.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 17:03:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: jaki typ mocowania żarników
PostNapisane: 22.sie.2008 08:23:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 21:31:03
Posty: 12
Lokalizacja: Małopolska
Na szkle lampy mam napisane D2S jednak mylący jest dla mnie 4-pinowy kabel wychodzący z miejsca, w którym powinna być zamontowana przetwornica. Teoretycznie żarnik D2S (na zdjęciach jest włożony) pasuje.

[img][img]http://img223.imageshack.us/img223/6261/ds2016fs4.jpg[/img][/img]

[img][img]http://img149.imageshack.us/img149/4629/ds2017fl2.jpg[/img][/img]

[img][img]http://img364.imageshack.us/img364/866/ds2018xt6.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2008 10:08:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Nie rozumiem pytania...
Uściślij to proszę.

Jeśli ten kabelek powinien sięga do "tyłu" żarnika, to znaczy, że pewnie masz D1S z zapłonnikiem. Stąd konieczność zastosowania innego żarnika.
I D2S i D1S będą pasować w przypadku tej soczewki...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 12:50:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 21:31:03
Posty: 12
Lokalizacja: Małopolska
wygląda na to, że kabelek sięga do żarnika. Jednak podobno brakuje mi jeszcze mocowania do żarnika typu D2S (tzw. zapłonnik czy starter) i właśnie pod ten zapłonnik powinno się podłączyć kabelek od przetwornicy. Nie wiedziałem,że w przypadku mocowania D2S stosuje takie zapłonniki a'la D1S gdzie o ile sie nie mylę są zintegrowane z żarnikami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 08:38:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Indeed ;)

D1S ma zintegrowany zapłonnik, a to co u Ciebie występuje jest ciut starszym typem (niż obecnie stosowane rozwiązanie) - masz osobno przetwornicę i osobno zapłonnik. Dopiero z zapłonnika będzie szedł kabel wysokiego napięcia do palnika.
Reasumując brakuje Ci zapłonnika. O ile się nie mylę to brakuje Ci także od spodu przetwornicy razem ze sterownikiem (tu tak było to rozwiązane). Ale żeby mieć 100% pewność jak masz to napisz jakie to auto i który rocznik.

Opisz sytuację - czy kupiłeś te reflektory i chcesz zakłądać, czy rozbiłeś swój i kupiłeś na podmianę itd. Podsunie Ci się sensowne rozwiązanie :):

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Ostatnio edytowano 25.sie.2008 09:06:54 przez Stamlej, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 08:59:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 21:31:03
Posty: 12
Lokalizacja: Małopolska
Stamlej, kupiłem niekompletne reflektory xenonowe w miejsce zwykłych żeby zamiast H7 mieć xenon w soczewce. Żarniki już mam, teraz czekam aż przyjdą oryginalne zapłonniki i przetwornice z Helli. Mam jeszcze problem z gniazdem lamp, mianowicie rozkład pinów w obu przypadkach jest ten sam, ale w gniezdzie lamp xenonowych część pinów jest większa natomiast w halogenowych wszystkie są tej samej wielkości. I sam kształt gniazd chyba minimalnie się różni. Zastanawiam się, czy wymieniać całą wiązkę na tą z lamp halogenowych czy ciąć kable :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 09:15:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ok - to mamy czystą sytuację: (robiłem już takie coś)
Rozumię że miałeś wcześniej lampy bez xenonów i samopoziomowania?
- wywalasz całą wiązkę z lamp razem z wtyczkami
- wkładasz stare wtyczki (ja miałem ten komfort że wymiar był ten sam - poimo całkiem innego rozkładu pinów) i lutujesz kable a następnie dobrze izolujesz (najpeliej termokurczami) - jeżeli wtyczki będą się różnić to misisz jakiąś rzeźbę zastosować i to będzie optymalne rozwiązanie bo nie będzie przeróbek w instalacji samochodu i wszystko będzie w reflektorze.
- przed rozwalaniem starej lampy rozrysuj sobie (i pooznaczja kable) które do czego służą żeby później to ładnie i profesjonalnie polutować żeby wszystko chodziło jak trzeba.
- rozumię że miałeś wcześniej osobną żarówkę na długie i osobną na krótkie? Podczas gdy zapalałeś długie to dopalała się jedna żarówka ale krotkie cały czas świeciły? - jeżeli krótkie gasły lub miałeś h4 (w co wątpię) to będziesz musiał założyć przekaźnik żeby krótkie nie gasły.
- będzie pewnie problem z silniczkami od pozomowania - na 90% są inne i nie kompatybilne. PRzełóź stare do nowej lampy - to będzie najtrudniejszy etap - musisz to zrobić z głową i dokładnie żeby obydwie lampy później podnosiły się w jednakowy sposób. Da się - ale jest to trudne. Dodatkowym schodem będzie niesymetryczność rozłożenia elementów w lampach (lewa będzie się róźniła od prawej)
- przydało by się żebyś rozebrał klosze i wyczyścił i soczewę i same klosze - przyniesie to efekt :peace:

Jeżeli masz jakieś pytania to smiało wal albo tu albo jeżeli długo bym się nie odzywal to na pm-kę - ostratnio mam mało czasu dla forum :/

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 21:18:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 21:31:03
Posty: 12
Lokalizacja: Małopolska
Witam. Wreszcie udało mi się dokonać przeróbki. Nie obyło się bez wymiany silniczków i cięcia kabli oraz lutowania. Wtyczki przełożyłem z lamp halogenowych praktycznie wraz z całym okablowaniem. Silniczki również. Wszystko pięknie świeci. Jedyny problem to wyskakujący błąd przepalonej żarówki, który znika w momencie, gdy włączę światła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 21:21:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 21:31:03
Posty: 12
Lokalizacja: Małopolska
przy okazji Stamlej, dziękuję za pomoc :) :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 22:42:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Wiesz co jest na to sposób :)
Trzeba połączyć plusy w obydwu lampach albo dołożyć kondensatory - dostępne na allegro za około 40zł za 2szt. Wtedy powinno być ok.

Nie ma sprawy - jak tylko mam kiedy to pomagam z chęcią! :)

JA dzisiaj jestem po połowie roboty z moim autem (wymiana uszczelniacza na wałku) przy okazji przeglądnąłem cały rozrząd. A jutro zabieram się za składanie i rzezanko trixenonu u siebie :)

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 08:11:10 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
trixenonu?? :diabel: eeee?

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 10:24:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
MorgothV8 napisał(a):
trixenonu?? :diabel: eeee?


Zapewne dodatkowy zestaw HID w miejscu, gdzie przy bixenonie jest jeszcze zwykła żarówka :)

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 10:26:11 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Osssstro :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2008 01:55:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
No już mam :) Włąśnbie wróciłem z garazu... Padam - ale lampy poprostu masakrują światłem. Już nic lepiej się nie da wymyślić :)
Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: