.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.cze.2025 02:52:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4]Klimatyzacja
PostNapisane: 16.kwi.2007 21:47:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2007 23:16:22
Posty: 13
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam
Mam Audicę B4 TDI 1994 r od niedawna.Klimatyzację włączam od kilku dni,ale wydaje mi się że za głośno pracuje tzn.włączają się dwa wentylatory i głosno chuczą,czy jest to normalny objaw czy coś jest nie tak.Wcześniej nie miałem auta z klimą i nie bardzo wiem jak rozpoznać prawidłową pracę klimatyzacji.Odnoszę wrażenie że nie zawsze wieje chłodem,czasem jakby przestawała działać.Proszę o jakąś poradę i wskazówki jak dokładnie sprawdzić czy jest sprawna,nabita i czy ma tak głośno pracować-chodzi o wentylatory.

Pozdrawiam Krzycher
Audi B4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 22:37:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Manualna czy klimatronic?

Wentylatory musza się włączać.

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 22:41:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
czy wentylator chodzi a jak auto sie nagrzeje to wlaca sie drugi bieg, czy od samego poczatku na 2 ??
czynnika w klimie nie sprawdzisz sam.
czy jest sprawna hmmm a chlodzi ??

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Manual
PostNapisane: 17.kwi.2007 19:48:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2007 23:16:22
Posty: 13
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Klimatyzacje mam manualną a od chwili właczenie jedzie na dwa wentylatory. :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 22:42:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 14:03:41
Posty: 365
Lokalizacja: Lublin
Jeden wentylator powinien Ci się włączać, u mnie w A4 elektryczny. Jakby nie włączł się to powstanie tak duże ciśnienie w układzie że może dojść do nieszczelności, a nawet uszkodzenia chłodnicy klimy. A nie jest tak że 1 chodzi Ci cały czas na tzw sprzegiełku wiskotycznym? Być może 1 cfhodzi cały czas a drugi się włącza jak wchodzi klima. Tak jest w a4.

Jeśli nie zawsze jest chłód to znaczy że może masz mało czynnika chłodzącego - wtedy efektywnośc klimatyzacji spada.

_________________
Był GOLF III TDI 110PS, Laguna Dti,
Ford Focus TDCi 2002, było Audi A4 Avant 24.12.99 lifting 1.9 TDI AFN
Moje byłe audi: http://images20.fotosik.pl/320/8d18e8fac2960210med.jpg
Był VW Passat 2002 rok 1.8T AWT.
Jest Audi A4 2004 rok 1.9TDI AWX:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 21:50:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
rozumiem ze chodzi ci o wentylatory na chłodnicy? jesli właczysz klime i oba chodza to wszystko jest oki. u mnie tez tak jest ze po właczeniu klimy startuja odrazu oba wentylatory. nie przejmuj sie tym.

jesli chodzi o to co którys klubowicz napisał ze jakby nie chodziły wentylatory to rosnie wtedy cisnienie to ma racie ale do nieszczelnosci nie powinno dojsc gdyz klima posiada zabezpieczenia cinieniowe tzw presostaty rozruzniamy dwa rodzaje wysokiego i niskiego cisnienia

wysokiego ma za zadanie wyłaczenia kompresora gdy cisnienie w układzie wzrosnie przy freonie R134a jest to w granicy 14-17 bar mozesz to sobie latwo zaobserwowac odpal silnik włacz klime i obserwuj sprzegło kompresora na wolnych obrotach bedzie sie krecic razem z kołem pasowym natomiast gdy dasz troche gazu tak okolo 3tys przy TDI zauwarzysz ze sprzegło sie rozłaczy.

presostat niskiego analogicznie tylko jak sama nazwa wskazuje gdy jest zamało czynnika w układzie. ale zeby to sprawdzic trzeba podpiac manometry i obserwowac cisnienia.

ciekawi mnie tylko po jaka choooollllere dali w b4 przewody niskiego o srednicy wewn. 16mm spokojniemozna było to zrobic na max 13mm
teraz musze sobie kupic zawór serwisowy na 16 i zasisnac na przewodzie i nie bede musiał nigdzie jezdzic na nabicie klimy przez pompe tłoczace, zrobie to za pomoca pompy pruzniowej wagi i manometrów.

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 22:13:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Podlacze sie pod temat.
Mam manualna klime w C-4, na czynniku R 134a. Zauwazylem, ze gdy klima pracuje ( chlodzi dobrze ), to nie skrapla sie woda pod samochodem a chyba powinna. Na podszybiu ani nigdzie indziej tej wody nie ma. Co moze byc tego przyczyna ? Zamierzam pojechac na przeglad klimy i przedstawic problem, pytam zeby mnie w konia nie zrobili i nie wymienili pol ukladu :diabel:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 06:22:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
jesli dobrze ci chłodzi to nic nie rob. mozesz tylko sprawdzic cisnienia czy nie ma ubytku czynnika. nic nie wymieniaj nie ma sensu jak wszystko działa.
mozesz zrobic ewentualnie czyszczenie kanałow od grzyba bo jak wiadomo jest to idealne miejsce do jego rozwoju. czuc wtedy nieprzyjemny zapach przy właczonej klimie.


woda nie musi sie skraplac cały czas jak chodzi klima. skraplanie jest zalezne od tego jaka panuje w aucie temp. tu nie ma tak jak np. w klimatyzacji stacjionarnej ze woda sie leje jak głupia. nie ma duzego parownika wiec tej wody nie bedzie za duzo.
jesli chcesz to dokładnie sprawdzic przejedz sie w upalny dzien na dłuzszej trasie z właczona klima ustawiona na najnizsza tem. z niewielkim nawiewem tak na 2 pozycji (aby w aucie było jak najzimniej), postaw auto na suchej powierzchni wyłacz klime i otwórz dzwi zeby temp w srodku szybko wzrosła po jakis 10 min zajrzyj pod spod i zobacz czy jest mokro pod autem.

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 17:51:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Dzieki
A czy normalne jest to, ze kompresor klimy nie chodzi caly czas, gdy klima jest wlaczona, tylko od czasu do czasu samoczynnie sie wylaczy na chwile ( ok 2 min ) pozniej sie sam wlaczy, pochodzi z pare minut i sie znowu na chwile wylaczy ... i tak w kolko ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 19:32:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
jesli tak sie dzieje na niskich obrotach to najprawdopodobniej jest mało czynnika. objaw jest taki ze ze cisnienia sie wyruwnywaja przy nieurzywaniu klimy w chwili właczenia sprezarka tłoczy i zasysa czynik ale ze ma zamało czynnika i schodzi ponizej 0 bara presostat rozłacza sprzegło kompresora pochwili cisnienie wzrosnie na linni ssania i znowu sie załaczy i tak wkolko. radze nie urzywac klimy i podjechac na przeglad ewentualnie nabicie klimy.
bo istnieje mozliwosc zatarcia sprezarki i koszt w granicy 700 za urzywke.

moga byc jeszcze inne przyczyny tego wyłaczania jak naprzykład zapchany osuszacz lub zawór rozprezny na parowniku.
ale najprawdopodobniej to mało czynika.

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 19:40:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
ZiPi napisał(a):
Dzieki
A czy normalne jest to, ze kompresor klimy nie chodzi caly czas, gdy klima jest wlaczona, tylko od czasu do czasu samoczynnie sie wylaczy na chwile ( ok 2 min ) pozniej sie sam wlaczy, pochodzi z pare minut i sie znowu na chwile wylaczy ... i tak w kolko ?


jest to normalne ale pod pewnymi warunkami:
1. kompresor mogą wyłączyć 3 czujniki (dwa presostaty 1 niskiego 2 wysokiego ciśnienia w układzie i 3 czujnik temp w parowniku - zapobiega zamarznięciu parownika)
przy fabrycznie działającej klimie praktycznie tylko ten trzeci wyłącza kompresor
ale wiadomo wiek robi swoje i wyłączać kompresor mogą presostaty a powodów może być kilka poczynając od nieodpowiedniej ilości czynnika na niewydolności skraplacza i zanieczyszczeniu układu kończąc
pozdrawiam

wenon ma rację
osuszacz powinno wymienić się co 2 lata jeśli będziesz rozszczelniał układ to bankowo przeczyść dyszę rozprężną albo nawet wymień (koszt ok 30 zł) a klimiarze biorą 100 a nawet 200 :galy:

_________________
pozdrawiam Radka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 21:39:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 21:33:09
Posty: 80
Lokalizacja: kujawy
Pytanie.
Mam ten sam model autka ,silnik i rok ,produkcji. Może mi ktoś podpowiedzieć gdzie znajduje sie drugi zaworek do nabijania.Jeden wyczaiłem przy chłodnicy(tj,skraplaczu),Drugiego od góry nie widze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 22:32:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
wieszt napisał(a):
Pytanie.
Mam ten sam model autka ,silnik i rok ,produkcji. Może mi ktoś podpowiedzieć gdzie znajduje sie drugi zaworek do nabijania.Jeden wyczaiłem przy chłodnicy(tj,skraplaczu),Drugiego od góry nie widze.


Drugi będzie zapewne na sprężarce :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 06:27:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
niestety moze nie byc a wtedy przeba nabijac pompa tłoczaca przez zawór na skraplaczu. ja bede wstawiał drugi zawór na przewodzie gumowym koszt takiego zawory to 50 zl w euro-klimie na szyszkowej w wawie + trzeba doliczyc z 20zł za zacisniecie go gdzies jesli nie masz zasiskarki. ale to zrobi kazdy zakład zajmujacy sie klima.

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 17:26:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 21:33:09
Posty: 80
Lokalizacja: kujawy
w takim razie musze zdjąc osłonę silnika (niecierpie tego) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 09:33:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 21:33:09
Posty: 80
Lokalizacja: kujawy
Faktycznia nie ma drugiego zaworu do nabijania,musze jechac do fachmana jakiegos od klimy :((


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: