Przerabiałem temat dość dogłębnie...
Były 3 typy xenonów do A6 / S6 C5 :
1) Przedlift do 2000r - wąskie paski na reflektorze w pionie, migacz bez osłonki, mała soczewka
2) PRE-lift okolice 2000-2001r- wąskie paski na reflektorze w pionie, migacz z osłonką, duża soczewka
3) POST-lift od 2001r w gorę, często od 2002r - szerokie paski na reflektorze w pionie, migacz z osłonką, duża soczewka z układem bi-xenon czyli przesłoną.
Soczewka mała z dużą nie są zamienne - mają inne rozstawy śrubek na mocowaniu do klosza. Można rzeźbić z blaszkami - ktoś to robił.
W poliftach masz przełącznik LHD, RHD - ustawia on przesłonę. LHD po przełączeniu nie osiąga właściwego kształtu światłocienia, ale przynajmniej nie oślepia. To rozwiązanie dla anglików chwilowo poruszających się po UE. Wystarczy natomiast obrócić o 180" przesłonę i masz pełnoprawną LHD. Problemem może być złapanie idealnej ogniskowej. W lampach HELLA jedna ze śrubek trzymających odbłyśnik do soczewki jest plombowana by nie ruszać - we fabryce ustawiają ogniskową osiowo. 0,5mm i masz inny kształt strumienia światła.
Podpowiem Ci tylko, że najtańsze lampy H7+H7 TYC z szerokimi paskami w pionie mają dużą soczewkę i wystarczy zmienić na HID H7 z przelotką pod ori balansery aby mieć xenon. Światłocień żarówki H7 jest identyczny ze światłocieniem D2S czyli płaski z małym wzgórkiem po środku
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Co nówka to nówka...Cena 230-250PLN / szt... jakość może nie HELLA, ale znośne...
Ja wydałem MAJĄTEK na dwie ori HELLA bi-xenon... jedna z 2013 druga z 2011 roku chyba - obie jak nówki... ale nie pytaj ile dałem
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
BTW... mam w szafie 2 x xenony z ringami DEPO - zdjąłem z mojej. Rocznik 2011
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)