.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 16:18:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 2,5 TDI] Spalona klima ?? po naprawach silnika, wałki
PostNapisane: 22.maja.2007 20:11:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Witam Wszytkich !!!
Od 1,5 roku jestem posiadaczem A4 2,5 TDI 2000 AKN
I to będzie dłuuuuga historia
Moje problemy zaczęły sie 0,5 roku temu - wałki rozrządu --> zmasakrowane.
Wymiana (regeneracja u Świątka w Bydgoszczy) + komplet innych potrzebnych śmieci (dzwignie, samoregulatory, pastylki itp.) Po wymianie w czasie uruchamiania silnik sie zatrzymał poprzez zatarcie panewki --> rozwalony rozrząd, głowice do góry, jedna do wymiany, zawory wymianione. Po złożeniu okazało sie że ciagle coś klepie na głowicy pasażera (tej oryginalnej nie wymianianej). Diagnoza -> jezdzić może sie dotrze ... :galy: Po 4k sie nie dotarło i decyzja właściciela serwisu o rozebraniu glowicy. Dwa samoregulatory zapadnięte nie były napompowane, oczywiście moja wina bo ja kupowałem częsci out-side :(: po wymianie ... stuka dalej. Ale to nie meritum postu po tym przydługim wstępie do rzeczy
A dziś upał jak sk... czybyk 30 stopni załączyłem klime ruszyłęm z miejsca po chwili wyłączyłem i włączyłem spowrotem (chciałem usłyszeć coś na zewnątrz) po włączeniu nie chłodzi, zatrzymałem sie po 2km (sklep) a z pod maski kłęby dymu, jakby sie paliła instalacja. Taraz jak próbowałem załączyć klimę to po chwili jest słyszalny okrutny pisk. PYTANIE o PRZYCZYNĘ
1. Przyczyna uszkodzenia klimy ?? włączenie / wyłączenie pod obciążeniem
2. Przy wymianie samoregulatorów mogło dojść do wycieku - brak czynnika w układzie
3. Brak innych pomysłów ??
Proszę bardzo o pomoc dobrych ludzi na forum bo mi już ręce opadają a skarbonka ciągle woła jeść :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 20:41:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
brak czynnika nie byłby tyle szkodliwy co brak oleju,co mogło spowodować zatarcie sprężarki,ale trzeba to sprawdzić jak ostygnie,możliwe że poprzez jakieś drobne uszkodzenie elektryczne nie załancza się wentylator,a to może powodować blokowanie sprężarki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 20:55:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Zgadzam sie z Tobą - zatarcie może być spowodowane brakiem oleju. Tyle że instalacja była na przeglądzie 2 miesiące temu -> typowy serwis przed latem
No i ta zbieżność naprawy głowicy, co oczywiście wiązało sie praktycznie z rozbieraniem rozrządu
Czy myślisz że można będzie coś uratować czy mam sie przygotować na kolejne duże koszty ?? :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 23:26:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
1. obciążenie ma g...no wspólnego z awarią (chyba, że przyjmiemy wersję, ze po 7 latach kompresor pada)
2. klima jest "rozsądna" jeśi brakuje czynnika presostaty nie pozwolą załączyć sprężarki - i tu zaczynamy gdybanie bo bez diagnozy w serwisie klimy nic nie wymyślimy - dla mnie po opisie sprawdź sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki lub jeśli "kłęby dymu" nie są na wyrost to sprężarka zatarta -ślady po kłębach dymu będą widoczne na pasku) okrutny pisk to pewnie pisk paska na kole sprężarki - utwierdza to ,że sprężarka zatarta - o przyczyny zatarcia zapytaj w serwisie

_________________
pozdrawiam Radka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: