.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.sty.2025 21:21:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BLOS - duże spalanie
PostNapisane: 31.mar.2007 13:53:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2007 10:40:27
Posty: 53
Witam.

Poprzedniego posta o tym samym tytule napisałem w innej częsci naszego forum - może to była pomyłka z mojejstrony i dlatego zostało wykasowane. Tym razem prosze administratora - moderatora by nie kasował tego postu gdyż nie mogę na forum odnaleźć odpowiedz.


Problem mój polega na tym, że po przeczytaniu kilkunastu postów na forum zdecydowałem się zamontować Blosa w C4 z silnikiem AAH 2.8. Zamontowany został parownik wzmocniony ZAVOLI.
Dwa razy tankowałem auto na całkowicie pusty zbiorniczek za tzw 20zł :).Litr gazu 1,8 wiec na jedno tankowanie 11 litrów weszło. I tu zdziwienie.
- 1 razem na 11 litrach 46km czyli jakieś 24 litry na 100
- 2 razem na 11 litrach 36km a to już 30 na 100.

W czym tkwi problem - czuję że auto chce jechac więc ubogo chyba nie jest. Czy regulacja np niewłasciwa może mieć na to wpływ czy cos innego??
Jesli chodzi o szczelność układu ssącego jest ok - za przepływką nic nie ssie.

Pozdrawiam i czekam na odp.

_________________
Audi 90 1982 B2 2.0 115KM 5cyl - było
Audi 80 1992 B4 2.0 90KM - jest w Ełku
Audi 100 C4 Avant 1994 2.8 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 15:26:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Przykręć troche blosa i reduktor. Pierw blosa, bo łatwiej. Zacznij od zupełnego minimum aż zacznie dobrze jechać. Jak nadal będzie za dużo palił, to przykręć o np 1.4 śrubę od reduktora i od nowa od minimum reguluj blosa.
Blosy mało nie palą. Ale za to dobrze jadą. Ale można wyśrodkować przyjemne z pożytecznym. Pamiętaj, że jeżeli jeździsz powyżej prędkości obrotowych przy których na mikserze auto by się już dusiło, to palić musi. U mniew turbo mikser kończył się na 4200 obr/min. Na blosie dokręcam bez problemu do czerwonego pola, ale oczywiście wtedy spalić musi.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Blos+AAH
PostNapisane: 08.kwi.2007 23:36:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2007 22:21:30
Posty: 23
Lokalizacja: Siedlce
Witam! Ja ustawiałem u siebie tak, że podpiełem się miernikiem na jedną z sond i regulowłem na podstawie jej wskazań. Wyszło mi, że bez przeróbki na mniej niż 19l nie zejdzie. Patent polega na zastosowaniu kompensacji podciśnienia przed blosem-wężyk między rurą powietrzną od przepływomierza do "atmosferycznej" strony membrany parownika-od tej chwili zaczęło to się wszystko dać jakoś ustawiać. Po mieście wystarczy już 15l oczywiście bez nadmiernego zubożenia mieszanki.Pozdrawiam i powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 08:50:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Kompensacja przed Blosem, to podstawa. Ja w 2,2t 10V kompensację podłączam przed Blosa, dokładnie zamiast czujnika temperatury zasysanego powietrza a czujnik przenosze do kolektora ssącego tuż za przepustnicą.
W Blosie są dwa nadlewy - przed przepustnica Blosa, które można rozwierciś i wstawić do nich krućce. W instrukcji Blosa jest o tym napisane.

W pewnym 2,6 ABC, w którym wstawiłem Blosa, za czasów miksera kompensacji nie było. Co ciekawe z Blosem w 2,6 bez kompensacji było również rewelacyjnie i spalanie bardzo przyzwoite. Wszystko widocznie zależy od zastosowanego reduktora (parownika).

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Blos
PostNapisane: 09.kwi.2007 09:23:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2007 22:21:30
Posty: 23
Lokalizacja: Siedlce
Racja. W moim przypadku zdziwienie wynika z faktu, że przepływomierz jest typu "cieplnego" a nie mechanicznego, więc wydawało by się, że takiego podciśnienia by nie powodował. A jednak lecz nie na niskich-średnich obrotach, lecz na wyższych-po prostu przekrój przelotu przepływki jest mniejszy niż blosa pzry pełnym otwarciu! Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: