.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:00:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Coupe B3/B4 2.3 NG] moc silnika
PostNapisane: 11.gru.2006 08:34:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
Wydaje mi się że moja cupeta powinna lepiej iść. Jakie mogą być przyczyny?
Sprowadziłem ją 2 miesiące temu i wymieniłem rozrząd,olej,filtry.
Przewodów, świec nie wymieniałem i szklanki mi cykają. Czy da się jakoś sprawdzić czy zainwestować lepiehj w przewody i świece a i czy stukanie ma wpływ na żywotność i moc silnika?
Lub co jeszcze może byc przyczyną braku mocy tzn nie chodzi o to że nie ma mocy ale jakoś mało. Nie jeździłem takim samym silnikiem w innym samochodzie i akurat może tylko tyle mocy jest bo to tylko 2.3 ale co poprawiłoby osiągi?

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Coupe] 2.3 NG moc silnika
PostNapisane: 11.gru.2006 09:02:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
ale co poprawiłoby osiągi?


Doprowadzenie auta do serii i odchudzanie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2006 10:42:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Te szklaneczki to ja bym wymienił.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2006 20:21:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
KorNoLio napisał(a):
Te szklaneczki to ja bym wymienił.

Wymienić wymienie ale narazie mam ważniejsze wydatki. Widzę że kolega z okolic Łukowa :)

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2006 20:55:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Zgadza się :peace:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 22:23:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
A może masz zatkany katalizator i czas wymienic go na tłumik przelotowy?

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 23:06:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
foxbat napisał(a):
A może masz zatkany katalizator i czas wymienic go na tłumik przelotowy?

A sprawdzić się go da? Czy jedynie po wycięciu? A mogą być jakieś problemy póxniej po wycieciu?

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 23:42:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Miałem problem z katalizatorem. Zapchał się ale objawem tego było to, że podczas jazdy wkręcał się do ok 4tys. obr. i koniec, ogólnie był trochę mułowaty (Ale w drugim audi- mojej mamy). Więc go wyrzuciłem i nie ma. Teraz jest ok. Ale bez wyjęcia raczej go nie sprawdzisz. Trzeba go obejrzeć z obu stron bo z jednej może wyglądać ok a z drugiej może być zapchany, dlatego najlepiej jest go wyjąć całkowicie wyjąć i obejrzeć. Nie trzeba go wycinać, wystarczy wykruszyć.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 08:03:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
KorNoLio napisał(a):
Miałem problem z katalizatorem. Zapchał się ale objawem tego było to, że podczas jazdy wkręcał się do ok 4tys. obr. i koniec, ogólnie był trochę mułowaty (Ale w drugim audi- mojej mamy). Więc go wyrzuciłem i nie ma. Teraz jest ok. Ale bez wyjęcia raczej go nie sprawdzisz. Trzeba go obejrzeć z obu stron bo z jednej może wyglądać ok a z drugiej może być zapchany, dlatego najlepiej jest go wyjąć całkowicie wyjąć i obejrzeć. Nie trzeba go wycinać, wystarczy wykruszyć.

Wywalic jego bebechy i wstawić samą rurkę tak?

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 11:01:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Wystarczy, że go wykruszysz z tej puszki nie musisz bawić się w spawanie. Jak uderzanie nie będzie bardzo szło to weź duże, długie widjowe wiertło i wywierć w nim parę dziurek na wylot i dopiero wykrusz z puszki, jak wszystko wyleci zamontuj samą puszkę do samochodu. Ale obejrzyj go dokładnie po wyjęciu rzebyś nie rozwalił dobrego kaltalizatora bo nie jest to tania rzecz, a szkoda psuć coś dobrego, chyba że chcesz się go pozbyć ale niewiele to poprawi osiągi.

W twoim przypadku wygląda to tak:

http://szaniawy.pl/kornel/12.JPG

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 21:38:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2005 23:57:46
Posty: 90
Lokalizacja: LUBLIN
Nie polecal bym zostawiania puszki bys wspawanej rury, poniewaz moze miec nie kozystne zawirowania spalin w tej puszce. Odniesie sie to spadkiem mocy silnika :peace:

pozdro

_________________
Audi Coupe 2,3 NG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 10:59:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
MŁODY napisał(a):
Nie polecal bym zostawiania puszki bys wspawanej rury, poniewaz moze miec nie kozystne zawirowania spalin w tej puszce. Odniesie sie to spadkiem mocy silnika :peace:

pozdro


Ja wcale nie zauważyłem spadku mocy co najwyżej to zmienił się głos pracy wydechu. Jasne, że lepiej jest wstwić rurę albo strumienicę, kiedyś też tak zrobię. Ale jeżeli samochód nie chce jechać przez zatkany katalizator to lepiej, żeby została sama puszka, niż ma jeździć z zatkanym bo to dopiero ujmuje mocy.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 12:04:46 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
matrixs napisał(a):
KorNoLio napisał(a):
Miałem problem z katalizatorem. Zapchał się ale objawem tego było to, że podczas jazdy wkręcał się do ok 4tys. obr. i koniec, ogólnie był trochę mułowaty (Ale w drugim audi- mojej mamy). Więc go wyrzuciłem i nie ma. Teraz jest ok. Ale bez wyjęcia raczej go nie sprawdzisz. Trzeba go obejrzeć z obu stron bo z jednej może wyglądać ok a z drugiej może być zapchany, dlatego najlepiej jest go wyjąć całkowicie wyjąć i obejrzeć. Nie trzeba go wycinać, wystarczy wykruszyć.

Wywalic jego bebechy i wstawić samą rurkę tak?


najlepiej by było tak zrobić

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 23:50:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2005 23:57:46
Posty: 90
Lokalizacja: LUBLIN
Panowie a co z sada jak wstawi sie rure zamiat katalizatora. Wiem ze sie ja wkreca w rure ale czy bedzie dobrze wskazywala. bedzie miala taka sama cieplote jak przed katalizatorem?

_________________
Audi Coupe 2,3 NG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 00:54:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ciepłota będzie taka sama. Sonda ma przecież grzałkę. Bez niej nie pracowała by praktycznie wcale. Sonda bez grzałki nie osiągnie temperatury pracy i nie bedzie pracowała, jest za daleko od głowicy przy katalizatorze nie ma takiej dużej temperatury. Żeby sonda zaczęła pracować musi osiągnąć temperaturę 350 stopni.

U mnie jak kiedyś odpieły się przewody od grzałki to po przejechaniu nawet 100km sonda nie zaczęła pracować, ale jak jest grzałka to zaczyna pracować po chwili. Sprawdzałem to.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 08:25:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2003 02:21:39
Posty: 405
Lokalizacja: Brighton UK
co bys nie zrobił i tak nie uzyskasz tego czego oczekujesz....wiem to bo sam miałem Coupe i z Q.......NG poprostu tak ma.....szklanek nie wymieniałbym bo to duzo nie zmieni.....wyprucie kata w tym silniku równiez nic nie da wiec na towim miejscu bujałbym sie tym tak jak jest a za rok zmien na 2.8 badz wiekszy...pozdro :peace:

_________________
4F 2007 2.0TDI
S-Line
7 gear


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 15:56:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
JA wyrzuciłem katalizator, wstawiłem rurę zamiast niego takiej samej średnicy co reszta rurek. Sonda jest wkręcona w katalizator ale tak jakby PZRED nim, więc jedynie przespawac gwint z kata do rury i bedzie git. Ja tak mam i nic sie nie dzieje złego. Co do mocy..hm...sam nie wiem? Moze dostał konia wiecej? Jedynie dźwięk jakiś ciekawszy jest. Tez 2.3 NG

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: