.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 13:19:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3] Zablokowana maska (problem z otwarciem)
PostNapisane: 28.mar.2008 19:27:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
Witam ponownie kolegow,


Posiadam nastepujacy problem od niedawna, mianowicie: Maska ostatnio otwierala sie dosc... hmm opornie - np. otwieral sie bolec z jednej strony [i to ten blizej dzwigni] - stwierdzilem ze to linka sie poluzowala przy drugim zaczepie(bolcu) - jednak z braku czasu nie zajalem sie tym...

Kilka dni temu potrzeba bylo mi otworzyc maske no i moj ojciec przyciskal nieco maske (zeby i drugi bolec sie odblokowywal - dzialalo to przez pewien czas) a ja ciagnalem dzwignie, no i ostatnim razem ojciec chyba za mocno przycisnal, bo jak pociagnalem nic sie nie stalo... i teraz dzwignia zostala w pozycji wyciagniecia - tak jakby linka sie gdzies zablokowala,

Moge ciagnac ją do przodu i tylu, sluchac ze cos pod maska sie rusza w tym czasie ale nie otwiera (odblokowywuje) sie zaden bolec...

probowalem naciagnac ta linke nieco od srodka (przy dzwigni) ale boje sie ze moze urwę czy cos, poza tym moze się to bezpowrotnie wygiac i nie chce ryzykowac potem...

Co zaradzicie na taka sytuacje? Jest jakis sposob zeby maske otworzyc? Na kanale patrzylem od spodu i nie mam za bardzo jak wlozyc reke i pociagnac tej linki :( ...

Pozdrawiam

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 11:08:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
przez kratę wlotu powietrza dotrzesz do cięgieł (trochę gimnastyki ale wykonalne) ja zastosowałem haczyki zrobione ze sztywnego drutu :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 11:37:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
którą kratę? opisz blizej to miejsce... u mnie jest nieco trudniej bo to karoseria A200...

PS. Linke to ja moge pociagnac z kabiny kierowcy tylko ... sie boje ze urwe czy powyginam... :/

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 13:53:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
nie ciągniesz linki jeno cięgła blokady zaczepów
nie wiem jak można lepiej opisać kratę wlotu powietrza :peace:
napisałeś w tytule, że C3 wiec nie bądź zdziwiony, że nie wiem w jakim aucie nie możesz maski podnieść


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 14:24:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2007 00:06:46
Posty: 57
Lokalizacja: Łuków
Ja u siebie miałem podobny problem. :/ Maskę awaryjnie otwierałem kładąc się pod samochodem. Musiałem wspomagać się kombinerkami i maskę otwierałem. :D Poźniej podciągnąłem linkę i otwieram maske bardzo często za pierwszym razem a czasami niestety za drugim. :D

_________________
C3 '86 2.23 Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 14:58:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
no nic, sprobuje wyciagnac... u mnie pod autem nie ma naprawde jak siegnac bo probowalem juz wczesniej... :/

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 20:03:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Ja zrobiłem to samo. Z tym, że moja linka wysmyknęła się z zaczepów. Pojachałem do taty do pracy i na widlaku autko poszło do góry. Niestety na moje oko się bez tego nie obejdzie. Trzeba podnieść autko na wysokość około 1,2m i wejść pod niego. Tam zdjąć osłone przednią silnika tą od spodu, a następnie ręcznie uwolnić oba "grzybki" przytrzymujące maskę. W tym celu odciąge się dwa "druty" które uwalniają "grzybki". (uwalnie sie je pojedyńczo oczywiście). Z użyciem latarki nie powinno być problemu ze znalezieniem tego, aczkolwiek troche sie nagimnastykujesz :). Autko sprowadza sie na ziemie i otwiera maskę. Trzeba wykonać dwa bolczyki z przelotową dziórką wewnątrz żeby linka nie wysmykała się z zaczepów (drutów) które podczas ciągnięcia za wajchę (poruszane linką) uwalniają "grzybki". Strasznie zamotałem ale dasz rade. Jeśli nie masz pomysłu jak Wykonać te zabezpieczenie żeby linka nie wysmykała się z tych "oczek" owiń ją taśmą izolacyjną. Linka "zgrubnie" więc sie nie wyślizgnie a będzie pracować według jej przeznaczenia. Jeśli to nie pomoże a masz dostęp do tokarki napisz a podeśle Ci zdjęcie i wymiary tego co mam założone u siebie. Życze powodzenia i zgrabnych rączek, bo jest przy tym troche roboty.

Czas na wykonanie zadania: około 30 minut ( w zależności od prędkości podnoszenia i opadania autka na widlaku :) )

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 23:38:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Rysiek88 napisał(a):
... na widlaku autko poszło do góry. Niestety na moje oko się bez tego nie obejdzie. Trzeba podnieść autko na wysokość około 1,2m i wejść pod niego.



:diabel: :peace:

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 02:34:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
no swietnie opisane, wielkie dzieki , czyli jednak niestety musze "siedziec w kanale" w poniedzialek mnie czeka troche roboty z tym...

pozdrawiam!

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 06:51:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
O widzisz ;) kanał też sie nada, tyle, że widlak wygodniejszy :)

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 11:07:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Drut wygięty w haczyk (np. szprycha rowerowa) + latarka.
Wsuwamy drut między górne żeberka wlotu powietrza (nad COOO) i staramy się zaczepić za linkę. Ciągniemy do siebie, poważając klapę.
15 sekund pracy.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 22:13:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
jeśli maska otwiera się opornie, ale się otwiera, to odkręć śrubkę od tego "dynksa" do pociągania, albo wyhacz linkę i wtedy za nią pociągnij np. kombinerkami, lub całym uchwytem.
Maska odskoczy, bo będziesz mógł dalej niż fabryka przewidziała wyciągnąć linkę...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 22:20:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
wlasnie chcialem tak zrobic, Heveliuszu, ale potem zablokowala sie na amen...

Czyli mowisz ze jak pociagne ta linke z kabiny kierowcy np. kombinerkami to tez sie otworzy?

Bo jak juz otworze to juz po sprawie - juz bede wiedzial jak to poprawic...

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 09:27:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jeja...to ona jeszcze nie otwarta? Ile można ciągnąć ten temat? Drucik zagięty i no max minuta z przerwą na browara. Dobrze chłopaki radzą. Ja zawsze używam do tego wygiętego pręta anteny radiowej.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 12:57:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
Kolego Kefir, nie nerwowo... nie byla otwarta bo w weekend mialem gosci, zbieralem informacje zeby sie za to wziąść...

No i sie wzialem i automatycznie sie wyjasnila sprawa dlaczego tylko jeden bolec sie otwieral, pociagnalem linke haczykiem wlasnej roboty no i znow otworzyla sie TYLKO jedna strona - ta po stronie kierowcy :/

Dojrzalem natomiast za pomoca latarki, ze linka przy drugim bolcu w ogole nie byla w "zacisku uwalniajacym" - po prostu wisiala w powietrzu.... wiec teraz mam otwarta jedna strone i nie wiem co dalej robic, probowalem jakos zlapac ramie zacisku ale nie ma jak... jakies pomysly?

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 13:32:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Tak jak proponowałem :) Lub faktycznie przez grila tylko nie ciągaj na siłe :)

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 13:36:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
Rysiek88 napisał(a):
Tak jak proponowałem :) Lub faktycznie przez grila tylko nie ciągaj na siłe :)


przez grilla to wlasnie robilem - i mowie - otworzyl sie ten z ktorego linka nie wypadla, a z drugiego jest wypadnieta wiec nie ma co ciagnac...

Czyli jednak kanal i demontowanie oslony? :/ ehh a juz myslalem ze dam rade bez tego... no nic jak wroce z pracy to sie za to wezme.. pozdr

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 13:46:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Nie za linke masz złapać, tylko za takie "uszko" z drutu, które uwolni zaczep (grzybka( wychodzącego z maski :) Dasz rade ;] powodzenia

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 14:08:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
to tak wlasnie pisalem :) ze linka sie z tego wyslizgnela i nie mam jak przez atrape (grilla) tego zlapac, wiec pozostaje raczej kanal...

pozdro ;)

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 17:38:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ja może i nerwowy jestem, ale ja to robiłem ostatnio w zeszłym miesiącu. Dłużej wyginałem drut niż otwierałem maskę. Zrób mniejsze ucho i targaj.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: