.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.kwi.2025 07:26:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] Spuchnięty Akumulator swąd kwasu
PostNapisane: 23.cze.2008 11:21:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2005 15:20:41
Posty: 7
Witam !

Nawet nie wiem od czego zacząć. Raz po raz zdarzyły mi się różne przygody z ładowaniem to akumulatorem to centralką od zamka.
Ale ostanio to po prostu opadłem z sił. Jadąc do Niemiec autostradą zauwarzyłem że to zajarza się kontrolka ładowani to czujka od (ABS) ale jadę dalej. Po jakimś czasie zjerzdżam na parking podejrzewając że najprawdopodobniej klima się obluzowała. Więc odkręcam przeczyszczam ( :D warsztat na szczęście woże w bagażniku róznnie to bywa). Wszystko ładnie skręcam i jadę dalej po jakichs 10 km zauważam że światełka mi słabną auto strada i w ogóle no czuje ciepełko i masakrę widze w oczach. O godz. 2 w nocy autko zgasło i ni jak ani nawet nie kwęknie rozrusznik czy alternator co kolwiek. Udało mi sie zjechac na pas awaryjny.
Zadzwoniłem do PZU usłyszałem że na zachodzi Polaku radź sobie sam. POzostało liczyć na niemieckich sąsiadów tel 112 Pan z Policji że późno wezwą ADAC wstęnie pytają czy posiadam Assitance i czy w ogóle mam jakieś pieniądze. Za jekąś 1 godz. pojawiła sieLaweta scholowali mnie do najbliższej miejscowości i wciska mi serwis że akumulator mam do bani ja na to że akumulator nie ma nawet 6 miesięcy i na chłopski rozum podpowiadam że to najprawdopodobniej alternator a najszybciej szczotki. Panowie mi na to że alternato kosztuje 470 EUR ale trzba czekać na niego minimum 1 dzień.
Stwierdziłem że rozkręcę i zajrze do alternatora. Bez najmniejszego zdziwienia szczotki się skończyły.
Zapytałem o szczotki nie posiadają i też minimum 1 dzień ale gdzieś był jakiś sklep zamówiłem szczotki zamiennik HELLA 5DR 004 242-051. za 25EUR
Załorzyłem szczotki do alternatora BOSCH 70A 0120 485 047, który był przy silniku AAD. POskładałem wszystko do kupy okazało się iż samochód bez problemu zapalił sprawdzono mi ładowanie przy włączonych wszelkich możliwych urządzeniach pracuje jak najbardzie prawidłowo. Odjechałem ok 30km zaczęła sie dyskoteka w postaci czujki (ABS) to się zapalała to gasła.
Zlekcewarzyłem problem ponieważ wiedziałem iż nie bawem mam do wymiany klocki. Ale po ok 1 tygodniu dało się słycheć towrzyczącej kontrolce (ABS) wzrost obrotów wentylatora nawiewy powietrza. PO kolejnych 3 dniach poczułem smród kwasu od akumulatora. Obecnie planuję wymianę alternatora bo myślę że już czas auto kupiłem jakieś 5 at temu miało 182 tys. obecnie licznik nie uchronie zbliża sie do 325 tys. Napiszę co i jak po operacji z alternatorem.
Jedno jest pewne zainwestuję w program tyu ETKA bo wydaje mi, iż nie odpowiedni alternator został zamontowany i szczotki, które zamontowałem w niemczech nie są od tego alternatora.

_________________
Moje pierwsze Audi 100 C4 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 14:03:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Kolego i jak poadziłes sobie z tym problem
Ja mam coś podobnego pierwsze padł mi akumulator powyginało cele potem kupiłem drugi w prawdzie używany ale za parę tygodni to samo teraz powróciłam z warszawy i gaszę auto a tam akumulator sie gotuje nie wiem co jest? sprawdzałem ładowanie jest ok ?? może alternator ale jak go sprawdzić gdzie wpiąć miernik pomocy ?? a co do tego maja szczotki ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 19:16:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 13:21:22
Posty: 94
Lokalizacja: okolice Konina
Drodzy koledzy !
Napięcie sprawdza się przykładając jeden zacisk miernika do (+) akumulatora a drugi do (--) tegoż .Można również przyłożyć pierwszy zacisk miernika w dowolnym miejscu instalacji biegnącej z alternatora do akumulatora jednocześnie przykładając drugi zacisk miernika do masy pojazdu w dowolnym miejscu .Jest taka zasada,że napięcie na pracującym silniku i teoretycznym ładowaniu akumulatora powinno być takie same jak wielkość napięcia nadrukowanym na regulatorze napięcia (takie coś ze szczotkami :D ) przykręcanym do alternatora z tyłu tegoż ,dwoma śrubkami M4 bodajże .Jeżeli napięcie to jest znacząco inne niż powinno być,to proponuję kupić nowy regulator ze szczotkami albo pożyczyć od innego sprawnego alternatora regulator i zmierzyć napięcie wytwarzane przez elektrownię
W przypadku recydywy proponuję dokonać zakupu sprawnego alternatora albo naprawy poprzedniego (kalkulacja cenowa ). Może być również przerwa w obwodzie wzbudzenia ; sprawdzić można ten obwód włączając prąd -powinna się świecić lampka od ładowania -silnik nie pracuje .
Cytuj:
szczotki, które zamontowałem w niemczech nie są od tego alternatora.

Regulator napięcia do alternatora Boschowskiego pasuje do każdego alternatora Boschowskiego , różnią się tylko napięciem ( 14V,14,4V) .
Alternator może mieć tylko za małą moc, dlatego nie zawsze naładuje baterię i wystarczy jeszcze na inne odbiorniki prądu.
Z poważaniem elektryk zakładowy
Wojtek

_________________
C-4 100 Avant 2,5 TDI prawie
A tak w ogóle miłośnik kle kle-kotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 01:33:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Kolego to powiedz mi co ja ma zrobić przyjechałem właśnie z trasy a spod kanapy buchnęła para akumulator wrzał cały czas miałem podpięty woltomierz i napięcie nie przekroczyło 14v co z tym zrobić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 07:06:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Sprawa wyglada nastepujaco. Akumulator zagotowac może się tylko z dgóch powodów. Po pierwsze alternator ładuje zbyt wysokim napięciem, często wartości rzędu 16V. świadczy to o uszkodzeniu regulatora. Druga opcja to takze uszkodzenie regulatora tyle, że alternator pracuje pod pełnym obciązeniem i pompuje pełen amperaż znamionowy!! Po takich przygodach aku często nadaje się na złom. Alternator du wymiany sterowania (regulator)..

Czo do szalejących kontrolek ładowania i ABS'u. To są własnie objawy szalejącego alternatora....

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 10:24:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
możecie podać jakieś numer nazwę takiego regulatora do audi a6 c4 1.9 tdi 1Z może coś takiego

http://moto.allegro.pl/item389875451_no ... _hit_.html

Dodam ze jak by mało było tego właśnie wczoraj zaczął mi wariować prędkościomierz ale to może przez to ze komputer jest koło akumulatora a tam była wysoka temp. i muzę jakieś zakłócenia w pracy komputera sie pojawiły


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 10:54:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Simon i jeszcze jedno czytałem trochę na forum i tak sobie myślę może te diody co są przy alternatorze tak zwany mostek prostowniczy może on coś pierniczy albo sam alternator ?? jak mogę zlokalizować alternator i wymienić ten regulator da sie to zrobić bez kanału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 15:05:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 13:21:22
Posty: 94
Lokalizacja: okolice Konina
Witajcie
Jeśli napięcie jest takie jakie podałeś to zapewne akumulator zapewnie ma zwarcie czyli do wymiany .Mostek prostowniczy w alternatorze jeżeli jest uszkodzony to raczej nie ładuje niż przeładowuje .Alternator produkuje tyle prądu na ile ma zapotrzebowanie czyli jeśli na akumulatorze jest niższe napięcie niż może wytworzyć alternator to produkuje tak długo, aż się napięcie nie wyrówna .Zatem, jeżeli jest różnica napięć to prąd płynie tak długo ,aż się wyrówna .Dlatego bywają przypadki ,że uszkodzony alternator rozładowuje akumulator.
Żeby wymienić te diody to trzeba, niestety rozbebeszyć alternator mając do dyspozycji dużą lutownicę .Na te objawy obstawiam zwarcie w wirniku .Regulator napięcia reguluje wzbudzeniem czyli prądem płynącym w wirniku .Jezeli mimo regulacji napięcie wytworzone przez alternator jest zbyt wysokie to patrz
Cytuj:
alternator to produkuje tak długo, aż się napięcie nie wyrówna
Czyli mamy parę z akumulatora

_________________
C-4 100 Avant 2,5 TDI prawie
A tak w ogóle miłośnik kle kle-kotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 15:24:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
czyli mówisz ze wirnik ma zwarcie i przeładowywuje aqu
jesli wymontuje alternator i go rozbebesze moge jakos sprawdzic czy nie ma zwarcia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 15:45:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2005 15:20:41
Posty: 7
A więć moim zdaniem to jeśli komuś gotuje się akumulator to znaczy że ma zbyt mały akumulator = zbyt wysokie ładowanie z alternatora.

Zwóćcie uwagę na to czy alternator ma napisane 70A czy 90A.

Klops może być jednak w regulatorze (szczotkotrzymacz wraz z regulatorem) Tak bylo właśnie u mnie.

Jeśli odpowiednio dla alternatora 90 A zakładacie akumulator 65A czy 75A prędzej czy później będzie swąd zwłąszcza podczas dłuższych podróźy
Jeśli założycie akumulator 90A dla alternatora 70A wówczas akumulator nieco szybciej się zużyje tak mi wytłumaczył elektryk, a tylko z tego względu że będzie nie doładowany.

Co do gotujących sie akumulatorów i wypadających celi to zdarza się że producenci sprzedają buble ostatnio moja siostra zostawiła auto akumulator zaledwie 2 miesiące i po pracy już ani nie kwiknął. Podłaczenie do drugiego auta pomogło, ale wszystko wskazywało na alternator okazało się, że alternator był OK, a akumulator złom na szczęście na gwarancji.

Z tego co słyszę to bardzo dużo samochodów marki Audi przerabia lub przerabiało ten problem. Najważniejsze to dobrze zorientować się jaki mamy alternator i dobrać odpowiedni akumulator takie wnioski ja wyciągnąłem ze swojej przygody.

A jeśli chodzi o Cytat: szczotki, które zamontowałem w niemczech nie są od tego alternatora.

To chodzilo mi o komplet szczotek wraz z regulatorem.

TO TEŻ BARDZO ISTOTNE ABY WYMIENIĆ REGULATOR ODPOWIEDNI DO NASZEGO ALTERNATORA !!!!!!!!

Zamieniików jest wiele różnych marek, a po samych numerkach niekiedy jak w moim przypadku był klops.

Czyli reasumująć mój akumulator orginalnie podawał 70A po zainstalowaniu w niemczech regulatora ze szczotkami zapodawał 90A, a ponieważ miałem akumulator 75A no to się zagotował i smrodził niesamowicie.

Problem mam z głowy trochę to kosztowało nerwów i stresu, ale serdecznie zapraszam do kontynuacji tematu.

Nie kiedy słysze, że mogło się spalić uzwojenie na stojanie lub wirniku od alternatora, ale wówczas podobno w ogóle nie łąduje. Także ujedzie się tyle co na akumulatorze a potem Pomocy trzeba wezwać.

Mechanicy i elektrycy doradzają też wymienić łożysko lub łożyska przynajmniej tak jak zmienia się paski rozrządu co 60 tys. km.

_________________
Moje pierwsze Audi 100 C4 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 15:49:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Naprawde juz nie wem od czego zacząć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 15:54:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2005 15:20:41
Posty: 7
exterminal69 napisał(a):
Simon i jeszcze jedno czytałem trochę na forum i tak sobie myślę może te diody co są przy alternatorze tak zwany mostek prostowniczy może on coś pierniczy albo sam alternator ?? jak mogę zlokalizować alternator i wymienić ten regulator da sie to zrobić bez kanału


Nie wiem do jakiego alternatora potrzebujesz ten regulator wrz z szczotkotrzymaczem ale polecam stronę
www. intercars.com.pl/sklep
http://sklep.intercars.com.pl
Jedyne co mnie wkurza na tej stronie to to że trzeba klikac guzik cofnij a nie strzałki z przeglądarki aby móc powrócić dopoprzedniego menu.
Lub program typu ETKA

A najlepiej samemu sprawdzić co się ma. Bo jak autko jest od właściciela który co nieco sam grzebał a się nie do końca znał to mogą być niespodzianki.

Jeśli masz alternator BOSCH-a to najlepiej przedzwonić do wrocławia powiedzą Ci czy będzie pasował czy nie.

_________________
Moje pierwsze Audi 100 C4 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 15:55:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Może uporządkujmy trochę temat
Piszmy co po kolei sprawdzać aby nie wyrzucać pieniędzy w błoto i zaoszczędzić czasu na wymienię nie potrzebnych elementów gdzie w końcu okaże sie ze jednak było dobry

1.- sprawdziłem ładowanie podczas jazdy jest w granicach 13.8 - 14 V na analogowym wskaźniku dlatego tak pisze co dalej ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 17:36:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 13:21:22
Posty: 94
Lokalizacja: okolice Konina
Czyli napięcie dobre .Proponuję pożyczyć (koszta) baterię ,która była sprawna , przejechać się trochę i porównać odczyty ,powąchać baterię (nie trawę :diabel: )
czy nie gotuje .Wyniki z prób porównać i diagnoza gotowa :peace:

_________________
C-4 100 Avant 2,5 TDI prawie
A tak w ogóle miłośnik kle kle-kotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 21:41:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Podłącze się do tematu. U mnie przy włączonych światłach, radiu przy włączeniu się wentylatora klimy napięcie spada do 12 z groszami (wskaźnik na desce). Temperatura na zewnątrz 32 stopnie. Gdy wentylator się wyłączy coś pomiędzy 13-14 volt. Akumulator sprawdzony w punkcie i ponoć OK. Coś pada ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 05:19:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 13:21:22
Posty: 94
Lokalizacja: okolice Konina
Może alternator się nie wyrabia - zbyt mała moc .Zobacz ,jaki maksymalny prąd może wytworzyć, ale minimum napięcia wymaganego to masz .Zimą zamiast klimy będzie obciążać ogrzewanie szyb .

_________________
C-4 100 Avant 2,5 TDI prawie
A tak w ogóle miłośnik kle kle-kotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 09:41:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Byk napisał(a):
Podłącze się do tematu. U mnie przy włączonych światłach, radiu przy włączeniu się wentylatora klimy napięcie spada do 12 z groszami (wskaźnik na desce). Temperatura na zewnątrz 32 stopnie. Gdy wentylator się wyłączy coś pomiędzy 13-14 volt. Akumulator sprawdzony w punkcie i ponoć OK. Coś pada ?


U mnie za odobne objawy odpowiedzialny był zużyty (uszkodzony, powypalany itp.) kabel pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem. Działał jak przewód grzejny i tak też wyglądał - ładnie wyżarzony. Po wymianie na nowy - spadek napiecia pod obciążeniem wynosił ok. 0,1V (wcześniej ok. 1V).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2008 08:05:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Słuchajcie, nie ma mozliwości by alternator przeładowywal aku. Jesli regulator jest sprawny, to nie ma takiego niebezpieczeństwa. Jeśli aku będzie zbyt duze altek moze niedoładowywać, ale to musiałby być maluch z malym alternatorem a wielkim akumulatorem.

Uszkodzone diody jednoznacznie dają o sobie znać przez żarzacą się kontrolke lub całkowiecie wiecącą. Dla chętnych, którzy chcą sprawdzić należy wylutowac je z alternatora i posprawdzać żaroweczką 21W każda z osobna. Trzy będą przewodzić od + do -, trzy kolejne od - do +, a trzy ostatnie najmiejsze " sterujące" (nie pamiętam w którą stronę). Najwazniejsze by przewodziły każda w swoją stronę i tylko jednokierunkowo....

Wirnik będąc spalonym nie będzie ładował, rozładowywał ani przeladowywał.....

Regulator lubi szaleć i to od niego polecam zacząc naprawę.....

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2008 15:27:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
witam
W sprawie ładowanie akumulatora i wskazania vag
Powiem tak założyłem woltomierz alby sprawdzić jakim napięciem ładuje akumulator i jest ok 13,4 13.9 w tych granicach na postoju czy w jeździe utrzymuje sie tak samo .dziś podonczyłem vag i nie wiem w jakiej grupie widniej 14.4 raz 13.9 takie napięcie jak włączę wszystko naraz światła do jest taki skok z np 14.4 na 13.3 czy to dobrze czy może regulator walnięty dodam ze jest to tylko taki skok po chwili napijecie wraca do normy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2008 15:28:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
witam
W sprawie ładowanie akumulatora i wskazania vag
Powiem tak założyłem woltomierz alby sprawdzić jakim napięciem ładuje akumulator i jest ok 13,4 13.9 w tych granicach na postoju czy w jeździe utrzymuje sie tak samo .dziś podpoiłem vag i nie wiem w jakiej grupie widnieje 14.4 raz 13.9 takie napięcie jak włączę wszystko naraz światła do jest taki skok z np 14.4 na 13.3 czy to dobrze czy może regulator walnięty dodam ze jest to tylko taki skok po chwili napijecie wraca do normy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: