.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 00:26:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ABC] 17l/100km gazu po regeneracji parownika
PostNapisane: 25.paź.2007 21:09:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
WItam.
Niedawno wymieniłem membrany w parowniku OMVL gdyż jedna była uszkodzona i przez kruciec podciśnienie dostawał się gaz do kolektora co powodowało na rozgrzanym silniku wybuchy w kolektorze przy odpalaniu.
Po wymianie i regulacji (autokalibracja) zaczął palić 17l gazu przy normalnej jeździe. Palił 12-13l. Co jest powodem.

Czy powodem może być zła braca na PB bo mam podwyższone obroty 1200 i czasami nierówna praca na zimnym. Pobiera mapę z PB i to samo jest na LPG przez co tyle pali.

Ciekawe. Że kiedy samochód postoi rozgrzany 10min obroty powracają na jakiś czas do normy 800obr

A może powodem jest map sensor lub wtryski mają już 3 lata i niepracują poprawnie?


Martwi mnie też ciśnienie. Powinno być 1,7bar i jest. ALe jak my depne do szybko spada ciśnienie i przełacza się na PB ok 4tys obr. czasmi nawet ECU LPG nie powróci na LPG i uważa że nie ma gazu, więc ręcznie przełączam na LPG z powrotem
Pytanie czy krućcem podciśniea reguluje się ciśnienie LPG dla obciążenia i dla wolnych obrotów?
Gazownik stwierdził że na 100% źle złożyłem parownik. A tego parownika nie da się źle złożyć. Jestem facet techniczny i jak bym nie był to bym się za to nie brał.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 16:01:51 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
moze cos sknociles przy wymianie tych membran i teraz parownik nie dziala jak powinien ? moze jest zapchany ? albo masz nieszczelnosc w dolocie skoro na pb tez cos nie hula

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 22:51:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2007 11:44:45
Posty: 156
Lokalizacja: Działdowo - warm-maz
nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie na stagu jesli bym zrobil tak samo to tez mialbym podobny problem :
Jakakolwiek ingnerencja w parownik powoduje zmiane cisnienia roboczego - dlatego trzeba potem przeprowadzic autokalibracje - co zrobiles.
Nie piszesz natomiast ze wyregulowales mnoznik czasow wtryskow gazu dla wiekszych obciazen - tzw. proba drogowa.
Przez to jezdzisz na zlej mieszance a co za tym idzie rozjezdzaja Ci sie mapy benzynowe.

Ew. podczas strzalow mogl ucierpiec map sensor ( skoro gaz dostawal sie przez podcisnienie to praktycznie map sensor byl na "lini strzalu" ).

Pozatym to co napisal Hans : sprawdz szczelnosc dolotu.

_________________
C4 AAH 2.8 V6 Automat SGI Stag300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 08:31:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
djakdawid napisał(a):
nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie na stagu jesli bym zrobil tak samo to tez mialbym podobny problem :
Jakakolwiek ingnerencja w parownik powoduje zmiane cisnienia roboczego - dlatego trzeba potem przeprowadzic autokalibracje - co zrobiles.
Nie piszesz natomiast ze wyregulowales mnoznik czasow wtryskow gazu dla wiekszych obciazen - tzw. proba drogowa.
Przez to jezdzisz na zlej mieszance a co za tym idzie rozjezdzaja Ci sie mapy benzynowe.

Ew. podczas strzalow mogl ucierpiec map sensor ( skoro gaz dostawal sie przez podcisnienie to praktycznie map sensor byl na "lini strzalu" ).

Pozatym to co napisal Hans : sprawdz szczelnosc dolotu.

Nie wiem o co co chodzi z tym mnoznikiem, ale myślę że załatwia to autokalibracja

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 12:25:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2007 11:44:45
Posty: 156
Lokalizacja: Działdowo - warm-maz
Sebco : autokalibracja dokonywana jest tylko na wolnych obrotach, prawda ?
Podczas autokalibracji wyliczany jest mnoznik ale tylko dla wolnych obrotow. Reszte mnoznikow musisz ustalic sobie sam.

_________________
C4 AAH 2.8 V6 Automat SGI Stag300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 12:39:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
djakdawid napisał(a):
Sebco : autokalibracja dokonywana jest tylko na wolnych obrotach, prawda ?
Podczas autokalibracji wyliczany jest mnoznik ale tylko dla wolnych obrotow. Reszte mnoznikow musisz ustalic sobie sam.


NIE!!!
Autokalibracja jest dokonywana na obrotach 2500-3200obr. Co chwilę przełacza gaz benzyna przez ok 30sekund.
Ręcznie mam mozliwośc wzmogacania mieszanki róznym obciżaeniu

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 15:06:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2007 11:44:45
Posty: 156
Lokalizacja: Działdowo - warm-maz
a masz mozliwosc kalibracji w jakikolwiek sposob na wolnych obrotach ?

Jesli tak to pewnie masz za uboga na wolnych - moze sprobuj ja wzbogacic.

_________________
C4 AAH 2.8 V6 Automat SGI Stag300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 17:54:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 14:39:42
Posty: 263
Lokalizacja: Głogów
co to jest map sensor i gdzie sie znajduje???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 22:14:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
mark2121 napisał(a):
co to jest map sensor i gdzie sie znajduje???

Mam możliwośc wzbogacenia mieszanki:
na jałowym, obciąznie małe duże bardzo duże.
Mam też dostęp do mapy wtrysków i regulacje czułości wtrysków oraz wzbogacenie mieszanki na jednym suwaku ale nie wiem czym się rózni od wyżej wymienionego
dziś jestem po wymianie wtrysków (kit naprawczy)
Jes lepiej, chodzi równo tak jest na ciepłym zobacze rano jak na zimnym.
Ze spalaniem to jeszcze zobacze. bo na nowo kalibrowałem.
Zmieniła się długość wężwy wtrysków i w końcu je postawiłem w pinie (trzpenie by pracowały pionowo)
znalazełm też nieszczeleność.
Teraz na trasie byłem na święta i spalił 12,5 więc niby OK zobacze teraz.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: