.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.sty.2025 21:39:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Coupe 2.3 NG] Do czego są te trzy śrubeczki przy parowniku
PostNapisane: 16.kwi.2007 22:26:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jak w temacie. Co reguluje się poszczególnymi śrubkami? Dodam, że jest to parownik BRC AT90E 140KW. Troszkę słaba jakoś bo robione kamerką z kompa.

Obrazek

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 17:46:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
1 - zaslepka - nie ruszac, bo nie ma wplywu na regulacje
2 - tzw. wolne obroty
3 tzw. baypas. Ustawia sie tym stala dawke przeplywajacego gazu, niezaleznie od wychylenia membran. W wiekszosci przypatkow jest zakrecona. Uwaga ! Maly ruch tej srubki powoduje duze zmiany.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 18:09:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
ZiPi napisał(a):
1 - zaslepka - nie ruszac, bo nie ma wplywu na regulacje
2 - tzw. wolne obroty
3 tzw. baypas. Ustawia sie tym stala dawke przeplywajacego gazu, niezaleznie od wychylenia membran. W wiekszosci przypatkow jest zakrecona. Uwaga ! Maly ruch tej srubki powoduje duze zmiany.

Ja bym 2 z 3 zamienił... ZiPi rozkręcałeś to kiedyś?

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 19:21:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
mateogda napisał(a):
ZiPi napisał(a):
1 - zaslepka - nie ruszac, bo nie ma wplywu na regulacje
2 - tzw. wolne obroty
3 tzw. baypas. Ustawia sie tym stala dawke przeplywajacego gazu, niezaleznie od wychylenia membran. W wiekszosci przypatkow jest zakrecona. Uwaga ! Maly ruch tej srubki powoduje duze zmiany.

Ja bym 2 z 3 zamienił... ZiPi rozkręcałeś to kiedyś?
Owszem . mam taki reduktor, tylko 100 KW

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Ostatnio edytowano 17.kwi.2007 19:27:11 przez ZiPi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 19:25:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ok, dzięki za odpowieć :peace:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 06:57:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
To sprawdź jeszcze raz.... Żeby niebyć gołosłowny poszedłem dziś cześniej do roboty i sprawdziłem. Śrubka opisana nr 2 (na zwykły kluczyk 10) jest to bypass, dysza wzbogacenia przy rozruchu czy jak tam kto lubi, natomiast nr 3 (na kluczyk imbusowy 6) jest to regulaja składu mieszanki na wolnych obrotach (ciśnienie robocze reduktora). 100%

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 11:52:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ok dzięki.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 18:10:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
mateogda napisał(a):
To sprawdź jeszcze raz.... Żeby niebyć gołosłowny poszedłem dziś cześniej do roboty i sprawdziłem. Śrubka opisana nr 2 (na zwykły kluczyk 10) jest to bypass, dysza wzbogacenia przy rozruchu czy jak tam kto lubi, natomiast nr 3 (na kluczyk imbusowy 6) jest to regulaja składu mieszanki na wolnych obrotach (ciśnienie robocze reduktora). 100%

Mniejsza o nazewnictwo :):
Opisz co konkretnie sie dzieje, gdy krecimy poszczegolnymi srubkami, bo u mnie jest tak :
srubka nr 2 ( przy zakreconej srubce nr - 3 )
- krecac w prawo - zakrecajac - silnik zwalnia obroty, - odkrecajac - obroty wzrastaja do pewnego momentu a gdy dalej odkrecam, zaczynaja znowu zwalniac.
srubka nr 3 ( imbus )
- jak jest zakrecona, to moge regulowac, tak jak opisalem to, ta srubka nr. 2. Gdy jest odkrecona, to krecenie srubla nr. 2 nie daje zadnego efektu, niezaleznie od krecenia, silnik na wolnych obrotach chodzi rowno.
Mam mozliwosc podgladu sondy lambda i zauwazylem, ze minimalny ruch w prawo lub w lewo srubka nr 3 ( imbusem ) daje mi przejscie od ubogiej do bogatej mieszanki na wolnych obrotach i praktycznie nie mozna tego ustawic, bo potrzebna jest wtedy korekta srubka nr. 2

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 21:05:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
I dlatego wiele firm odeszło od montowania reduktorów BRC. Przy normalnej konfiguracji dla samochodu z wtryskiem benzyny (czyli uruchamianego na benzynie) dysza wzbogacenia przy rozruchu (bypass) powinna być wkręcona do oporu. Regulacji w takim układzie dokonujemy na wolnych obrotach śrubką imbusową naprzemienie z registrem (atutorem) na wysokich obrotach ok 3500. I tu pojawia się problem ponieważ w tych reduktorach trudno jest ustalić skład mieszanki na wolnych obrotach, bo albo leje bogato i w miarę chodzi, albo zapada się na ubogo i prawie gaśnie (w tej sytuacji większość ludzi wspomaga się właśnie śrubką nr 2).

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 16:41:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Narazie nic sie nie dziej bo jeszcze nie założyłem reduktora do samochodu. Narazie go kupiłem z myślą o zmianie bo stary jest za mały i juz swoje przeszedł. Nie wiedziałem, że jest taki roblem z tą regulacją, nikt mi wcześniej o tym nic nie mówił.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 20:44:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
Póki jest nowy to będzie cacy :peace:

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 20:57:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
No to może troszkę pojeździ a za jakiś czas będzie pracował razem z blosem :):

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: