.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.gru.2024 22:13:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABT] Czuć gaz
PostNapisane: 02.lut.2007 10:18:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 10:13:00
Posty: 28
Witam!

Jesienią założyłem gaz do mojego nowego starego samochodu. Jest to instalacja Tomasetto na Stagu 2l. Oprócz wysokiego spalania gazu (16,5 w mieście), o którym już wcześniej gdzieś na forum pisałem i z którym nie mogę sobie cały czas poradzić, dręczy mnie jeszcze jedna rzecz. Gdy rano odpalam samochód na benzynie po nocnych przymrozkach, to jakoś tak kulawo pracuje do czasu, gdy się przełączy na gaz. Na gazie jest OK. Jeśli przejadę krótki odcinek, zgaszę samochód i chcę silnik uruchomić ponownie, to jest to ciężka sprawa - tak jakby był zalany. Dopiero za drugim, trzecim razem łapie. Jest tak tylko przy niskich temperaturach na zewnątrz. Wczoraj właśnie miałem taką sytuację, ale co mnie jeszcze zastanowiło, to silny zapach gazu wokół samochodu i w samochodzie. Dodam, że przy jeździe w mieście, na światłach też kiedyś miałem uczucie, że czuję zapach gazu. Czyżby instalacja nieszczelna i stąd też wysokie spalanie? Ma ktoś jakiś pomysł?

P.S. Gdzie znajduje się czujnik temperatury zasysanego powietrza? Wiem, że w osłonie filtra powietrza, ale ja tam widzę oprócz wtryskiwacza tylko taką czujkę, do której podłączony jest wężyk podciśnieniowy, a to chyba nie to?

Pozdrawiam

_________________
Audi B4 2.0 ABT 1992
Nie wierzę mechanikom!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 11:05:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Skoro czuc gaz, to masz nieszczelnosci, albo silnik dostaje za duzą dawkę gazu i nie przepala.
Sprawdz sonde lambda.
Odlącz akumulator na parę minut i wtedy odpal na benzynie. Silnik wtedy ( na benzynie ) powinien dobrze pracowac, do czasu, kiedy układ sterujący pracą silnika - ECU znowu nalapie będow od instalacji LPG.
Czujnik temp. zasysanego powietrza o ile pamiętam, znajduje sie na samej gorze ukladu wtryskowego. Jak zdejmiesz pokrywę filtra powietrza, to bedziesz widzial to ustrojstwo, odchodzą od niego dwa kabelki.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 12:22:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 10:13:00
Posty: 28
Zresetowałem kompa i rzeczywiście odpala poprawnie, ale nie wiem, czemu łapie te błędy, przecież ten cały Stag emuluje sondę. Dodam, że mam emulację ustawioną na MASA (jeśli ktoś wie, co to znaczy, to proszę mnie oświecić). Czy mam może spróbować przestawić na FALA?

_________________
Audi B4 2.0 ABT 1992
Nie wierzę mechanikom!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 16:42:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Akurat Stag nie jest szczytem techniki , skoro nawet Bingo, ktory jest bardziej rozbudowany, nie radzi sobie z emulacją sondy w tym modelu. Mozesz pokombinowac z emulacją, nie zaszkodzi.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 19:09:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2007 10:11:01
Posty: 23
Lokalizacja: Bartoszyce
Siemka mam ten sam problem z moim silnikiem. Po zresetowaniu kompa nie masz juz problemów? Ile już jeździsz po tym resecie bez kolejnego ?

_________________
Wcześniej Audi 100cc 1.8 teraz Audi 80 B3 1.8S 1990r. Z zamiłowania do marki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 22:07:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 10:13:00
Posty: 28
Właściwie to teraz jeżdżę na benzynie, bo chcę się dowiedzieć ile pali w stosunku do gazu, więc na razie wszystko w porządku. Zastanawiam się nad założeniem przekaźnika, który będzie resetował kompa, tylko jeszcze nie zgłębiłem tematu.

_________________
Audi B4 2.0 ABT 1992
Nie wierzę mechanikom!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 18:14:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2007 10:11:01
Posty: 23
Lokalizacja: Bartoszyce
http://www.allegro.pl/item164319997_pro ... _f_ra.html


Co powiecie na montaż takiego urządzenia? Proszę o opinię:)

_________________
Wcześniej Audi 100cc 1.8 teraz Audi 80 B3 1.8S 1990r. Z zamiłowania do marki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 12:15:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Klucho, zostaw emulację na "masa" to jedyne ustawienie nie sprawiające problemów. Jednak jeśli dalej będą pojawiać się problemy to sprawdź dokładnie czy aby na pewno masz prawidłowo podpiętą sondę do instalki. Ma być rozcięta i wpięta do sterownika LPG, a dopiero ze sterownika LPG (innym kabelkiem) sygnał jest przekazywany do ECU benzynowego.
Co do zapachu gazu, to na pewno Masz za bogato i nie przepala dawki, trzeba porządnie wyregulować instalkę. Co do ustawienia fali, to wcześniej czy później (raczej wcześniej i to bardzo :) ) znowu rozjedzie Ci mapę i problem wróci. Zanim zaczniesz regulować instalację to sprawdź dokładnie sondę lambda, bo to podstawa dla II gen. LPG.

Nie montujcie żadnych reseterów, to straszna kaszana. Dlaczego? Ano dlatego, że po resecie ECU musi się ponownie dostosować do aktualnych warunków pracy (adaptacja), a to wymaga pracy silnika bez obciążenia co najmniej do uzyskania optymalnej temp. pracy. W przeciwnym razie adaptacja "idzie się j..." Jeszcze gorzej jak w trakcie adaptacji od razu przejdziemy na LPG, wtedy to już totalna kicha.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 12:41:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 10:13:00
Posty: 28
Właśnie widzę, że po ostatnim resecie i jeździe na benie coś jest nie tak, bo nie zbiera się jak trzeba zwłaszcza jak się troszkę nagrzeje - ma chwilę zastanowienia przed przyspieszeniem, a tak, choć w duzo większym stopniu, było przed wymianą sondy. Jeździłem na krótkich dystansach i po mieście bez uprzedniej adaptacji ECU i pewnie się nie zaadaptował jak trza. Dzięki za radę.

_________________
Audi B4 2.0 ABT 1992
Nie wierzę mechanikom!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: