.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 21:12:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: probelmy z tankowaniem S8 D3
PostNapisane: 03.paź.2010 20:33:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 09:53:43
Posty: 7
witam kolegów,

czy ktoś ma podobne problemy jak ja ?

otóż moj samochód ma zbiornik 90 litrów. jeśli bak jest zupełnie pusty mogę zatankować tylko 80 litrów. resztę muszę bardzo mozlonie tankować, bardzo delikatnie używająć cięgna pistoletu dystrybutora. w każdym innym przypadku pistolet wstrzymuje tankowanie (tak jakby bak był już pełny).

druga sprawa producent podaje, że zbiornik ma 90 litrów, a ja potrafię zatankować 100 litrów.

większy bak niż podaje producent nie jest zmartwieniem. natomiast bardzo dużym problemem jest mozolne tankowanie ostanich 20 litrów (wlewam 80 litrów bez problemów, pozostałe 20 dolewam badzo wolno).

czym może to być spowodowane ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 23:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
A jak to sprawdzasz ile dokładnie wlewasz ? Rezerwa w A8/S8 to ok 12-15l
Jak tankujesz to paliwo się "kotłuje", nie wszystkie dystrybutory mają takie pistolety by dało radę pomału wlewać paliwo, dlatego też pewnie szybciej wytrzeli i musisz "pompować" dalej co chwilę reką.
Nigdy nie wyjeździsz paliwa do sucha, nie ma z resztą po co załatwiać sobie pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2010 17:59:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jak odkręcasz korek to słyszysz syk ? Efekt zasysania lub wypuszczania powietrza z baku ? Jeśli tak, to masz zapchane przewody odpowietrzające zbiornik. Tankując, powietrze nie ma się jak wydostać i blokuje swobodny przepływ paliwa.
To, ze raz mozesz zatankować więcej raz mniej zależy od wypoziomowania auta.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2010 20:34:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 09:53:43
Posty: 7
qww napisał(a):
A jak to sprawdzasz ile dokładnie wlewasz ? Rezerwa w A8/S8 to ok 12-15l
Jak tankujesz to paliwo się "kotłuje", nie wszystkie dystrybutory mają takie pistolety by dało radę pomału wlewać paliwo, dlatego też pewnie szybciej wytrzeli i musisz "pompować" dalej co chwilę reką.
Nigdy nie wyjeździsz paliwa do sucha, nie ma z resztą po co załatwiać sobie pompy.



dziękuje za odpowiedź
nie za bardzo rozumiem odpowiedż, w każdym razie ...

jak sprawdzam ile wlewam ?

kiedy wskazowka paliwa na desce rozdzielczej jest już praktycznie na cyfrze "0", to zakładam, że już naprawdę w baku niewiele jest paliwa. na stacji benzynowej wlewam "na automatycznym pistolecie" (zablokowane cięgno) 80 litrów, wtedy pistolet "strzela" (odcina tankowanie paliwa) i resztę (zawsze 20 litrów) dotankowuję ręcznie.
muszę dotankowywać ręcznie bowiem, zablokowanie cięgna w pistolecie nic już nie pomoże. paliwo nie będzie się lało (zakładam, że włącza się w pistolecie "bezpiecznik" oznaczający pełny bak)

ręczne dotankowywanie zajmuje 10 minut. sami rozumiecie jak bardzo bierze mnie cholera (i kierowcow za mną w kolejce)



ZiPi napisał(a):
Jak odkręcasz korek to słyszysz syk ? Efekt zasysania lub wypuszczania powietrza z baku ? Jeśli tak, to masz zapchane przewody odpowietrzające zbiornik. Tankując, powietrze nie ma się jak wydostać i blokuje swobodny przepływ paliwa.
To, ze raz możesz zatankować więcej raz mniej zależy od wypoziomowania auta.



dziękuje za odpowiedź
prawdę powiedzawszy nigdy nie zwrociłem szczególnej uwagi na syk przy odkręcaniu korka, a więc chyba nie ma takiego dzwięku.

sądzac po odpowiedziach (jeszcza raz dziękuje) wydaje mi się, że niewłaściwie przedstawiłem swój problem, bowiem za każdym razem mogę wlać tyle samo paliwa (oczywiście jak jest pusty bak).

moj problem polega na tym, że tankowanie ostatnich 20 litrów zajmuje tak wiele czasu.

ostatnia sprawa: tankuję na różnych stacjach, efekt zawsze ten sam.

jeśli mam zatkane przewody odpowietrzające to jak można je przeczyścić/udrożnić ?

jak wygląda sprawa w innych beznynowych A8 D3 ? ile wchodzi litrów paliwa "pod korek" od czasu pierwszego automatcznego odblokowania cięgna pistoletu do tankowania ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: