ravros napisał(a):
Grześ tu mnie troche zaskoczyłeś. W pierwszym zdaniu, że nie bezpiecznie na 16 calach a teraz, sie "podśmiewasz" że tak wolno.
Albo mnie źle zrozumiałeś albo sam się podśmiewasz
No więc jak widać powyżej ja też jakoś strasznie szybko nie śmigam (nawet nie bardzo mi się chce). Co do kół - na 17" założysz niższy profil i szerszą gumę - ma to swoje odzwierciedlenie w drodze hamowania (większa powierzchnia styku koła i podłoża) oraz prowadzenia (twardszy, bardziej przewidywalny tor jazdy) no i przyczepność w zakrętach, której chyba nie muszę tłumaczyć. Zabić się można i przy 50km/h - kwestia bezpieczeństwa to właśnie trzymanie się drogi, prowadzenie, hamowanie - i to nie ważne jest wtedy czy w zakręt wchodzisz 70km/h czy 170 - ważne, że auto się słucha Twoich poleceń... Na 16" i balonie granica przyczepności np. w zakręcie będzie przy znacznie niższej prędkośći! To miałem na myśli...
ravros napisał(a):
Ja naprawde bardzo rzadko osiągam jakieś wysokie prędkości ale za to bardzo lubie moment przyspieszania np od 0 - 120 km/h albo od 60 - 160km/h. Większych prędkości unikam i zresztą nie dla nich wybrałem ten silnik.
Ja mam podobnie. Swój max (nie samochodu) osiągnąłem raz - w nocy - na równej drodze bezkolizyjnej - było ok. 200km/h - oczywiście jeśli chodzi o C5. Normalnie właśnie moment obrotowy katapultujący blisko 2-tonowe auto podoba mi się najbardziej
Ja w zasadzie ostatnio nie przekraczam 140, bardzo sporadycznie zdarzy mi się szybciej...
ravros napisał(a):
Większą adrenaline doznaje w momencie przyśpieszania a nie w momencie osiągania rekordowych prędkości
Otóż to
ravros napisał(a):
Chociaż dzisiaj przyznaje mój tryb jazdy był zdecydowanie nastawiony na ekonomie ale po prostu chciałem zobaczyć czy uda mi sie zejść do takich wartosci jak koledzy pisali w tym poście bo jak już wcześniej pisałem moje średnie spalanie oscyluje w granicach 10 - 11 litrów ale jak sie okazuje AKE jak sie uprzesz może być EKONOMICZNE
No ale jak założysz 17 czy 18" będzie palił więcej (to tak vide naszej wcześniejszej rozmowy).