.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 07:07:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak zlutować przewód maty ogrzewania siedzeń? - CIEKAWOSTKA!
PostNapisane: 05.mar.2006 00:10:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
No własnie jak? Normalnie?

Czy w ogóle się nie da?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Ostatnio edytowano 04.lis.2006 15:10:50 przez maciu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 09:40:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
Hmm może jakimś klejem prądo-przewodzącym ?
pozdr....PiotruS

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 10:16:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2004 21:30:28
Posty: 494
Lokalizacja: Olsztyn
Nie wiem czy drut używany do ogrzewania siedzeń jest taki sam jak drut oporowy wykorzystywany np. w żelazkach itp. Ale jeśli tak to ciężko będzie to polutować cyną. Ja bym to skręcił na taką kostkę używaną w instalacjach elektrycznych.

_________________
Obrazek
Audi A8 4.2 V8 quattro pakiet S8
Audi A2 1.4 2002
Audi 100 C4 2.8 V6 - było (2002 - 04.09.2005)
Audi 4 life!!!Homie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 11:51:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jabolos napisał(a):
Nie wiem czy drut używany do ogrzewania siedzeń jest taki sam jak drut oporowy wykorzystywany np. w żelazkach itp. Ale jeśli tak to ciężko będzie to polutować cyną. Ja bym to skręcił na taką kostkę używaną w instalacjach elektrycznych.


No własnie tez już o tym myślałem ale cięzko jest upchanąc kostkę
w siedzenie raczej zrobie taką złaczke zagniataną i będę miał nadzieje
ze sie nie sfajczy :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 13:00:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
maciu napisał(a):
jabolos napisał(a):
Nie wiem czy drut używany do ogrzewania siedzeń jest taki sam jak drut oporowy wykorzystywany np. w żelazkach itp. Ale jeśli tak to ciężko będzie to polutować cyną. Ja bym to skręcił na taką kostkę używaną w instalacjach elektrycznych.


No własnie tez już o tym myślałem ale cięzko jest upchanąc kostkę
w siedzenie raczej zrobie taką złaczke zagniataną i będę miał nadzieje
ze sie nie sfajczy :)


Musisz uważać bo inaczej będziemy oglądac "Płonące siodła" :diabel:
W elektrycznym Ci doradzą co najlepiej zastosować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 17:01:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2004 21:30:28
Posty: 494
Lokalizacja: Olsztyn
Maciu jak masz dojście np. do lutownicy do rynien, którą można lutować np. mosiądzem to powinieneś polutować to bez problemu.

_________________
Obrazek
Audi A8 4.2 V8 quattro pakiet S8
Audi A2 1.4 2002
Audi 100 C4 2.8 V6 - było (2002 - 04.09.2005)
Audi 4 life!!!Homie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 17:11:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
Ale mosiadz sie lutuje palnikiem nie koniecznie na mieszanke,ale jednak raczej palnik. Ja bym zacisnal to w grubej igle lekarskiej,o przekroju ktory starczy aby wprowadzic drucik i na wiekszym odcinku zacisal badz zaklepal.

Pozdrawiam :peace:

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 19:55:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Zrób skrętkę i na to koszulkę termokurczliwą. To najpewniejszy sposób. Jeżeli już zdecydujesz się na kostkę, to wybierz taką, która ma dodatkowo blaszki pod śrubkami. Śrubki przcinają przewody. Zależnie od miejsca, możesz podciąć piankę fotela. Naprawiałem już cztery fotele i skrętka plus koszulka termokurczliwa zawsze wystarczyła. Aha...podciągnij troszkę przewody żeby po posadzeniu szanownej pupy przewody się nie rozerwały. Po wykonaniu skrętki musisz "odzyskać" tyle przewodu ile zagiąłeś.

Oryginalny drut, to zwykły drut oporowy w teflonowej koszulce. Widziałem też koszulki plastikowe i maty bez koszulek ale z przekładkami z jakiejś kosmicznej maty.

Przerwę szukaj kontrolką z lampką i zaostrzonymi koncówkami przewodów z podłączonym napięciem. Ale weż poprawkę na to, że maty mają niejednokrotnie włącznik - mikrowłącznik, który załącza grzanie po posadzeniu jak już pisałem szanownej pupy i wyłączniki termiczne zabezpieczające układ przed przegrzaniem. Na początku sprawdź mikrowłączniki i te zabezpieczenia.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 10:08:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
dzieki za rady...

włączniki grzania siedzeń sa tylko z tyłu (C4) a ja mam problem z
przodem i nie jest to problem czujnika termicznego

czy taki przewód na zagięciu jak sie zrobi cieńszy to będzie grzał
mocniej?

jakie są powody ze w jednym miejscu grzeje na jedynze że az parzy?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 17:58:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Łączy się czymś takim.
http://www.ergom.com.pl/pl/katalog/KATALOG-KONCOWKI/katalog_koncowki-pol.htm
Potem wybrać: 01 Końcówki tulejkowe, potem 01 Końcówki tulejkowe bez izolacji typu H
Zakłada się przewódy na zakładkę, i oba ściska tą tulejką. Potem można zaizolować. Jak przewody są za krótkie to można zrobić dwa takie połączenia, a w środek wstawić krótki odcinek zwykłego przewodu.
Małe i dobrze działa. Doskonałe do łączenia przewodów grzejnych.
Takie przewody łączy się tylko przez zacisk, nigdy się nie lutuje.
Nie izoluje się tego koszulką termokurczliwą bo się stopi. Używa się koszulki izolacyjne z włókna szklanego lub koszulki olejowej (można wyciągnąć kawałki ze starego żelazka).
Ktoś potrzebuje takie tulejki ? Mogę podesłać ale dopiero w przyszłym tygodniu. Teraz mam urlop :peace:

PS. Jakie przekroje (lub średnice) mają żyłki przewodów w ogrzewaniu foteli ? Pytam bo jest to istione by dobrać dobry rozmiar tulejek.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 19:13:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2004 22:53:41
Posty: 166
Lokalizacja: Zgorzelec
MarioBeer napisał(a):
Łączy się czymś takim.
http://www.ergom.com.pl/pl/katalog/KATALOG-KONCOWKI/katalog_koncowki-pol.htm
Potem wybrać: 01 Końcówki tulejkowe, potem 01 Końcówki tulejkowe bez izolacji typu H
Zakłada się przewódy na zakładkę, i oba ściska tą tulejką. Potem można zaizolować. Jak przewody są za krótkie to można zrobić dwa takie połączenia, a w środek wstawić krótki odcinek zwykłego przewodu.
Małe i dobrze działa. Doskonałe do łączenia przewodów grzejnych.
Takie przewody łączy się tylko przez zacisk, nigdy się nie lutuje.
Nie izoluje się tego koszulką termokurczliwą bo się stopi. Używa się koszulki izolacyjne z włókna szklanego lub koszulki olejowej (można wyciągnąć kawałki ze starego żelazka).
Ktoś potrzebuje takie tulejki ? Mogę podesłać ale dopiero w przyszłym tygodniu. Teraz mam urlop :peace:

PS. Jakie przekroje (lub średnice) mają żyłki przewodów w ogrzewaniu foteli ? Pytam bo jest to istione by dobrać dobry rozmiar tulejek.

W A100 i A200 przekrój jest 1mm :)

_________________
S6 4,2 Avant
Forever AUDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 21:09:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
1mm to chyba razem z izolacją...zdecydowanie mniejszy przekrój. Tulejki owszem, ale tylko stalowe i zaginane specjalną zagniatarką. Koszulka termokurczliwa się nie przetopi. Połączeni na skrętke się sprawdza... Jest łatwiej i skutecznie. Wiem to z praktyki. Nie neguję tulejek, bo pierwszy fotel robiłem na dwa sposoby. Częściowo tulejkami ale większość na skrętkę plus koszulka termokurczliwa. Raz użyłem koszulek na wysokie temperatury z włókna szklanego, ale tylko w miejscu łączenia z termikiem. Jak głosi nowopolskie przesłanie..."róbta co chceta" i jak chceta... :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 21:35:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
Ja jednak jestem za tulejkami kiedys naprawialem przy uzyciu rurki z igly lekarskiej zacisnalem i nie dawalem zadnej izolacji.Naprawde wyszlo dobrze :peace: Dzialalo dlugo i dobrze nawet jeszcze kiedy sprzedawalem. Bez urazy,ale z tymi tulejkami wyaje mi sie troche pozadniej niz na "skretke" :peace: .

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 04:41:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ciekawy patent z igłą lekarską. Podoba mi się. Izolacja nie jest w przypadku skrętki dla izolowania od temperatury czy porażenia...tylko od zadziorów, żeby nie zostać dziabniętym... Polaćzenie na skrętkę...to jeszcze do niedawna stosowane połączenie przewodów energetyce i to przy dużo większych prądach niż w podgrzewaniu. To połączenie jest bardzo pewne i solidne, ale jeżeli nie będzie narażone na naciąganie od siadania...zresztą tk samo jak tulejka.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 09:06:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Kefirsky napisał(a):
Koszulka termokurczliwa się nie przetopi.



a nie pośmierduje z przegrzania? nie węgli się?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2006 13:09:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a tak z innej beczki bo widze ze ktos juz to przerabial

co spowoduje dołozenie dodatkowego przewodu (wydłużenie istniejącego)
do istniejacej instalacji?

wydaje mi się że w sumie będzie płynał mniejszy prąd i mata
będzie sie mniej grzała

załozyłem sobie że sterowanie grzaniem odbywa sie za pomocą regulacji
napięcia podawanego na matę... dobrze?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2006 16:10:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
To zależy ile i jakiego przewodu chcesz dołożyć. Jak to będzie przewód grzewczy (oporowy) i jego długośc będzie znaczna to może grzać słabiej, a jak będzie b. krótki lub będzie to zwykły przewód to raczej nic się nie stanie.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2006 16:15:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
pewnie że oporowy... przewiduję że oporność pojedyńczego siedzenia
wzrosnie max o około 35%

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2006 16:17:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
A dlaczego chcesz dodać tyle przewodu ?

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2006 16:18:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
MarioBeer napisał(a):
A dlaczego chcesz dodać tyle przewodu ?


jakbyś korzystał z grzanych kubłów zimą w C4 to bys wiedział :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: