.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lip.2025 20:12:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kilka pytan dotyczacych AEL'ow
PostNapisane: 09.wrz.2008 22:31:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Panowie mam kilka pytan odnoscie tego mojego AEL'a.

1. Jak wlaczam tylna wycieraczke zeby przetrzec tylna szybe to ona pzniej CIAGLE chodzi, chociaz szyba jst sucha i czysta. czy jest mozliwosc wylaczenia wycieraczki po skorzystaniu z niej czy trzeba za kazdym razem wylaczac silnik ... ??

2. Po deszczu/myciu zauwazylem ze od strony kierowcy zeby tak jakby na progu zbiera mi sie woda w kilku miejscach, nie jest na calosci progu tylko w kilku punktach. Czy Wy tez tak macie czy ja mam dziurawe auto ?? :( Jak mozna z tym zawalczyc ??

3.W weekend zatankowlaem auto do pelna ( weszlo powiedzmy z 70L troche musialem bujac autkiem zeb sie zmiescilo). jak ruszylem to komputer pokazl mi ze paliwa w baku starczymi na 600-700 MIL ( mil bo mam angielska wersje...) i po przeliczeniu na km to wyszlo ze powiedzmy zrobie na tym baku cos kolo 1000km. Tak mi sie zdaje ze chyba malo. W mercedesie na 55L w trasie zrobie 1000km a w miescie przy ostrzejszej jezdzie 750km. A jezdzac A6 to ja oszczedzam, 2,5RPM i prawiewiecej nic :) a wiec mozna powiedziec ze to jazda spokojna i przy takiej jezdzie na tak malo starczy bak :( cos chyba jets nie tak...
A z ciekawostek to kiedys zalalem mu 40L i komp pokazywal 400Mil ze na tym zrobie. wiec gdzie tu logika ??

Jak przypomna mi sie jesczze jakies pytania to bede tutaj pisac :)
pozdrawiam Was.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 22:43:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
ad.1 Kretyńskie rozwiązanie ale jest sposób: manetka do siebie, od siebie i znów do siebie i już wycieraczka z tyłu nie lata :)

ad.2 Sprawdź gume przez którą pod maską wychodzi linka, jest to przy puszcze z wtyczkami obd (górny prawy róg stojąc na wprost auta). Jak nie tam, to trza będzie podgiąc wqykładzine i polewając z zewnątrz szukac przecieków. Sito z auta robi się zazwyczaj po naprawach blacharskich.

ad.3 Po zatankowaniu komp pokaże zasięg w przybliżeniu, dopiero jak troche pojeździsz to ustabilizuje sie. To jest rozwiązanie z 90 roku, nie oczekuj od BC dokladnosci atomowej ;)

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 23:26:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
1) pierwsze włączenie manetką "do przodu" włącza wycieraczkę w pracy przerywanej, kolejne pchnięcie manetki ją wyłącza. Podobnie, jeśli spryskujesz tylną szybę: dopóki manetka jest przytrzymana z przodu - leje na szybę, jak ją puścisz - klika razy macha jeszcze wycieraczką, a potem tryb przerywany. Kolejne pchnięcie manetki wyłączy wycieraczkę
2) to normalne - w trakcie deszczu lub mycia woda wpływa do wnętrza drzwi po szybie, skapuje na dole w drzwiach i specjalnymi otworami wylatuje na górną powierzchnię progu. Jak to zwalczyć? - nie myć auta i nie jeździć podczas opadów :D
3)Zasięg podawany przez BC zależy od średniego spalania na odcinku ostatnich kilku kilometrów. Jeśli tuż przed tankowaniem dużo hamujesz silnikiem - poda zawyżony zasięg. Jak dasz dużo "w palnik" - zaniżony

A tak wogóle, to gdzie te pytania o AELa? :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 23:36:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Z manetka sprubuje jutro jak bede jechal do pracy.

A jak bede myl autko to zrobie kilka fotek i pokaze pozniej wam gdzie mam i jak duze sa te przecieki.

Wiem ze BC niepokaze mi co do 1 mili ale to jest troche duza rzbierznosc ... bo jak sam sobie liczylem ze pokaze wiecej, 900-1000mil. no ale zobaczymy jak to wyjdzie w drodze. ile zrobie mil/km na tym zbiorniku :)

No chodzilo mi o pytania doczace mojego auta i niewiedzialem jak nazwac temat :D a Wiem ze duzo ludzi lubi ten ilnik to tak go nazwalem zby ziwkszyc ogladalnosc :diabel:

Taki chłyt markietingowy :):

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 23:52:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
z racji 2 z 3 pytań dotyczy elektryki i wnętrza to przeniose w odpowiednie miejsce

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2008 00:03:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Dzieki wielkie i soryy za klopot.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2008 00:04:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
poczytaj regulamin unikniesz wpadek :peace:

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2008 08:08:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Myslalem ze te pytania beda z roznych dziedzin (moze pozniej beda) wiec dalem posta tam zeby nigdzie indziej niezasmiecac.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2008 08:23:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Mi komp po zatankowaniu do pelna tylko raz mi pokazal 1000km. Codziennosc u mnie to okolo 800km . Nawet nie wiesz jakbym sie ucieszyl gdybym zobaczyl 1200 km :peace:

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2008 14:32:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
ja mam quattro po chipie i 1000 km spokojnie robię, najwiecej to ponad 1100 najednym baku (nie mam komputera - licze od tankowania do tankowania).
Ale fakt jak duze jezdze po miescie i krótkie odcinki to bak starcza tak na 800-850 km
Aha i wszystko na bioestrze ;P

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2008 22:24:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Mi natomiast ciągle komp zawyża spalanie średnie. Zazwyczaj pokazuje od wysokiego 9 do ponad 10. W realu wychodzi u mnie spalanie 7-8.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2008 18:13:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Login 22158 , adaptacja , wybieramy pozycje 3 i tam mozna wproawdzic korekte . Oryginalnie jest 100 więc jak podasz 105 to zacznie pokazywać 105% tego co samochód spala i tak samo jest wpisując 95 lub mniej.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 13:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
A wiec ta metoda z tylna wycieraczka sie sprawdzial :) dzieki wielkie za tak cenne info.

Przypomnialem sobie kolejne pytanie.

A wiec tak, mam takie cos ze jak zamykam auto to w okolicy tylu slysze dzwiek klaksonu ... tylko ze jest cichszy niz ten co jest z przodu. Zauwazylem tez ze niezawsze tak jest ze on "pipczy", czasem ale baardzo zadko sie to zdarzy zeby niezapiszczal a kolejnego dnia znow piszczy. i czemu i co to jest ??

Kolejne pytanie z mechaniki :

Jka mozna sobie samemu poradzic z odkreceniem zapieczonych zaciskow hamulcowych w domowych warunkach ?? bo mechanik moze to zrobic ale za 150 od kola, a podejrzewam ze wszystkie sa zapieczone ... Ja prubowalem psikac tymi WD40 itp i odkrecac i nieszlo. macie na to jakis sposob ?? auto moge podniesc tylko na lewarku.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 16:30:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Druss napisał(a):
Przypomnialem sobie kolejne pytanie.

A wiec tak, mam takie cos ze jak zamykam auto to w okolicy tylu slysze dzwiek klaksonu ... tylko ze jest cichszy niz ten co jest z przodu. Zauwazylem tez ze niezawsze tak jest ze on "pipczy", czasem ale baardzo zadko sie to zdarzy zeby niezapiszczal a kolejnego dnia znow piszczy. i czemu i co to jest ??


Ja właśnie uświadomiłem sobie, że też tak mam :peace: Czasem nieśmiało pipnie sobie znad lewego koła, a czasem tylko mrugnie i cisza. U mnie jeszcze czasem jest tak, że jak otwieram to tylko mrugnie i nie otworzy, wtedy trzeba powtórzyć i jest OK.

PS
Dzięki Jack

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 12:35:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Mam kolejne pytanie. Czy jak jezdzicie jak emeryt (tzn oszczednie) to pozniej zauwazacie spadek mocy i przyspieszenia ?? bo ja to zauwazam w swoim ... od jakiegos czasu niebyl tak zrywny jak wczesnej i postanowilem go pocisnac na blokadzie 3 biegu. kompil jak parowoz, ale pomoglo, stal sie bardziej zrywny lepiej przyspieszal i na 2 biegu na pozycji "D" przekraczal 3tys obr. a wczensije to byla jego granica ...

dodam ze mam automata :)

spotkaliscie sie z takim czyms ?? moj znajomy ma tez tak w oplu astrze 1-ce, ze jak jezdzi oszczednie stara sie nieprzekraczac 2,5-3 tys obr to pozniej mu zamula...

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 00:45:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Odswierzam temat ...

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 10:32:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Może masz katalizator pełny i zawsze tak jest jak się jezdzi na niskich obrotach to sadza zalepia siatki. Powinno się co pewien czas pokręcić silnik na wysokim biegu pod 4 tys obr aby wastegate w przypadku AEL czy VTG w przypadku turbosprężarek o zmiennej geometrii łopatek nie zapiekały się.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 11:54:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Aha, czyli trzeba pomyslec nad nowym katalizatorem czy wystarczy od czasu do czasu go tak pozadnie pokrecic ??

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 13:57:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Trzeba wybić to co jest w katalizatorze i wstawić przelot w postaci rury o takiej średnicy jak układ wydechowy , wszystko pospawać i będzie spokój. Można też wybić srodek katalizatora bez wstawiania przelotki ale wtedy gazy dostają zawirowania i nie opuszczają układu w odpowiedni sposób.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 14:32:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
No to sam sobie tego niezrobie ... wiec bede musial narazie tak jezdzic :( beznadziejnie ...

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: