.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 22:58:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Wasze sposoby na usuwanie rys z lakieru!!!!!!!!
PostNapisane: 12.sty.2007 19:07:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2006 11:21:28
Posty: 274
Lokalizacja: wrocław
Macie ciekawe sposoby na usuwanie rys z lakieru jakies woski , specjalne srodki piszcie !!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 19:14:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Ja polece z doświadczenia. Na stary lakier pasta TEMPO lub AUTOMAX w tubkach obie do kupienia w kazdym moto-sklepie. PO tym PLASTMALL - mleczko. Po tym sie swieci lakier jak psu j... :diabel: Mowa o środkach ogólnie dostępnych, bez działu lakiernika, polerki i profesjonalych past.

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 21:14:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Jest jeszcze pasta z firmy PIU ale średnioziarnista ale radze mocno uważać z jej stosowaniem bo drze lakier jak oszalała.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 10:55:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2006 08:40:04
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Polecam stary wyprobowany PLASTMAL, uzywam go od 12 lat u siebie i na samochodach rodziny i znajomych.2 lub 3 razy do roku i lakier sie swieci super i drobne ryski od mycia znikaja.Poza tym czysci lakier z roznych syfow.

_________________
rurbi
AUDI A6 AVANT 2.5 TDI AEL
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8c ... b6e6e.html
HONDA CB 900 HORNET
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d72 ... 7cc.htmlET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 20:34:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
rurbi napisał(a):
Polecam stary wyprobowany PLASTMAL, uzywam go od 12 lat u siebie i na samochodach rodziny i znajomych.2 lub 3 razy do roku i lakier sie swieci super i drobne ryski od mycia znikaja.Poza tym czysci lakier z roznych syfow.

Plastmal nie jest pastą ścierną. Więc z rysami sobie nie radzi. Jest OK ale nie do pozbywania się rys. Sam go używam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 21:09:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 14:03:41
Posty: 365
Lokalizacja: Lublin
Ja polecam na rysy: pastę Farecla G3, pracowałem u lakiernika i podpatrzyłem jakich materiałów używa. Farecla G3 lub G3 liquid jest lekko ścierna, usuwa rysy z klaru z akrylu nieźle sobie z tym radzi dobra też do maszyny polerskiej później tylko dorzuca się wody żeby ścierność malała.
Co do plastmala nie polecam go, on był dobry kilka lat temu kiedy nie było w nim tyle wody. Importer jest z warszawy i to albo on zmienił skład albo firma rozrzedziła go. Kiedyś był lepszy. Teraz używam tylko Politury do Nowego Lakieru różowej firmy Wurth. 0,5 litra kosztuje 96zł, ale 5 litrów wychodzi około 300zł. Zamawiam 5 litrów i każdy bierze litr pół ile mu potrzeba. Mleczko jest bardzo wydajne mleczkując raz na 2 tygodnie wystarcza nawet na rok. Lakier jest dobrze zabezpieczony nie rysuje się aż tak, woda po nim spływa. Później myje się auto np ludwikiem i wyciera papierem 2 warstwowym mięciutkim bezpyłowym i auto wygląda świeżo jak po mleczkowaniu. I po polerce jak się namleczkuje auto to lakier za pół roku wygląda tak samo jest bardzo zadbany. Najlepszy efekt jest na ciemnych kolorach. A głębokie rysy obkleja się i pędzelkuje bazą lub akrylem, następnie się dopolerowuje. efekt jesty taki że ztylko z bliska widać różnicę a czas nawet nie widac jak zrobi się precyzyjnie.

_________________
Był GOLF III TDI 110PS, Laguna Dti,
Ford Focus TDCi 2002, było Audi A4 Avant 24.12.99 lifting 1.9 TDI AFN
Moje byłe audi: http://images20.fotosik.pl/320/8d18e8fac2960210med.jpg
Był VW Passat 2002 rok 1.8T AWT.
Jest Audi A4 2004 rok 1.9TDI AWX:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 21:12:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 14:03:41
Posty: 365
Lokalizacja: Lublin
Nie polecam wosków, długo się robi nimi auto, później przyciąga pyły jak magnes. A mleczkiem wurth robi się auto po umyciu w godzinę. A nawet szybciej jeśli robione było 2 tygodnie wcześniej.

_________________
Był GOLF III TDI 110PS, Laguna Dti,
Ford Focus TDCi 2002, było Audi A4 Avant 24.12.99 lifting 1.9 TDI AFN
Moje byłe audi: http://images20.fotosik.pl/320/8d18e8fac2960210med.jpg
Był VW Passat 2002 rok 1.8T AWT.
Jest Audi A4 2004 rok 1.9TDI AWX:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 21:17:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
VTG co doradzisz na odnowienie lakieru na audi a6 granatowego ? Tak jak pisales najpierw pasta FARECLA G3 na cala powierzchnie ?
http://moto.allegro.pl/item163684232_pa ... f_vat.html
a potem to rozowe mleczko WURTHA ?
http://moto.allegro.pl/item162184236_wu ... od_ss.html

moje audi ma 6 lat i lakier troche juz porysowany - na przodzie troche bialych kropek-wiadomo .... a na prawych drzwiach dosc dluga rysa (az do podkladu)

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 23:36:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Farecla G3 lub G10 tylko na maszyne zdaje egzamin. Kup sobie albo gąbkę albo "baranka" i przejściówke na wiertarke i działaj domowymi sposobami. Na BOSHA nie zakładaj bo 10000 obrotów rozerwie ci gąbke:) (sprawdzone hehe) Recznie sie zatrzesz na amen a efekt mierny będzie .Mleczka WURTH dobre są, a auta nigdy sie nie myje LUDWIKIEM, zawiera on detergenty które szkodzą na lakier. Ludwik jest do garów a nie do auta. Do auta są szampony które ktos je wymyślił do określonych celów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 00:06:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Lykan nigdy bym nie wpadl na pomysl zeby autko myc ludwikiem :):

A co polecasz do recznej roboty ? - ja wole troche dluzej sie pomeczyc ale uzyskac wieksza dokladnosc - tempo za mocne ? ... czy jednak wiertarka ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 00:24:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Do recznej jedynie TEMPO. Jedyne co odświeża stary lakier. Innego dobrego nie znam, nie mówie o profesjonalnych pastach i maszynach bo od tego sa już lakiernie. A tak do garażu to TEMPO, flanelka, potem jakies mleczko np WURTH'a i tyle. Co tu kombinowac a co do LUDWIKA...to ktoś wyzej napisał że uzywa go...powodzenia po 100 umyciach ludwikiem.

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 10:10:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
zastanawiam sie tez nad oddaniem niuni do lakiernika na polerowanie - chyba zrobia to profesjonalnie .
Jaka jest orientacyjna cena takiego zabiegu (wiem ze rozrzut moze byc spory ale chodzi mi o rzad kwoty)
Mysle ze trzeba tak zrobic na poczatku a potem to juz tylko we wlasnym zakresie mleczko wurtha i samemu dbac o lakierek.

A propos macie jakis namiar na sprzedawce albo producenta takich oslon na maske na zime ? widzialem takie na przenich maskach i to chyab dobre rozwiazanie na zime ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 17:57:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
100 zł? hm...ja bym tyle wziął. 2 do 3 godzin pracy koszt materiału 20 zł max. Poleruje strupy na codzien to wiem:-) I dochodzi do tego możliwosc drobnego usuniecia papierkiem 2000 rys i zapolerwanie ich maszynowo co recznie raczej nie opłacalne czasowo jest.

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 00:32:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2005 15:34:08
Posty: 309
Lokalizacja: wawa
Jak chcesz mieć lux efekt to tylko "profesjonalne" podejście do tematu:
Wodny papier 2500, matujesz całość, potem maszynowo (polerka) pasta Farecla G3, potem miękka gąbka (lub futrzak) mleczko Farecla G10, ręczne dopolerowanie flanelą z G10 i jest jak nówka, ale trzeba przeznaczyć dzień roboty... :peace:

Pasta Tempo czy tym podobne wynalazki po 3 zł nadają się do wyłącznie do usuwania utlenionego lakieru (bardzo starego). Rysują powierzchnie tak ręcznie jak i maszynowo, a to dlatego że mają bardzo nierówne ziarno... Rzadko się niestety zdarza, żeby coś było tanie i dobre... :(

_________________
Audi V8 4,2 quattro - "gruba" niunia :D
Audi 200 2.2 T - do sprzedania
Audi 200 na części bez motoru
Ford Capri MK III 2,9 V6
Plymouth Voyager 3.0 V6
Kawasaki ZXR 750
Toyota Corolla E9 "klekot"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 00:15:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
A co można zrobić z wypłowiałym lakierem całej tylnej klapy i bardzo licznymi głębokimi rysami na dachu (od koguta taxi)? Raczej nie mam dostępu do elektrycznych narzędzi, więc w grę wchodzi ręczna, żmudna robota. Ale jestem gotowy - tylko proszę o informacje co robić, jak robić i czym..

Poza tym zaczynają mi rdzewieć przednie błotniki przy krawędziach. Da się jakoś fajnie to skorygować? Mam jeszcze w puszcze trochę lakieru (biały - L90 bodajże), ale niestety nie mam odpowiedniego sprzętu malarskiego :( (no może poza pędzlami ;-) ). Czy może lepiej jechać z tym od razu do lakiernika? Autko mam już trochę wiekowe (audi 80 z 91 roku) i niestety stan lakieru pozostawia wiele do życzenia. A wychodząca rdza jest niestety bardzo widoczna, ponieważ kolor jest biały...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 23:45:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 14:03:41
Posty: 365
Lokalizacja: Lublin
Na wypłowiały lakier pomoże pasta lekko ścierna np Farecla, tempo nie jest za dobre, ale ma dużą ziarnistość dużą ścieralność. Kosztuje tak jak ktoś powedział 3zł. Jeśli chodzi o dach trzeba by było zobaczyć. Lakiernik potrafi dopędzelkować różne rzeczy i dopolerować na maszynie, potrafi przepylić różne miejsca zaprawić w ten sposób będzie to wyglądało jakoś. Kolega za polerkę Jeśli chodzi o matowanie całego auta papierem wodnym to jest to pracochłonne ale efekt jest naprawdę dobry. Polerka kosztuje u nas 150zł z dopędzelkowaniem ubytków bazą lub akrylem, niektóre miejsca są matowane. Koleś robi to naprawdę elegancko nigdzie nie znajdzie się pasty polerskiej jak u niektórych.

Jeśli chodzi o ludwik kolega używa go naprawdę długo, ja również. 4 swoje auta nim już myłem, zawsze było ok. Raz na 5 myć mleczkuję wuthem różowym, i później to tylko myję i wycieram papierem 2 warstwowym bezpyłowym mięciutkim i auto wygląda jak po mleczkowaniu. W zimie też myłem audi ludwikiem i jest spoko. Miałem też te szampony z woskiem po 6-7zł ale nie zauważyłem różnicy. W każdym aucie miałem lakier metalic.

_________________
Był GOLF III TDI 110PS, Laguna Dti,
Ford Focus TDCi 2002, było Audi A4 Avant 24.12.99 lifting 1.9 TDI AFN
Moje byłe audi: http://images20.fotosik.pl/320/8d18e8fac2960210med.jpg
Był VW Passat 2002 rok 1.8T AWT.
Jest Audi A4 2004 rok 1.9TDI AWX:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 23:51:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 14:03:41
Posty: 365
Lokalizacja: Lublin
Wurtha też są dwa rodzaje: różowy i zielony. Różowy to politura do nowego lakieru a zielony do starego. Na bańce jest bmw polerowane maszynowo tym mleczkiem, ale nadaje się do ręcznych nakładań a jeśli maszynowo to bardzo wolno. I różowe daje najlepszy efekt nie ważne czy lakier stary czy nowy.

Podaję link do zdjęcia mojego golfa, sam go polerowałem, co 2-3 tygodnie mleczkowałem i za każdym razem myłem ludwikiem. Oto zdjęcie:

http://img520.imageshack.us/my.php?image=golfikod4.jpg

mam ich pare mogę jeszcze pokazać, lakier fioletowo czerwona perła.

_________________
Był GOLF III TDI 110PS, Laguna Dti,
Ford Focus TDCi 2002, było Audi A4 Avant 24.12.99 lifting 1.9 TDI AFN
Moje byłe audi: http://images20.fotosik.pl/320/8d18e8fac2960210med.jpg
Był VW Passat 2002 rok 1.8T AWT.
Jest Audi A4 2004 rok 1.9TDI AWX:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: