.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.sty.2025 21:39:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zapach gazu.
PostNapisane: 28.kwi.2007 12:38:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 12:09:56
Posty: 18
Lokalizacja: Żywiec
Od pewnego czasu moje Audi 80 2,0l silnik ABT ciężko odpala na benzynie jak dłużej postoi np.przez noc. Objawia się to długim kręceniem nawet na dwa razy po kilka sekund. Niby wszystko jest dobre, nowe świece, kable WN, kopułka, palec, nowy filtr paliwa. Zauważyłem, że napostoju po odkręceniu pokrywy filtra powietrza wewnątrz czuć zapach gazu, jak próbowałem odpalić po nocy bez pokrywy to zapalił normalnie od razu. Czy gromadzący się tam gaz to normalne zjawisk ? na zewnątzr nic wokól samochodu nie czuć. Myślę, że to właśnie te opary gazu mają wpływ na zapalanie, silnik musi dopiero zassać czystego powietrza żeby zapalił, przez to długo musi kręcić, dodatkowo go zalewa, bo czasem śmierdzi benzyną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 13:08:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Problemy z porannym odpalaniem mogą mieć dwie przyczyny (te najczęstsze). Albo Masz źle ustawioną emulację lambdy i zalewa silnik beną bo zmodyfikowało mapę wtrysku, albo nieszczelne elektrozawory (szczególnie ten przed parownikiem) i gaz powolutku dostaje się do parownika, a stamtąd do miksera i filtra. Może też być tak, że oba te zjawiska występują jednocześnie.
Co do pozostawania par gazu w filtrze, to owszem przy długim wężu między parownikiem a mikserem może się tam zbierać gaz. Jednak po długim postoju gaz ten powinien się ulotnić, a problemy z odpaleniem występują wtedy raczej od razu po zgaszeniu silnika niż po długim postoju.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 13:53:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 12:09:56
Posty: 18
Lokalizacja: Żywiec
Po krotkim postoju silnik odpala normalne, sonda lambda też jest dobra po podłączeniu testera, wygląda mi to chyba na elektrozawór.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 14:41:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Mi nie chodziło o to czy sonda jest sprawna tylko o to, że przy instalacji gazowej musisz mieć emulator sondy lambda, który oszukuje ECU, że podczas jazdy na LPG nic się nie zmieniło z mieszanką. Żeby było śmieszniej to emulacja lambdy dla ABT powinna być ustawiona na "masa", a nie na "przebieg", bo inaczej będą szopki na benie.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 21:09:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Kolego habib Odlacz akumulator na kilka minut. Jak objawy zgina i bedzie dobrze na benzynie odpalal, to szwankuje emulacja sondy.
Emulacje trzeba ustawic na " masa " albo " odlaczona ".

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 09:27:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 12:09:56
Posty: 18
Lokalizacja: Żywiec
Puszcza zawór gazu, po nocy jak się otworzy puszkę filtra to śmierdzi gazem. Z otwartą puszką na świerzym powietrzu silnik odpala normalnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: