sampek napisał(a):
No i u mnie tez 15.5 sie pojawia
Ale czym to sie objawia w codziennym zyciu? nie zauwazylem nic anormalnego?
Jest gdzie sjakieies foto story albo samo story jak sie dostac w tamte okolice (tej klapy ) i co i jak sprawdzic?
Witam! Ostatnio wyciągałem ten silniczek napędzający klapę powietrza. U mnie były błędy "czasem blokowana" i "zapętlony". Ojawiało się to tym, że raptownie ginęło ogrzewanie (średnia przyjemność o 3 nad ranem na postoju
). Okazało się, że silniczek był zdziebko zasyfiony i nie dawał rady się obracać. Rozebrałem go na czynniki pierwsze (zegarmistrzowska robota-szczotki 2x3 mm) wymagana precyzja, przeczyściłem i przesmarowałem. Teraz chodzi bajka. Koniecznie trzeba cieniutkim nożykiem przeczyścić rowki na komutatorze, żeby były przerwy. A teraz instrukcja jak się do niego dobrać. W przypadku A6 należy zacząc od zdemontowania wycieraczek, następnie odkręcić osłone plastikową podszybia. Kolejny krok to cały mechanizm wycieraczek (3 śrubki). Na koniec odkręcamy osłonke plastikową na kilku wkrętach (od strony kierowcy). Silniczek ukryty jest w plastikowej obudowie przykręconej trzema wkrętami, po odkręceniu delikatnie odczepić od cięgienek klapy. Obudowa silniczka jest rozbieralna (potrzebny mały torx). Po otwarciu osłony łatwo sprawdzić czy silniczek jeszcze żyje, podłączając napięcie z prostownika ale tylko 6V! Na silniczku podane jest napięcie 7V. Montaż w kolejności odwrotnej. Zyczę miłego dłubania. Dla mnie zajęło to niecałe 2 godziny. Dajcie znać czy wzkazówki sie przydały! Pozdrawiam!
ps. zapomniałe napisać, że napięcie do sprawdzenia należy podać na zaciski nr 1 i 2. Polaryzacja bez znaczenia, gdyż silniczek jest sterowany naprzemiennie + i -.