.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.sty.2025 21:25:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 22:10:03 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
mam automatycznie ustawione przełączanie powyżej 5,5 k. rpm. Z ciśnieniami jest lekki kłopot żeby maxa osiągnąć z powodu automata - nie da się zrobić dużego obciążenia na niskich obrotach bo z miejsca redukuje. Kilka razy, pod górkę udało mi się wdusić tak że nie zredukował i 2,0 pokazał. Normalnie do 1,8-1,9 widzę.

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 23:44:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
no w mojej S-ce tez jest gaz sekwencja, z tym ze takie auto juz nabylem. jak robilem glowice poniewaz uszczelka byla do wymiany to mialem zdemontowac ta instalacje jezeli okaze sie ze glowica jest popekana, powypalane beda gniazda zaworowe lub zawory. Jak sie okazalo glowica poszla tylko do planowania i wymiany prowadnic zaworow wydechowych, no ale przy przebiegu prawie 300 tys km nie ma co sie dziwic. I w sumie chyba jednak zostawie ta instalacje tylko przerobie na troche nowsze rozwiazanie poniewaz u mnie jest sekwencja pierwszej generacji i te wtryskiwacze byly troche niedopracowane. Pozatym podczas szybkiego wyprzedzania zawsze przelaczam na benzyne a do dalszej jazdy na gaz (cos jakby przelaczanie z "benzyny na nitro" :D ), ale mam wtedy swiadomosc ze troche oszczedzam ten silnik. Pozatym oszczednosci niesamowite jak pisali poprzednicy, wiec wydaje mi sie ze przy rosnacych cenach benzyny pozostane przy LPG. A jeszcze jedno. Mialem okazje ogladac glowice jak wyglada przy eksploatacji na gazie, wszystko czysciutkie bez nagarow, wiec tak pomyslalem sobie skoro bede dbal o sprawy chlodzenia silnika i ponownie nie bedzie przegrzana glowica jak uczynil pewnie poprzedni wlasciciel samochodu, to pewnie jeszcze dlugo naciesze sie autem, a za oszczednosci na paliwie bede inwestowal w auto, dobre oleje, nowe opony, i wiele wiele innych na ktore nie byloby mnie stac jezdzac na benzynie, ale decyzja czy instalowac LPG do 2.2 turbo nalezy do kazdego indywidualnie. kiedys w mazdzie 323 GT-R 4 wd turbo zamontowalem instalacje LPG i wszyscy sie ze mnie smiali, ale po dwoch latach eksploatacji i bezawaryjnej jezdzie, i przejechaniu 150 tys km to tylko ja moglem sie smiac ale z tego ze zaoszczedzilem jak obliczylem blisko 20000 zl a moze i wiecej, bez komentarza. a nastepny wlasciciel jezdzi rowniez na gazie i jest zadowlony, pozdrawiam.

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 06:12:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
arthurr napisał(a):
mam automatycznie ustawione przełączanie powyżej 5,5 k. rpm. Z ciśnieniami jest lekki kłopot żeby maxa osiągnąć z powodu automata - nie da się zrobić dużego obciążenia na niskich obrotach bo z miejsca redukuje. Kilka razy, pod górkę udało mi się wdusić tak że nie zredukował i 2,0 pokazał. Normalnie do 1,8-1,9 widzę.


2.1 powinien osiagac sporo przed 5.5krpm automat chyba niema tu nic do rzeczy

http://forum.apmotorsport.pl/viewtopic.php?t=151

jak przelaczysz automata na półautomat to mozesz pociagnac na jednym
biegu od dołu? przy ilu zmienia?

widzisz te 1.8 - 1.9 na gazie?

jak widać na razie się zgadza a między 1.8 a 2.1 to jest powiedziałbym
spora strata...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 10:03:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2005 20:14:41
Posty: 100
Lokalizacja: Koronowo
Witam wszystich Kolegow. Dziekuje za pozytywne wypowiedzi na temat mojego auta... ps. zal bedzie mi sie z nim rozstac:(.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 12:08:35 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
maciu napisał(a):
arthurr napisał(a):
mam automatycznie ustawione przełączanie powyżej 5,5 k. rpm. Z ciśnieniami jest lekki kłopot żeby maxa osiągnąć z powodu automata - nie da się zrobić dużego obciążenia na niskich obrotach bo z miejsca redukuje. Kilka razy, pod górkę udało mi się wdusić tak że nie zredukował i 2,0 pokazał. Normalnie do 1,8-1,9 widzę.


2.1 powinien osiagac sporo przed 5.5krpm automat chyba niema tu nic do rzeczy

http://forum.apmotorsport.pl/viewtopic.php?t=151

jak przelaczysz automata na półautomat to mozesz pociagnac na jednym
biegu od dołu? przy ilu zmienia?

widzisz te 1.8 - 1.9 na gazie?

jak widać na razie się zgadza a między 1.8 a 2.1 to jest powiedziałbym
spora strata...


od dołu mogę pociągnąć na jedynce tylko, jak zblokuję go na dwójce i dam buta to zredukuje do jedynki, pociągnie i dopiero wrzuci dwójkę. Blokady działają DO okerślonego cyferką biegu a nie NA poszczególne biegi. Tak, te 1,8-19 na gazie widzę - dość szybko wskakuje. Z tego co pamiętam czytałem topic Atamana po tym jak odebrał auto od Koraszewskiego i zachowywało się podobnie
Jak będę gdzieś gdzie będę mógł bez przeszkód przybutować żeby na maxie przerzucał aż do czwórki to popróbuję i zdam raport
Na koniec... nie twierdzę że straty nie ma żadnej - na pewno jest. Ja się na nią zgodziłem - ty nie. Chciałbym to kiedyś sprawdzić w praktyce ale czy jest w klubie jakaś zdrowa S4 z automatem? ;)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 14:02:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ja się na to też zgadzałem bo miło było pojechac w trasę i jadąc spokojnie
płacić mało, w razie czego jeden ruch ręki i dajemy na pb ale nie byłem
w stanie poświęcić koła zapasowego ani wozić go w bagażniku więc
gazownia poleciała

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 15:25:18 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
ale żeśmy wątek zaśmiecili :peace: Propozycja: obgadamy wszelkie za i przeciw na najbliższym zlocie przy :piwo:
Założyciela wątku przepraszam za OT

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 15:51:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
tutaj możecie nadal sobie pisać do woli nt 2.2 i 4.2 na lpg
co jest lepsze, a co nie

pozdro i miłego spamowania

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 23:43:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
14 x 4,36 = 61,04 - 100 km na PB
16 x 1,87 = 29,92 - 100 km na LPG
Zaoszczedzone 31,12 na 100 km, na 1000 km - 311,20, jeżeli średnio rocznie robie 40-60 tys km to zaoszczedze conajmniej 40 x 311,20 = 12448 zł - 60 x 311,20 = 18672, czyli po roku czasu auto się zamortyzowalo i jak cos to mozna je w kazdej chwili zezlomowac bez straty :D . A niech tam, jezdze na gazie, a juz mialem wyrzucic LPG ;)

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 23:03:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Nie zapominij, że odpalasz na PB i nawet kawałek śmigasz na PB. To jest też dość spory koszt aby kalkulacja była poprawna. Dodaj też filtry i regulacje, za które musisz zapłacić śmigając na gazie. To też kosztuje!


...Żeby nie było, mam sekwencję w AAH :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 23:10:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
GrzesB napisał(a):
Nie zapominij, że odpalasz na PB i nawet kawałek śmigasz na PB. To jest też dość spory koszt aby kalkulacja była poprawna. Dodaj też filtry i regulacje, za które musisz zapłacić śmigając na gazie. To też kosztuje!


...Żeby nie było, mam sekwencję w AAH :)


ok, oszczednosci z 12448 zl zmniejszam na 10000, i tak jest cool ;),roznica w kwocie 2448 pozostawiam na filtry, przeglady i dopalanka na paliwie :), a po kilku latach to mozna odlozyc na niezle RS4 :D :peace:

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2007 06:50:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jak mas zamiar non-stop jeździć tak aby eska paliła 14 wachy lub 16gazu
to czemu nie kupiłeś dizla?

Grzesiu na filterkach można sporo zaoszczędzić, w mojej instalacji nie było
nawet jednego :):

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2007 07:59:49 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
przetestowałem :D
przy małej prędkości but, pociągnął na dwójce, najpierw 1,8, ok. 4500 obrotów 1,9, przy 5500 2,0, przy 6000 przebił na trójkę, 2,0 trzymało i droga się skończyła. Na powtórki nie było czasu ale... wynik mnie zadowolił.;)
Filterki mam u siebie 2, groszowe sprawy, ale fakt, czestsza wymiana świec, filtra pow, dopalanki robi to jakiś koszt

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2007 09:38:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
maciu napisał(a):
jak mas zamiar non-stop jeździć tak aby eska paliła 14 wachy lub 16gazu
to czemu nie kupiłeś dizla?


no tak pali, przy dosc ostrej jezdzie na benzynie tzn tak na trasie 140-160 14/100, od 160-200 okolo 16, a na gazie tak szybko nie jezdze, tylko w granicach 120-140 (obroty w granichach 3-4 tys) rzadziej powyzej dlatego pali "tylko" 16. przeciez nie bede obliczal zuzycia gazu przy ekstremach, poniewaz troche szkoda mi silnika do wariacji na gazie, maszyna sluzy do codziennej jazdy a nie do wyscigow. a diesla dodatkowo i tak mam do innych celow :D

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: