.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 18:53:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1,6 Td]Problem z instalacja elektryczna
PostNapisane: 20.paź.2006 14:18:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 02:00:20
Posty: 4
Lokalizacja: sląsk
W mojej 80 B3 1,6Td po uruchomieniu przez moment swieciła kontrolka od ładowania, oleju i ABS ( chyba ta od temperatury płynu też ale nie pamiątam) dodtkowo wskazówka obrotomierza mocno drgała. Działo się tak od czasu do czasu, powiedzmy raz w tygodniu, a z samochodu korzystam przez cały tydzien. Zazwyczaj po 3-5 sekudnach wszystklo wracało do normy ładowanie działało prawidłowo czasem wystarczyło dodać gazu i problem po przekroczeniu ok 2000 obrotów znikał natychmiast. Ostanio wymieniałem nagrzewnice i po zamontowaniu całej deski sprawdzam wszytko sziała ale po uruchomieniu silnika wskazówka obrotomierza drga kontrolka oleju, ładowania miga i i dzieje się tak ciągle do momentu przekroczenia ok 2000 obrotów. Potem konrolki gasną, na stałe swieci sie kontrolka od ABS, dodatkowo można zauważyc ze po przekręceniu kluczyka dwie górne kontrolki ( temperatura, hamulce) swiecą bardzo słabo). Do tych wszyskich objawów dochodzi jeszcze brak ładowania, albo coś mocno rozładowuje akum. gdyż po przejechniu kilku kilometrów miałem problem z odpaleiem samochodu ( padł aku). Trudno mi się pogdodzić z awariaalternatora i raczej dosukuję się problemu po stronie instalacji gdyz do momentu wymiany nagrzewnicy wszystko lepiej lub gorzej działało. Teraz po demontażu wiązek wszstko się objawiło. Nie wiem czy alternator jest sprawny i ładuje prawidłowo , nie potrafie tego sprawdzić jednak przy uruchomionym silniku na akumulatorze jest zbyt niskie napiecie ok 12V. Czy jest mozliwe ze problem leż po stronie instalacji ?? czy można w jakis inny sposób spradzić czy alternator ładuje??

edit by mod : spójrz teraz na temat wątku. czy nie jest czytelniejszy ?? przeczytaj FAQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 18:09:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
mi sie wydaje ,ze licznik Ci szfankuje bo zadurzo bledow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 19:35:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 02:00:20
Posty: 4
Lokalizacja: sląsk
bubu05 napisał(a):
mi sie wydaje ,ze licznik Ci szfankuje bo zadurzo bledow.

A czy w przypadku usterki licznika możliwy jest brak ładowania akumulatora ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 21:33:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
nie ,licznik nie ma na to wplywu ,ale bledy z kosmosu to on ,lub komputer... .ale w kazdym razie to ,ze Ci slabo laduje to moze Ci nie wydaraalternator...ma wyrabane szczotki...lub aku jest do dup*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 10:26:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
miałem 2 razy to samo, padła któraś z diod w alternatorze i powoduje zwarcie, stąd wyładowanie aku i palenie sie większości kontrolek
u mnie jeszcze piszczał non-stop piszczek od świateł :D

ps1. jaki dokładnie masz silniczek 80KM :?: skąd u Ciebie znalazł się obrotomierz, sam wsadziłeś od benzyny :?: jaki ma zakres :?: czyżby pierwsze 1.6td z oryginalnym obrotkiem :?:
ps2. zapraszamy też tutaj http://www.audiklub.org/phpBB2/viewforum.php?f=4

pozdro

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 14:03:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 02:00:20
Posty: 4
Lokalizacja: sląsk
Dniagnoza elektryka - alternator - zużyte ślizgi szczotki itd. ; alternator typu francuskiego, nie BOSCH. Co najciekawsze po naładowaniu aku prostownikeim i uruchomieniu silnika znowu zaczeła wariować wskazówka obrotomierza i kontrolki ( na zaciskach 11,8 V) jednak po minucie wszystko cudownie zaczeło działać, na zaciskach akumulatora pojawiło się długo oczekiwane 14,5 V. Wszysko wygląda na to że awaria alternatora zbiegła się tak nieszczesliwie z wymianą nagrzewnicy i nie miała z tą operacją nic wspołnego.

PS. Silnik SB 1,6TD z chłodnicą powietrza 80KM. Obrotomierz był od kiedy go sprowadziłem i wszystko wskazuje na to że był tam od początku. Zakres podziałki o ile pamiętam to 5500.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 15:09:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
adam2 napisał(a):
PS. Silnik SB 1,6TD z chłodnicą powietrza 80KM. Obrotomierz był od kiedy go sprowadziłem i wszystko wskazuje na to że był tam od początku. Zakres podziałki o ile pamiętam to 5500.

jakbyś mógł to zajrzyj tutaj http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=31060
i napisz jaką masz prędkość przy poszczególnych obrotach
np.
II bieg - 2tys. - ? km/h
II bieg - 3tys. - ? km/h

i tak dla reszty biegów, ułatwi to życie wielu ludziom którzy rezają obrotomierze w dieslach
z góry dzięki, pozdro

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 105 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: