Spróbuj pożyczyć od siostrzeńca narzędzia i polakierować samemu, jeśli się do tego przyłożysz to zobaczysz, że nie ma w tym nic skomplikowanego
Wszystkie lakiery należy kupić w jednej mieszalni - będziesz miał pewność, że mają ten sam skład chemiczny i się nie pogryzą na samochodzie (a wtedy będzie wielki problem). Podkład jasny szary, lakier musi Ci pan w mieszalni dorobić, bezbarwny na pewno nowy. NIGDY nie rozrabia się całego lakieru, a jedynie tyle, ile potrzeba - klar zmieszany z utwardzaczem "stygnie" pod wpływem temperatury, a nie powietrza, więc w puszcze na pewno stwardniał.
Robisz tak:
1. obejrzyj czy na elementach nie ma odprysków lakieru
2. matowisz elementy | papier 400-600
3. jeśli są jakieś odpryski lakieru to je równasz - albo szpachla (papier 200-250), albo kilka razy grubo podkładem
4. przed nałożeniem podkładu elementy oczyszczasz | benzyna ekstrakcyjna lub zmywacz silikonowy
5. nakładanie podkładu:
- mieszasz podkład w utwardzaczem, ale broń Boże wszystko !! 100-200ml wystarczy na jeden element
- lakierujesz kilka cienkich warstw w odstępach kilku minut ( najpierw malujesz miejsca gdzie są ubytki )
- do zderzaka użyj plastyfikatora
6. masz wyschnięty podkład, bierzesz spray'a o jakimkolwiek kolorze i psikasz po elementach ( posłuży to do ścierania, kiedy wszystkie plamki spraya znikną, to znaczy, że element jest równo dotarty ). Jeśli gdzieś Ci przebije stary kolor, nie przejmuj się specjalnie, ale staraj się tego uniknąć. | ścieranie papierem wodnym 800
7. Upewnij się, że nie ma nigdzie, żadnych najmniejszych nierówności. Element ma być gładki jak słoik na ogórki
8. Odtłuszczanie
9. Ustawiasz pistolet na małą dawkę lakieru, ciśnienie robocze około 2,5-3 bar ( zalecam to wyższe ) w przypadku pistoletu HVLP ( najbardziej popularny i podejrzewam, że taki masz )
10. Jeśli są przetarcia w podkładzie to zaczynasz od lakierowania tych miejsc. Nie próbuj za wszelką cenę zamalować przebijającego koloru.
- Kładziesz jedną warstwę, która może być nie widoczna, czekasz 3-4 minutki, kładziesz drugą warstwę, być może nadal nie widoczną ( zależnie od krycia lakieru )
- jeśli 2 warstwy wystarczą na lekkie przykrycie przetarć, zaczynasz lakierować cały element, jeśli nie, to warstwa 3 w miejscach przetarć.
- lakierowanie całego elementu zaczynasz również od ledwo widocznej warstwy
- później możesz nieco zwiększyć dawkę lakieru
- lakierowanie właściwe, nakładasz jedną warstwę i czekasz 4-5 minut
- lakierujesz tyle warstw ile będzie potrzeba ( do zakrycia + 1 )
- po lakierowaniu bazą, czekasz aż wyschnie
11. Klar
- pierwsza warstwa mała dawką, cienutka
- druga warstwa po około 5 minutach
- trzecia warstwa po 5 minutach i to powinno wystarczyć
- lakier bezbarwny może wyglądać na niezbyt równy po pomalowaniu, nie dolewaj lakieru - on sam się rozleje po elemencie
- jeśli poprzedni punkt nie zadziała w ciągu 20 minut, możesz położyć ostatnią warstwę bezbarwnego
Po pełnym utwardzeniu bezbarwnego możesz go albo polerować, albo zostawić - jeśli są niedoskonałości, lub zlewki - na pewno polerowanie.
Lakieru na te 2 elementy to max 400ml bazy i 400ml bezbarwnego. Jeśli elementy są równe, to podkład 0,5l wystarczy w zupełności.
Co do mocowania błotnika - wiesz, że jest to oryginalny błotnik, nie chiński zamiennik? Chińskie zamienniki właśnie często lubią nie pasować....
Z której części małopolskiego jesteś? Gdybyś sobie przygotował elementy to mogę Ci to polakierować za przysłowiową flaszkę