.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 12:11:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [200 2.2, 20V turbo, 3B] wentylator chłodzenia
PostNapisane: 29.gru.2006 19:10:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2004 18:07:03
Posty: 146
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: A8D2
witam mam problem z wentylatorem chłodnicy, może nie z wentylatorem co z instalacją elektryczną ponieważ wentylator mam z pewnych źródeł. Otóż gdy mam na econ i załączy mi się wentylator szarpnie mi samochodem i ładowanie spada mi poniżej 11 volt i światła robią się żółte.
Z tego co widziałem we wtyczce od czujnika który jest w chłodnicy czyli załączania wentylatora są dwa kable zmostkowane, gdzie szukać przyczyny? przekaźnik w skrzynce ok, czy są może jakieś inne oporniki lub przekaźniki które mógł bym sprawdzić i gdzie one się znajdują.
Dzięki za jakąkolwiek podpowiedź :D

_________________
SAJMON

Audi 200 20VTQ avant, Audi S8 D2, Audi 80 competition 1.8 turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 20:59:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Masz tu schemat połączeń wentylatora.

Zaproponuję ci jeszcze jeden sposób sprawdzenia - nagrzej silnik i odłącz wentylator (ale tak, żebyś umiał go szybko podłączyć dla schłodzenia silnika :peace: ) a do plusa podepnij próbnik i sprawdź, czy światła przygasną kiedy próbnik się zaświeci (tj. kiedy czujnik da sygnał do załączenia wiatraka). W ten sposób wyeliminujesz wiatrak a przyczyna będzie w instalacji.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 19:16:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2004 18:07:03
Posty: 146
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: A8D2
tylko wentylator bierze troszke więcej prądu niż zwykła probówka, na 100% wentylator jest sprawny bo był sprawdzany w innym samochodzie :)

_________________
SAJMON

Audi 200 20VTQ avant, Audi S8 D2, Audi 80 competition 1.8 turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 19:47:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
sajmon 70 napisał(a):
tylko wentylator bierze troszke więcej prądu niż zwykła probówka, na 100% wentylator jest sprawny bo był sprawdzany w innym samochodzie :)


Jasne że wiatrak bierze więcej. Jeżeli jesteś pewien za niego to sprawdzaj instalację wg schematu.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 21:28:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2004 18:07:03
Posty: 146
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: A8D2
schemat mam tylko nie wiem gdzie tego wszystkiego szukać, wiem tylko gdzie jest przekaźnik w skrzynce, a tu jeszcze jest jakiś opornik i inne żeczy i jeszcze nie wiem po co ktoś mostkował dwa przewody przy czujniku załączania wentylatora :D

_________________
SAJMON

Audi 200 20VTQ avant, Audi S8 D2, Audi 80 competition 1.8 turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 22:30:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
sajmon 70 napisał(a):
schemat mam tylko nie wiem gdzie tego wszystkiego szukać, wiem tylko gdzie jest przekaźnik w skrzynce, a tu jeszcze jest jakiś opornik i inne żeczy i jeszcze nie wiem po co ktoś mostkował dwa przewody przy czujniku załączania wentylatora :D


Opornik masz na podłużnicy między lewym reflektorem a chłodnicą, kolejny przekaźnik masz nad nogami kierowcy, czujnik w chłodnicy no i kable to wszystko łączące.

Jak co to wal na gg.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 11:09:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2006 20:53:20
Posty: 14
Jezeli przy czujniku w chłodnicy sa trzy kable to jest to czujnika dwugiiegowy. A kable są zmoskowane bo pewnie jeden ze styków nie działa i masz to tak podłaczoone że od razu załacza się najwyższy bieg który ciagnie sporo prądu w moim 100 C3 światła tez przygasają na III biegu chocaz może nie tak jak u Ciebie. Ogółnie to wentylator jest trzybiegowy i tak:

I bieg - załacza się po właczeniu klimy albo po zadziałniu czujnika temperatury w komorze silnika jest on umieszczony z tyłu na bloku

II bieg - załacza się przez czujnik umieszczony w chłodnicy i to on najcześciej się załacza (wynika z tego że u Ciebie on się nie załacza)

III bieg - załacza sie przez czujnik w chłodnicy jak tenperatra cieczy jest naprawde wysoka i pobiera bardzo dużo prądu.

Zdejmij kostkę od czujnika znajdz przeód na którym występuje +12V (z właczonym zapłonem) następnie zwierając go z pozostałymi powinny się załaczać kolejno II i III bieg jezeli tak bedzie to instalka jest sprawna a do wymiany jest czujnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: