mm2306 napisał(a):
Witam;
Chciałem ściągnąć plastikowe listwy na drzwiach i boczne przy progach oraz błotnikach - czy ktoś może doradzić jak to zrobić żeby niczego nie zniszczyć.
Mile widziane fotki/ filmiki itp.
Interesuje mnie stan karoserii pod plastikami.
Druga sprawa (z prośbą o rzeczową opinię) - czy potrzebna jest dodatkowa konserwacja podwozia w tym modelu, zwłaszcza progów.
Jest to pierwsze moje auto tej marki, do tej pory były francuzy i jeśli chodzi o progi to nie były one należycie fabrycznie zabezpieczone.
Z góry dziękuję !
Co do plastikowych listew na drzwiach , to jest to grubsza zabawa :
po pierwsze primo - pod tymi listwami lubi szaleć ruda na potęgę , .... i wtedy z pod listy na cały dolny płat wchodzi rdza , i , ... odpada Ci lakier , po za tym te listwy lubią puchnąć - to jedno . Jeżeli owe listwy nie są spuchnięte , to połowa sukcesu - aby je ściągnąć , to od wewnątrz drzwi musisz zlokalizować na jej końcach dwie śrubki . Ale żeby nie było tak miło , ... to te śrubki raczej są już zaspawane rdzą , i raczej ich tak łatwo nie odkręcisz .
Te listwy gumowe wychodziły w dwóch wersjach - chodzi o to że jedna wersja tę drabinkę usztywniającą całą konstrukcję ma zatopioną w gumie , a w drugiej wersji jest odkryta - i te są bardziej podatne na puchnięcie .
Jeżeli śrubek nie odkręcisz , to je rozwiercasz - zalewasz odrdzewiaczem , i może odkręcisz . Jeżeli nie odkręcisz , to wydłubujesz całą tę nakrętkę z listwy - a w jej miejsce zatapiasz za pomocą żywicy epoksydowej nakrętkę nierdzewną z kołnierzem , którą dodatkowo nacinasz brzeszczotem by w owe nacięcie wpłynęła żywica .
Następnie usuwasz rdzę z pod listew - ściągasz też boczek z drzwi - tam są otwory na zaczepy listwy , tam też czyścisz , i konserwujesz . Jeżeli ruda wyszła Ci na dolny płat drzwi to robisz małe zaprawki - i wtedy przydało by się cały ten obszar polakierować - czyli cały ten odcinek od listwy ozdobnej poziomej na drzwiach położyć nowy lakier bezbarwny aż po dolną krawędź drzwi , gdzie przychodzi listwa .
U siebie przerobiłem ten zabieg na 4 drzwiach , bo z pod każdej listwy coś zaczęło pomału wychodzić - poprzedni właściciel auta na to wyłożył , a wiedziałem , że po nadchodzącej zimie , to ruda zaszaleje na potęgę . Jest to proces bardzo trudny , jeżeli nie masz zaplecza , i umiejętności , .. oraz czasochłonny - mi zajęło to około 1.5 miesiąca . O ile robotę z listwami sam byś zrobił , .. to lakierowanie chyba musiał byś zlecić lakiernikowi , .. a to są już spore koszty . Problem w tym , że owe zaprawki są dobre na chwilę , ... ponieważ po jakimś czasie odpadają odkrywając owe pokryte miejsca .
Także jak chcesz się w to bawić , to policz sobie najpierw koszty . Ja to u siebie zrobiłem , gdyż auto jest u mnie na " dłużej " - a raczej na dożywocie - po chwilę obecną , a minęło już 5 lat , to nic nie wyszło . Dodatkowo te listwy gumowe też polakierowałem w kolor auta , i fajnie to się prezentuje .
Jak chcesz zacząć się w to bawić , to najpierw oceń w jakim stanie masz owe listwy , czy jest sens je regenerować - mam na uwadze gwinty . Nowe w aso kosztują coś koło 250 zł za sztukę , ... rynek wtórny to ruletka , chyba , że masz coś na miejscu , i możesz je ocenić przed zakupem .
jak coś potrzebujesz w tym temacie to pytaj , .. chyba gdzieś na drugim forum audi założyłem o tym wątek , jak znajdę to wkleję