.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 23:42:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80] komputer BC - dziwne spalanie
PostNapisane: 08.paź.2006 11:21:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2006 18:21:50
Posty: 37
Lokalizacja: JG
witam wszystkich klubowiczow :)
niedawno a wlasciwie wczoraj zalozylem modul BC/AC do mojego Audi,
wszystko fajnie oprucz jednej rzeczy
kopmputer pokazuje dziwne chwilowe spalanie na pozjiomie 50 l. czasmi sie wacha ale nie za wiele !
i mam dwa pytanka:
1. z boku modulu jest karta kodowa czy sa rozne karty w zalerznosci od rodzaji silnika ? modul BC mam z wersji silnikowe V6 a ja zalorzylem go 4 cylindrowego czy to moze byc problemem dziwnych wskazan ?
2. silnik to 3A 2 litry na pelnym wtrysku KE-Motronic na forum pisze ze 10 pin odpowiada za spalanie skoleji na niemieckich forach czytam a tu cos takiego: "!!! Bei Fahrzeugen mit einem 3A Motor oder
Vergaserfahrzeugen wird kein Verbrauchswert
am Steuergerät ausgegeben. !!!
Deshalb wird man keinen Verbrauchswert
ermitteln können."

http://www.r-pieper.de/audi/bordc.htm

nie znam dobrze niemieckiego ale chyba chodzi o to ze sygnal nie wystepuje :(
czy ktos z klubowiczow zakladal do tego silnika juz BC lub czy ktos miam podobne probkemy ze swoim BC ?
dziekuje za pomoc pozdro :)

_________________
Audi A4 1.9 TDI AJM (2007->)
Audi 80 2.0E 3A (2004-2007)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 11:35:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
nie masz podpietego sygnalu spalania (o ile go masz).
sprawdz napiecie na tym pinie - powinno zmieniac sie w zakresie od 0 do 1V w zaleznosci od obciazenia silnika i predkosci.
nie wiem czy akurat to powinien byc 10 pin w ECU bo rozne silniki w roznych miejscach mialy to wyprowadzone z ECU.
skoro niemcy twierdza ze nie ma sygnalu spalania to nie musi to koniecznie oznaczac ze go nie ma :diabel:
u mnie tez kiedys w 1Z twierdzili ze nie ma sygnalu spalania - okazalo sie ze jest a znalazlem go na schemacie ECU 1Zeta w seacie z ostatnich lat produkcji.
pozniej niemcy w swoim faq zmienili opis ze jednak jest w 1Zecie, ale w ostatnich modelach :P
szukaj wiec pierw rozpiski pinow swojego ECU a potem testuj.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Też mam ten sam problem ale....
PostNapisane: 08.paź.2006 11:58:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Witam
Ja od około dwóch tygodni też próbuje podłączyć i dokładnie wykalibrować moduł komputera i checka AC BC i mam prawie taki sam problem z tym że ja mam AC i BC od wersji 41 czyli 5/4cylindry i przełożyłem go do licznika oryginalnego czyli od V6 i narazie wszystko niby mi działa ok (nawet dynamiczne ciśnienie oleju) ale nie podłączylem jeszcze sygnału spalania którego nie moge znaleźć niby gdzieś tam pisali ze to B8 bzw b11 ale niestety u mnie to nie jest 11pin Jak chcesz to możemy sie zamienić na moduły i wtedy wszystko powinno być OK. Jak coś to pisz na prv

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Też mam ten sam problem ale....
PostNapisane: 08.paź.2006 12:03:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
mAr$zx napisał(a):
Witam
Ja od około dwóch tygodni też próbuje podłączyć i dokładnie wykalibrować moduł komputera i checka AC BC i mam prawie taki sam problem z tym że ja mam AC i BC od wersji 41 czyli 5/4cylindry i przełożyłem go do licznika oryginalnego czyli od V6 i narazie wszystko niby mi działa ok (nawet dynamiczne ciśnienie oleju) ale nie podłączylem jeszcze sygnału spalania którego nie moge znaleźć niby gdzieś tam pisali ze to B8 bzw b11 ale niestety u mnie to nie jest 11pin Jak chcesz to możemy sie zamienić na moduły i wtedy wszystko powinno być OK. Jak coś to pisz na prv

jesli nie ma sygnalu wyprowadzonego pod kierownice to musisz go samodzielnie wyprowadzic z ECU.
sprawdzales juz w ECU?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 12:18:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Tak sprawdzałem na 11 pinie (żółty kabelek) wpiąłem się w niego za kostką i nie działało będe sprawdzał jeszcze 8 pin bo też gdzieś czytałem że może to być na kostce B czyli tej czerwonej na 20 pinów 8 lub 11pin ale sam niestety nie mam schematów do mojego ECU (Hitachi) więc jakby ktoś miał i mógł zerknąć to byłbym bardzo wdzieczny. Bo trochę boje sie tak w ciemno sprawdzać :galy:

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 12:19:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2006 18:21:50
Posty: 37
Lokalizacja: JG
Bilu dzis bedee szukal sygnalu we wtyczce od ECU sa 3 wole piny tam poszukam moze to ktorys z nich ,

mAr$zx:

a jak u ciebie wyglada karta kodowa ta z boku modulu u mnie sa 3 pierwsze piny i 3 ostatnie piny zwarte razem z jedenj i z drugiej strony

_________________
Audi A4 1.9 TDI AJM (2007->)
Audi 80 2.0E 3A (2004-2007)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 12:26:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
O jakiej karcie kodowej mówisz? o tej takiej co są takie jakby zworki do korekty spalania? ja tak to ja mam je w rzędzie ustawione

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 12:49:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2006 18:21:50
Posty: 37
Lokalizacja: JG
o tej obok tych 3 swichy do korekcji spalania

_________________
Audi A4 1.9 TDI AJM (2007->)
Audi 80 2.0E 3A (2004-2007)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 22:10:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
A do czego wogóle jest ta karta?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 17:14:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2006 18:21:50
Posty: 37
Lokalizacja: JG
doczytalem sie co do karty jest kilka wzorow karty i to ona odpowiada za to w jakim regionie swiata auto jeszdzi czyli czy spalanie i kilometry maj byc w km czy w milach .

Bilu :
sprawdzilem napiecie na 10 pinie i jest chyba zdeczka za wysokie 12 V !
jak bede mial chwile to posprawdzam reszte wolnych a jest ich tylko jeszcze 3

_________________
Audi A4 1.9 TDI AJM (2007->)
Audi 80 2.0E 3A (2004-2007)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 21:14:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
też nie moge namierzyć tego sygnału sprawidziłem 8 i 11 pin ale niestety to nie to.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 21:53:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2006 18:21:50
Posty: 37
Lokalizacja: JG
a poszukaj wedlug tego :
http://www.meckisfaq.de/antworten/innen ... htm#signal

i niby dla mojego silnika nie ma tekiego sygnalu ? :(

_________________
Audi A4 1.9 TDI AJM (2007->)
Audi 80 2.0E 3A (2004-2007)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 22:22:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
_West_ napisał(a):
No właśnie wdłg tego to wychodzi tak Multipoint B8 bzw B11 a sprawdzałem 8 i 11 pin i nic BC nie pokazywało na spalaniu chwilowym.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 19:51:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2006 18:21:50
Posty: 37
Lokalizacja: JG
po wielu probach podlaczenie kopma informuje ze silnik 3A nie posiada na rzadnym pinie wyprowadzonego sygnalu spalania !
tak wiec jesli ktos chce podlaczac BC do tego silnika niech da se daruje :( szkoda

_________________
Audi A4 1.9 TDI AJM (2007->)
Audi 80 2.0E 3A (2004-2007)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 23:56:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
A czym sprawdzałeś te sygnały z ECU? Miernikiem?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 02:37:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2497
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> u mnie bez problemu dokladnie pod 27 pinem w ABT byl sygnal spalania, podlaczalem zegary z 2,3 20v i v6 i bez problemu odczytywania sa i byly zgodne. jedyny blad jaki mam na kompie pokladowym to to ze zamiast po przygazowaniu wskakiwac 0,00 wskakuje 51,2 l/ 100km ale w czasie jazdy wszystko pokazuje normalnie...podobne problemy ma Maridk w swoim ABK ze znalezieniem sygnalu ale on ma kompa od a nglika/amerykana wiec moze w tym tkwi problem, niby pokazuje ale nie zawsze prawde mimo zmiany pinow na karcie kodowej. :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 11:31:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
UFOtm napisał(a):
jedyny blad jaki mam na kompie pokladowym to to ze zamiast po przygazowaniu wskakiwac 0,00 wskakuje 51,2 l/ 100km ale w czasie jazdy wszystko pokazuje normalnie...podobne


To normalne, tak ma być, mam fabrycznego kompa i 0.00 pokazuje mi tylko jak hamuje silnikiem, a 51.2 zawsze przy przegazowce

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 13:47:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2006 18:21:50
Posty: 37
Lokalizacja: JG
tak sprawdzalem miernikiem i na 10 pinie jest caly czas 12V na pozostalych po 5V i nic sie nie zmienia :(
na kilku niemieckich stronach kazdy pisze ze w tym modelu silnika nie ma tego sygnalu, trudno :(
a mam pytanie jeszcze posiadam 2 autocheck'i niestety kazdy od wersji V6 i jest tak, ze jesli wolne obroty sa na poziomie 850 to zapala sie ikonka od oleju,
ale jesli obroty podniose do 1000 i bede trzymac ikonka gasnie. zaznaczam ze oba czujnik oleju sa dobre, czy jest jakas opcjia aby AC poprawnie dzialalo z moim silnikiem czy musz poszukac AC do wersji 4 cylindrowej ?

_________________
Audi A4 1.9 TDI AJM (2007->)
Audi 80 2.0E 3A (2004-2007)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 14:55:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
jmm napisał(a):
UFOtm napisał(a):
jedyny blad jaki mam na kompie pokladowym to to ze zamiast po przygazowaniu wskakiwac 0,00 wskakuje 51,2 l/ 100km ale w czasie jazdy wszystko pokazuje normalnie...podobne


To normalne, tak ma być, mam fabrycznego kompa i 0.00 pokazuje mi tylko jak hamuje silnikiem, a 51.2 zawsze przy przegazowce


na wolnych obotach na luzie jak przygazujesz to CI pokazuje spalanie? bo u mnie 0,0, jesli jade na biegu i spuszcze noge z pedalu gazu tez 0,0 gdy ingeruje w pedal gazu wtedy mam spalanie...

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 14:58:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Góral napisał(a):
jmm napisał(a):
UFOtm napisał(a):
jedyny blad jaki mam na kompie pokladowym to to ze zamiast po przygazowaniu wskakiwac 0,00 wskakuje 51,2 l/ 100km ale w czasie jazdy wszystko pokazuje normalnie...podobne


To normalne, tak ma być, mam fabrycznego kompa i 0.00 pokazuje mi tylko jak hamuje silnikiem, a 51.2 zawsze przy przegazowce


na wolnych obotach na luzie jak przygazujesz to CI pokazuje spalanie? bo u mnie 0,0, jesli jade na biegu i spuszcze noge z pedalu gazu tez 0,0 gdy ingeruje w pedal gazu wtedy mam spalanie...


Tak i wole wtedy nie patrzec na wskazywane wartosci :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: