.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 23:18:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c5] Szyba zacina się/zwalnia przy zamykaniu - FOTOSTORY
PostNapisane: 20.paź.2007 22:04:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2007 21:47:19
Posty: 172
Lokalizacja: Skierniewice
Od jakiegoś czasu powracał w moim aucie problem zamykania okna po stronie pasażera z przodu. Szyba dojeżdżała do 3/4 wysokości i zwalniała - czasem dojechała do końca, czasem odbijała i zjeżdżała do dołu. Dowiedziałem się, że lekarstwem na tą bolączkę będzie smar silikonowy wpuszczony w uszczelkę prowadzącą szybę. Faktycznie pomogło (kupiłem Sonax spray), ale po jakimś czasie problem powracał. Postanowiłem przyjrzeć się temu dokładniej. Zdjąłem tapicerkę z drzwi i odnalazłem przyczynę - uszkodzony ślizg podnośnika szyby (od strony zamka drzwi). Ponieważ w ASO nie sprzedają samych ślizgów tylko komplet podnośnika (kupa kasy :/), poszukałem i znalazłem na Alledrogo oryginalny ślizg w cenie 25zł. W porównaniu z ASO ten z allegro posiada metalowe wzmocnienie (szkielet) - powinien więc być trwalszy.

Zabieramy się do roboty :)
Opuszczamy szybę do połowy, by ułatwić sobie dostęp do ślizgu. Na początek demontaż tapicerki - należy odkręcić 2 śrubki "krzyżakiem", a następnie unieść całą tapicerkę do góry i odchylić.
Pierwsza śrubka.
Druga śrubka koło lusterka.

Poprzez dziurkę pod przełącznikiem szyby wciskamy cienki śrubokręt lub drut i wypychamy delikatnie przełącznik, po czym odpinamy przewód.
Sterowanie szyby.

Teraz rozpinamy 3 wtyczki w drzwiach i odpinamy drut od zamka. Po tej operacji mamy zdjętą tapicerkę więc odkładamy ją żeby nie przeszkadzała.
Na kolejnym zdjęciu widać uszkodzony ślizg, który należy wymienić.
Ślizg na prowadnicy.

Ponieważ ślizg jest zamocowany od wewnętrznej strony drzwi to niezbędne okazało się lusterko dziewczyny - wypasiony model, taki z zoomem ;)
Opieramy lusterko na wzmocnieniu drzwi i już widzimy jak wygląda to od środka.
Ślizg od środka.

Teraz za pomocą klucza torx-20 wykręcamy widoczny wkręt. Po wyjęciu będzie tak:
Zdjęty wkręt

Teraz odchylamy do dołu odstającą część niebieskiego plastiku trzymającego szybę, następnie z wyczuciem odpychamy szybę i wyjmujemy cały niebieski plastik.
Zdejmujemy plastik trzymający szybę.

Zsuwamy uszkodzony ślizg (u mnie zielony) i odchylamy w prawo o 90' aby zdjąć z prowadnicy.
Na poniższym zdjęciu widać uszkodzenie ślizgu. Wyłamany plastik, który powinien blokować tulejkę na lince podczas podciągania szyby.
Zepsuty ślizg.

Po porównaniu starego i nowego ślizgu okazało się, że nowy trzeba stuningować. Niebieski plastik trzymający szybę ma dwa kołki, które mają wejść w ślizg, lecz nowy ślizg nie posiadał otworów.
Porównanie.

Za pomocą lutownicy udało się szybko rozwiązać problem.
Po tuningu ;)

Zakładamy nowy ślizg na prowadnicę i przekręcamy w lewo o 90'.
Po założeniu... ... i przekręceniu w lewo.

Podsuwamy ślizg do góry aby umieścić w prawidłowym miejscu.
Ślizg na swoje miejsce.

Dlatego przed wymianą opuściliśmy szybę do połowy by bez problemu dotrzeć do tulejki widocznej na zdjęciu. Teraz odciągamy z wyczuciem w lewo stalową linkę by znalazła się nad ślizgiem. Odpychamy szybę, zakładamy na ślizg niebieski plastik tak by bolce weszły w dziurki ślizgu, przyciągamy szybę, dociskamy drugą niebieską część i przykręcamy wkręt.
Po złożeniu.

Teraz zostało trochę gimnastyki artystycznej :D t.j. lewą ręką odciągamy linkę z tulejką, a prawą próbujemy tak unosić/opuszczać szybę by trafić tulejką do dziury w ślizgu. Po włożeniu należy dopchnąć tulejkę, by linka wskoczyła do końca szczeliny.
Tulejka na swoim miejscu.

Teraz podpinamy sterowanie szyby i sprawdzamy czy działa. Proponuję umyć tą część szyby, która nie wysuwa się z drzwi tylko zbiera brud w środku. Zostało nam tylko podpięcie przewodów i założenie tapicerki.

U mnie szybka śmiga jak szalona - góra, dół. Ułamany ślizg powodował niedociąganie szyby do końca uszczelki w ramie drzwi (kilka mm). Po przyłożeniu dłoni podczas jazdy w okolicach końca szyby czuć było lekkie podmuchy. Po wymianie ślizgu szyba dojeżdża do końca - nic nie wieje i jest ciszej w środku.

Jeśli ktoś nie jest pewny czy padł ślizg w szybie to proponuję zacząć diagnostykę od tego czy po zamknięciu okna da się którąś jego część jeszcze podciągnąć ręcznie do góry.

Możliwe, że łatwiej by się wymieniło ślizg odkręcając całą ramę drzwi ale czytałem, że trzeba wiele cierpliwości przy jej składaniu - ciężko ustawić ramę w dobrym położeniu. Trzeba ją regulować, a po każdej zmianie testować podczas jazdy czy nie ma szpar i halnego w aucie :D

Mam nadzieję, że mój opis okaże się przydatny.
pozdro
Tommi

_________________
A6 C5 V6 2.4 ALF 165KM 1998 - po pomiarze 169,3 KM i 222,7 Nm. Z wiekiem koni przybywa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 22:36:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.mar.2006 09:57:56
Posty: 369
Lokalizacja: Konstancin
niech Bóg Ci odpłaci w dzieciach :D D dobra robota
dzięki na dniach będę to przerabiał u siebie w a4 :D
pozdro

_________________
Obrazek
Audi 80 Sport Edition 04.2006--->08.2007
Audi A4 1.8 Avant 23.08.2007--->...
Honda Hornet 600S 8.05.2008--->6.04.2009
Honda CBR 954RR 24.04.09--->10.09.12
Suzuki GSX-R 1000 K8 18.04.13--->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 10:16:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2007 21:47:19
Posty: 172
Lokalizacja: Skierniewice
Ty mnie dziećmi tutaj nie strasz ;)
Ciekawe czy problem zniknie czy co jakiś czas będzie trzeba smarować uszczelkę smarem. Może po wymianie wpisz swoje spostrzeżenia.
pozdro
Tommi

_________________
A6 C5 V6 2.4 ALF 165KM 1998 - po pomiarze 169,3 KM i 222,7 Nm. Z wiekiem koni przybywa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 19:50:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Tommi, jesteś wielki!!! :D właśnie szukałem odpowiedzi na ten sam problem...zabieram się do roboty i dam znać o efektach...

Jeszcze raz Wielkie Dzięki za super opis... :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5] Szyba zacina się/zwalnia przy zamykaniu - FOTOST
PostNapisane: 23.paź.2007 08:51:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
.:Tommi:. napisał(a):
Od jakiegoś czasu powracał w moim aucie problem zamykania okna po stronie pasażera z przodu. Szyba dojeżdżała do 3/4


Jeśli ktoś nie jest pewny czy padł ślizg w szybie to proponuję zacząć diagnostykę od tego czy po zamknięciu okna da się którąś jego część jeszcze podciągnąć ręcznie do góry.

Możliwe, że łatwiej by się wymieniło ślizg odkręcając całą ramę drzwi ale czytałem, że trzeba wiele cierpliwości przy jej składaniu - ciężko ustawić ramę w dobrym położeniu. Trzeba ją regulować, a po każdej zmianie testować podczas jazdy czy nie ma szpar i halnego w aucie :D

Mam nadzieję, że mój opis okaże się przydatny.
pozdro
Tommi


Czy w C4 jest to samo rozwiązanie? Może wiecie?

harryON

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5] Szyba zacina się/zwalnia przy zamykaniu - FOTOST
PostNapisane: 23.paź.2007 10:32:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2007 21:47:19
Posty: 172
Lokalizacja: Skierniewice
harryON napisał(a):

Czy w C4 jest to samo rozwiązanie? Może wiecie?

harryON


Znalazłem na allegro fotkę podnośnika szyby w a6 c4. Nie ma w ofertach samego ślizgu więc może tu trzeba wymienić całość? Niech się wypowiedzą posiadacze C4.
pozdro

_________________
A6 C5 V6 2.4 ALF 165KM 1998 - po pomiarze 169,3 KM i 222,7 Nm. Z wiekiem koni przybywa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2007 23:29:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Tommi...wymieniłem ślizg zgodnie z Twoją instrukcją ( ułamany identycznie jak u Ciebie ) i szybka zasuwa jak ta lala...ale...pojawił się problem...teraz szybka jak dochodzi do samego końca nagle cofa się o kilka centymetrów do tyłu,tak jakby niewiedziała gdzie koniec i cofała się że niby ktoś ja przytrzymał przy podnoszeniu się...no i teraz niewiem...czy to jest kwestia tzw. programowania szyb czy coś jest skopane?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 08:50:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2007 09:11:41
Posty: 29
a czy przypadkiem ni rozpiąłeś napędu (takiej specyficznej linki) od silniczka? bo jeżeli tak to mogłeś go (ją) zamontować nie w tym miejscu co była i po domknięciu szyby silniczek dalej kręci. efekt będzie taki jakbyś przytrzymał szybę podczas zamykania i ona automatycznie odbija. przesunięcie napędu (linkę) jest możliwe do stwierdzenia po otwarciu całej szyby. czy opuszcza ci się ona do końca? tzn. chowa się w drzwiach (mówimy o przednich)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 20:38:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Witam :)
nie,nic nie rozpinałem, wymieniłem ślizg zgodnie z powyższymi zasadami, oczywiście chodzi o szybe w przednich drzwiach pasażera... otwiera się do końca bez żadnych problemów, a w momencie zamykania dochodzi do końca i odbija na kilka centymetrów w dół , dosłownie tak jakby napotkała przeszkoda...co ciekawe podczas zamykania spróbowałem ją przytrzymać, np. w połowie wysokości, ale niechce sie zatrzymać i zasuwa do góry,tak jakby nieczuła że po drodze jest przeszkoda,no a po dotarciu do góry odbicie i powrót...inne szyby działaja prawidłowo,a w tej zaczęło sie to dziać po wymianie ślizgu,coś napewno schrzaniłem,tylko nie za bardzo wiem co...a czy czasem nie mogło dojść do takiej sytuacji że przez ułamany ślizg uszkodzony został w jakiś sposób ten cały czujnik przeciążeniowy w silniczku? (czy wogóle jest tam coś takiego?) :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 16:33:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2007 15:52:06
Posty: 18
Lokalizacja: Skwierzyna
Witam . W dniu zakupu A6 C5 w drodze do domu miałem również problem z podnośnikiem szyby od strony pasażera ,szyba opadła i nie chciała się podnieść , uszkodzeniu uległy dwie plastykowe płytki podnośnika szyby , po wymianie podnośnik pracuje OK. Cena elementu ok. 40 .00 .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 21:39:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
dbsms napisał(a):
Witam . W dniu zakupu A6 C5 w drodze do domu miałem również problem z podnośnikiem szyby od strony pasażera ,szyba opadła i nie chciała się podnieść , uszkodzeniu uległy dwie plastykowe płytki podnośnika szyby , po wymianie podnośnik pracuje OK. Cena elementu ok. 40 .00 .

O jakie płytki chodzi? nie przypadkiem o ślizg?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 21:24:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Witam...chciałbym Wam tylko napisać że problemy z domykaniem szyby ustapiły same,hehe...wiem że to raczej dziwne ale tu chyba chodziło o programowanie, co prawda nic nie grzebałem no a dziś coś mnie podkusiło żeby sprawdzić czy dalej szyba szaleje a tu taka niespodzianka i wszystko gra :D ....to sie nazywa "auto-naprawa" :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2008 16:14:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
nooo .:Tommi:. ja również dziękuję za tak piękne fotostory :d
Dziś sie wreszcie wzialem za tą szybe :> teraz juz smiga jaktalala :D
I rzeczywiscie bez lustra nie ma co w ogole podchodzic do wymiany slizgu :): bez nie go nihuhu :D

PS: Dodam tylko żeby przed włożeniem ślizgu na miejsce sprawdzić czy jest tam juz wytloczony gwint na srube. Jesli nie to najlepiej przed wlozeniem slizgu na szyne wkręcić raz śrubę 'na sucho' zeby zrobic sobie gwint na przyszlosc bo pozniej nihuhu nie da rady wkręcić tam śruby :/ przez to się męczyłem chyba z 15 minut :peace:

Bez tej wpadki wymiana trwa raptem 10-15minut
pzdr :):

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2008 19:23:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2007 22:40:06
Posty: 234
Lokalizacja: Kostrzyn n/O Liverpool
Ja szukasz slizgu i nic :( Tyl kierowca, anglik ... - nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale podalem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2008 22:56:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 15:03:33
Posty: 203
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Panowie te ślizgi to jedna z niewielu bolączek AUDI. Z tego co się orientuje t9o bardzo dużo osób przerabiało ten temat ... i pewnie jeszcze wiele się z tym zmierzy ... Mnie tez to nie ominęło. Kupiłem taki ślizg na allegro za jakieś 35zł tzn. komplet dwóch ślizgów ( ceny dokładnie niepamiętam ale coś koło tego) Polecam wszystkim z całą odpowiedzialnościeą. Te Allegro'we sa o tyle lepsze od oryginałów, że mają wewnątrz stalową konstrukcje ... Powodzenia na przysazłośc :d
Pozdro :peace:

_________________
AUDI A6 C5 2002r. SEDAN 2,5 TDI 163KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2008 23:05:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Dokładnie tak :) również polecam allegrowe, ja tez mam z metalową wkładką :) i mam nadzieje ze ten slizg wytrzyma do ostatnich chwil zycia auta :):

Ale jest jeden minus... przez to ze jest tam marne dojscie mam na ręcę wieeeelkiego siniaka az mi spuchła, strasznie ciezko jest tam sie dostac zeby odkrecic i przykrecic slizg :/ za duze grabie mam :D
powodzenia :P

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2008 23:24:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Ja robiłem to troszkę inaczej. zaprzyjaźniony mechanik wyjął mi prowadnicę z szybą i co najlepsze poskładał to z iście chirurgiczną precyzją i szyby hulają jak nowe.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 16:19:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podepnę się do tematu. Miałem ten sam problem opisany powyżej, tj. szyba chodziła góra-dół z tym że dojeżdżając do góry zwalniała.

Wymieniłem 2 ślizgi w drzwiach (.:Tommi:. opisuje wymianę tylko jednego)

Po zdemontowaniu okazało się że ślizgi nie są uszkodzone. Lecz skoro już je wyjąłem założyłem nowe. Szyba nadal spowalnia przy górze, czyli nic się nie zmieniło.

Sprawdzałem po rozpięciu ślizgów czy szyba przesuwa się lekko w prowadnicy, oraz czy linka przesuwa się bez oporów. W obydwóch sytuacjach wszystko chodzi lekko.

I na koniec silniczek szyb po 6 krotnym opuszczeniu i podniesieniu się szyby jest mocno gorący i odmawia dalszej pracy. Po chwilowym odczekaniu wszystko wraca do punktu wyjścia.

Czy ktoś może pomóc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 12:29:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Tommi ja również dziękuje za wspaniałe fotostory z wymiany ślizgu. Ślizgi kupione na allegro, ale wymieniony tylko jeden, ten bliżej zamka ( ułamany jak twój czyli tulejka na lince nie miała za co cięgnąć szyby w górę ) i śmiga aż miło. Precyzujna robota z lusterkiem :D
Pozdrawiam Lenoks

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: szyby
PostNapisane: 16.wrz.2008 22:49:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2008 13:30:35
Posty: 2
Lokalizacja: Połaniec
Nie będzie to odpowiedz a pytanie co do twojego problemu. Czy szyba w twoim aucie piszczała podczas zamykania?? W moim a3 tak właśnie sie dzieje z obiema szybami. Czy ten Sonax spray pomoże na to piszczenie??

_________________
Obcy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: