.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 20:08:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6] Kontrolka poduszki powietrznej, problem z tacho
PostNapisane: 17.mar.2009 21:33:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.mar.2009 18:24:52
Posty: 4
Witam Serdecznie,

Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B6 Avant.
Niestety mam mały problem z kontrolką poduszki powietrznej.
Po kilku minutach (10-15) od uruchomienia silnika zapala się ona i od tego czasu już nie gaśnie. Mój szwagier ma warsztat i skasował mi ten błąd ale po kilku dniach znowu się ona zapaliła i sytuacja się powtórzyła. Szwagier powiedział mi że wyświetlił się dość dziwny błąd:

01794 - Steuergerät falsche Fahrgestellnummer (zły numer podwozia w urządzeniu sterującym)

Przeszukałem kilka różnych stronek i na kilku niemieckich forach znalazłem praktycznie za każdym razem tą samą przyczynę tej usterki. Otóż czasem zdarza się że przy wymianie akumulatora itp czasami przypadkowo kasuje się numer FIS ( Fahrzeugidentifikationsnummer) w urządzeniu sterującym deską rozdzielczą (to się chyba inaczej zwie. Sorry ale ostatnio nie posługuję się Językiem Polskim zbyt często :537: ).
Przy okazji opisanych jest także kilka innych skutków tego problemu (niemożliwość przełączenia komputera pokładowego pomiędzy wynikami chwilowymi i ogólnymi), na które wcześniej nie zwróciłem uwagi ale u mnie też występują.
Niestety jedyną w miarę praktyczną wskazówką jak naprawić ten błąd jest informacja o tym że trzeba zrobić update w tacho.

Moje pytanie: czy istnieje możliwość aby dokonać tego o własnych siłach?

Problem polega na tym że ASO w Niemczech ma manię wymieniania całego tach aby usunąć tą usterkę (koszt około: 600 EUR - doch! jak powiada Homer Simpson).

Alternatywnie znalazłem coś takiego: http://tinyurl.com/ccjmre tyle tylko że dość daleko ode mnie :(


Mam jeszcze inne pytanie: co potrzebowałbym do podłączenia się do komputera pokładowego (VAG-COM) aby na przykład, o ile to możliwe, uruchomić zamykanie centralnego zamka po uruchomieniu silnika? Jaki sprzęt i jakie oprogramowanie i gdzie kupić? Zauważyłem że na tym forum często polecane jest ta firma: http://viaken.pl . Tyle tylko że nie jestem pewien jaki sprzęt pozwoliłby czegoś takiego dokonać.
Czy istnieje ewentualnie jakiś program i sprzęt pod Windows Mobile? Niestety na moim laptopie korzystam wyłącznie z Linuksa a zauważyłem że wszytkie tego typu programy wymagają Windows.

Za wszelkie wskazówki serdecznie z góry dziękuję.

Pozdrawiam,
Neo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 22:24:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Wygląda na uszkodzoną zawartość eepromu w liczniku, ale musisz sprawdzić vagiem numer nadwozia w liczniku i sterowniku airbag. Jak nie masz sprzętu ani doświadczenia to będzie problem, miałem taki problem i dopiero dokodowanie na nowo licznika rozwiazało problem.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 22:41:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.mar.2009 18:24:52
Posty: 4
Kobra7 napisał(a):
Wygląda na uszkodzoną zawartość eepromu w liczniku, ale musisz sprawdzić vagiem numer nadwozia w liczniku i sterowniku airbag.


No właśnie dokładnie to chciałem powiedzieć. :)

Kobra7 napisał(a):
Jak nie masz sprzętu ani doświadczenia to będzie problem, miałem taki problem i dopiero dokodowanie na nowo licznika rozwiazało problem.


No z doświadczeniem to jest tak; ja jestem informatykiem a szwagier ma średnio duży warsztat samochodowy. Chyba jakoś byśmy sobie poradzili tylko nie wiem jaki sprzęt jest do tego potrzebny :?:

Pozdrawiam,
Neo

_________________
Audi A4 B6 1.8T: http://audi.suski.eu/
VW Passat: http://vw.suski.eu/ ( do sprzedania )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 23:35:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Przede wszystkim coś do diagnozy np. VCDS (stara nazwa to vagcom), jeżeli będziesz chciał zakodować na nowo licznik to musisz mieć kod pin. Aby go odczytać z auta potrzebujesz np. vagdaschcan.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 10:33:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.mar.2009 18:24:52
Posty: 4
Kobra7 napisał(a):
Przede wszystkim coś do diagnozy np. VCDS (stara nazwa to vagcom), jeżeli będziesz chciał zakodować na nowo licznik to musisz mieć kod pin. Aby go odczytać z auta potrzebujesz np. vagdaschcan.


Dzięki serdeczne. A mógłbyś mi jeszcze doradzić jaki osprzęt byłby do tego wymagany.

Pozdrawiam,
Neo

_________________
Audi A4 B6 1.8T: http://audi.suski.eu/
VW Passat: http://vw.suski.eu/ ( do sprzedania )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 11:24:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Przecież napisałem Ci, do diagnozy vagcom lub VCDS, vas, do odczytu pin np. vagdaschcan.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 11:37:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.mar.2009 18:24:52
Posty: 4
Heh. Powoli się gubię. VAG-COM to przecież oprogramowanie:

Cytuj:
VAG-COM is a third party Windows-based software package, produced by Ross-Tech, and used for diagnostics and adjustments of Volkswagen, Audi, SEAT and Škoda vehicles. These are four of the major brands produced by Volkswagen Group (VAG), where the software draws the first part of its name.

_________________
Audi A4 B6 1.8T: http://audi.suski.eu/
VW Passat: http://vw.suski.eu/ ( do sprzedania )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 22:21:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2011 21:07:31
Posty: 7
Lokalizacja: Legnica
I jak zakończyła się historia z tym ?? Mam ten sam problem zmieniałam akumulator teraz równo co 10 min od odpalenia zapala mi się kontrolka air bag gaszę go odpalam znowu kontrolka znika i znowu 10 min i zapala się , sprawdzałem wielokrotnie równo 10 min .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Kontrolka poduszki powietrznej, problem z tacho
PostNapisane: 27.gru.2016 08:16:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Podbijam temat. Koledze tez wyskoczyl ten blad. Jak sobie z tym poradzic ?

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: