.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.kwi.2025 16:01:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AAH] nagrzana klema akumulatora
PostNapisane: 28.kwi.2008 23:46:37 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
dzisiaj po godzinnym postoju, wchodzę do auta, przekręcam stacyjkę i kontrolki zapalają się na sekundę po czym wszystko gaśnie..... zaglądam pod siedzienie tylne, a tam... :/ przewody od klemy + okopcone. Ruszam klemą i pojawia się prąd. Odpaliłem, przejechałem kilka km i z powrotem zaglądam pod siedzenie i czuję że klema jest gorąca. Napięcie na voltomierzu wynosi ok.12V. Dodam że teraz gdy temp.zewn.w ciągu dnia wynosi ok.20 st. wiatraki na chłodnicy pracują prawie cały czas (mimo wyłączonej klimy). Temperatura cieczy (wg klimatronica) wynosi 90st.(zawsze :!: nigdy ponad to ). Temp.oleju ok.100 st. ale czasami w korku podnosi się (zwłaszcza przy włączonej klimie) ponad 100 st. (ale niewiele przed 130). Dodam że silnik jest zdrowy, pracuje cichutko, nic nie stuka, nie klepie, nie ma problemów z ciśnieniem, nie zużywa oleju (po 4 tys.km od wymiany stan obniżył się do połowy, więc znośnie jak na V6). Wskaźnik temperatury cieczy zwykle stoi na 90st. ale dzisiaj wariował, podnosił się nawet do 120st.(silnik był wyłączony, włączony tylko zapłon, wiatraki pracowały, na klimatroniku sztywno 90st.). Nie wiem czy te wskazania to wina zegarów (np.zimne luty albo walnięty stabilizator napięcia). Napięcie na voltomierzu wydaje mi się za małe. Rano na zimnym silniku ma 14V, później się obniża do 12V (zwłaszcza jak wiatraki pracują). Dotychczas nie miałem problemów z aku. Odpowiedzcie mi co może być przyczyną rozgrzanej klemy od aku i czy wiatraki mają chodzić przy wysokiej temp.otoczenia cały czas. Dodam jeszcze że na klimatroniku nie ma żadnych błędów, VAG również nic nie wykrył

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 06:50:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Odkrec klemy (obydwie, bo druga tez moze miec zly kontakt), dokladnie oczysc klemy i styki akumulatora z sadzy, utlenionego olowiu i innego syfu (tak zeby sie blyszczaly). Pozniej spowrotem je zaloz i mocno dokrec - tak zeby nie dalo sie ich poruszyc. Tam musi byc dobry styk, bo prady plynace sa czasem bardzo duze (zwlaszcza przy rozruchu). Jak to zrobisz to na pewno klema nie bedzie sie grzac.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 07:24:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
po swoim przypadku sądzę, że czas wymienić klemy
1. to tak jak napisał photokom
2. to upływ czasu - słaby styk w miejscu przewód - klema (u mnie na krótką metę pomogło dociśnięcie tego - imadło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 09:02:18 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
może dodam jeszcze, że 2 dni wcześniej zakładałem instalkę LPG sekwencyjną i od tego momentu się to pojawiło. Czy może to być wina złego podłączenia? Poza tym, co wg Was z wartością ładowania i tymi wiatrakami? Czym to najlepiej oczyścić?

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 09:17:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Najpierw wytrzyj szmatka z luznego syfu, a potem drobnym papierem sciernym przetrzyj z nalotu i brudu. Sa tez takie specjalne szczoteczki do czyszczenia klem, ale mimo wszystko chyba lepiej tym papierem sciernym. Wazne zeby klema byla mocno przykrecona do zlacza akumulatora. Moze tez byc tak jak pisal ando1414: zly kontakt moze byc w miejscu polaczenia klemy z przewodem. Wtedy tez sie bedzie grzalo. W takim wypadku czeka cie wymiana klem (mozesz najpierw sprobowac je docisnac).

Co do wiatraka, to w korku moze sie co chwile wlaczac i wylaczac. Ale podczas normalnej jazdy powinien byc wylaczony i najwyzej zalaczac sie co jakis dluzszy czas. To ze sie zalacza co chwile na pewno nie jest spowodowane przez ta kleme. Moze byc walniety czujnik temperatury, a moze po prostu zasyfiona chlodnica. Przed montazem LPG tez tak ciagle dzialal? Czy zrobilo sie tak po montazu gazu?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 09:23:03 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
wiatraki i montaż LPG nie mają nic do siebie, przed montażem też tak było. Chodziło mi tylko o grzejące się klemy. O który czujnik temp. Ci chodzi? Na silniku mam dwa: 3-pinowy od wskazań na zegarach i 2 pinowy. Wydaje mi się że jeśli o nie chodzi to wszystko oki.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 23:08:37 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
niestety oczyszczenie i dociśnięcie klem nic nie dało :/ grzeje się dalej. Jutro spróbuję wymienić klemę. Czy na to co się dzieje może też mieć wpływ duży pobór prądu przez któreś z urządzeń :?: czy te objawy występują tylko w wyniku złych połączeń :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 18:35:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
podmień na jakiś inny akumulator ( o podobnych właściwościach )
lub złe-słabe połączenie kabel- klema jak to ktoś wcześniej pisał
kabel ogólnie cały nie jest mocno załamany ?

?

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 01.maja.2008 06:34:12 przez SLAWKO 83, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 20:33:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
przede wszystkim, jesli masz aku pod kanapa, to sprawdz czy jest dobrze zaizolowana klema, tzn czy nie dotyka przypadkiem do pretow od spodu kanapy;), wtedy b. czesto wystepuje opisany przez ciebie objaw :), oczywiscie, tak jak wczesniej koledzy pisali wszystko porzadnie doczysc i skrec

pzdr

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 20:50:58 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Problem ogarnięty :peace: podmieniłem na inny (oczywiście sprawny) akumulator ale objawy były te same. Przed fajczeniem klema + była zakryta gumą żeby nie dotykała do drutów od siedzenia, więc było to wcześniej przewidziane. W każdym razie zawiniła sama klema i poszła do wymiany. Przewody dochodzące do starej klemy miały słaby styk, dlatego się grzało. Z nową klemą jest wszystko oki i nic się nie grzeje :peace: dzięki Panowie za wskazówki

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 22:16:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
miałem podobne doświadczenie, kupiłem nowy akumulator po dwóch miesiącach zimą rano przekręcam kluczyk i kontrolki tylko mrugnęły, klema sie nagrzewałą, aż się izolacja topiła na niej, okazało się, że klema była pęknięta na pierwszy rzut oka nie było widać, wymień klemy to są śmieszne pieniądze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 23:21:00 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
photokom napisał(a):

Co do wiatraka, to w korku moze sie co chwile wlaczac i wylaczac. Ale podczas normalnej jazdy powinien byc wylaczony i najwyzej zalaczac sie co jakis dluzszy czas. To ze sie zalacza co chwile na pewno nie jest spowodowane przez ta kleme. Moze byc walniety czujnik temperatury, a moze po prostu zasyfiona chlodnica.


i po problemie :peace: jeszcze w zeszłym tygodniu wymieniłem klemy i nastał spokój. Wczoraj odkryłem "wszelką dobroć" między chłodnicami którą należało niezwłocznie usunąć :P ;) tyle syfu, błota i robali tam siedziało, że teraz nie dziwię się że wiatraki chodziły "na okrągło". Po oczyszczeniu wentylatory załączają się co najwyżej tylko na chwilę (na pierwszym biegu, zamiast drugim), ładowanie wzrosło do wartości przedostatniej kreski i temperatura oleju nie wychyla się o wiele więcej niż okolice pierwszej kreski. Jeszcze raz wielkie dzięki za wszelkie wskazówki :D

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 15:45:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
witam ponownie
pisze drugi raz bo nie wiem co się stało z poprzednim postem <zonk>
A wiec tak opowiem krótka historie:
Wczoraj dość długo jeździłem autem jakieś 18h bez przerwy praktycznie gdy dojechałem do domu poczułem dziwny smród zacząłem szukać i tak doszedłem do akumulatora pod siedzeniem akumulator był piekielnie gorący a kable wraz z klemami i kanapa się nie zapaliły aq sie dosłownie gotował .Dodam ze jakiś czas temu padł mi akumulator dosłownie z dnia na dzień .gdy dolałem do niego wody zauważyłem powyginane blaszki w tym było tak samo .
Koledzy pisali ze to możne klemy itd.
Ja mam pytanie czy to jednak nie będzie coś z jakim napięciem ładowania możne jest za duże tyle ze kiedyś mierzyłem było ok coś koło 13v s jakiś czas temu było ok co o tym myślicie
Chyba ze to jakiś zbieg okoliczności tamten aqu nie wiem ile miał a kupiłem ten z rozbitka bo nie miałem kasy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 14:07:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
POmoże ktoś ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 20:39:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
jak wyżej czyszczenie wymiana klem i dalsza diagnoza .......

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 15:27:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
sprawdź ładowanie, jak masz za wysokie, to będzie ci gotowało akumulator, poza tym jak wyżej pisali koledzy... ;)

Co do tego nieszczęsnego drutu od kanapy to wypada on bezpośrednio nad klemą +, więc ja dla własnego spokoju i bezpieczeństwa po zakupie auta, wyciąłem ten kawałek, tak na zaś ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 15:54:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
exterminal69 napisał(a):
POmoże ktoś ??


Smród gryzł w oczy i miał zapach zgnilizny. Dobrze myślę ?? Aku Ci się zagotował.Ładowanie masz w tej chwili około 16-17V .Wymień regulator napięcia w alternatorze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 06:50:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
a tak na przyszłość radze sprawdzać czy ten wężyk odprowadzający opary z aku jest drożny i podłączony bo tam od aku zbiera się sporo gazów które jeśli nie są odprowadzane powodują zaśniedzenie klem i stąd problemy mogą się pojawiać

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2008 15:27:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
witam
W sprawie ładowanie akumulatora i wskazania vag
Powiem tak założyłem woltomierz alby sprawdzić jakim napięciem ładuje akumulator i jest ok 13,4 13.9 w tych granicach na postoju czy w jeździe utrzymuje sie tak samo .dziś podonczyłem vag i nie wiem w jakiej grupie widniej 14.4 raz 13.9 takie napięcie jak włączę wszystko naraz światła do jest taki skok z np 14.4 na 13.3 czy to dobrze czy może regulator walnięty dodam ze jest to tylko taki skok po chwili napijecie wraca do normy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: