatnie ;) :
1.Jak najlepiej sciągnąc klakson żeby niczego nie połamac. Są tam podobno jakies plastykowe haczyki?
2. Czy jak bede zakładał kieerownice to musze miec klucz dynamometryczny?
3. Czym najlepiej czyscic styki?
To juz chyba wszystkie pytania które mnie nurtują :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 08:12:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2006 16:16:29
Posty: 32
Czy ktoś odpowie na moje trzy ostatnie pytania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 08:37:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Ad2. NIE
Ad3. Papier ścierny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 22:20:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
ad.1 chytasz i ciagniesz ,nie ma sie co popsuc...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: