W autach z mechanicznym wtryskiem jest problem z wyregulowaniem instalacji LPG.
Opisze tu moje perypetie z BLOSEM i koncowe, satysfakcjonujace mnie rozwiazanie. W swoim 2.3 AAR miale instlacje II gen z mikserem. Nie bylem zadowolony ze spalania i dynamiki. Od wielu lat uzytkuje BLOSA w roznych autach. Zrobilem przesiadke w mojej C4. Dalo sie odczuc zmiane na lepsze ale wzroslo spalanie. Obie srubki wkrecone na maxa w blosie a i tak sonda na bogato, krecenie parownikem tez nic nie zmienia. Powod? BLOS glupieje przy przeplywomierzu klapkowym. Wniosek? Podczas pracy na LPG trzeba podeprzec tarcze przeplywomierza w maxymalnym gornym wychyleniu. Po lekturze i googlowaniu znalazlem urzadzenie ktore nazywa sie OTWIERACZ K-JET i jest produkowane przez BRC. Kontak z BRC - nie ma w Polsce tzreba sprowadzic z Wloch, Koszt 300 zł. Tak wyglada -
http://www.drypa.pl/index.php?p=product ... &fPriceTo=I tak w realu -
http://www.capri.pl/forum/89492Krotko mowiac po przelaczeniu na gaz silownik podnosi przeciwwage i trzyma ja. Po przelaczeniu na PB - opuszcza.
Na poczatku chcialem go kupic ale po 6 tygodniach oczekiwania zrobilem go sobie sam -
http://imageshack.us/photo/my-images/86 ... metr2.jpg/Jako ze dysponuje sonda szerokopasmowa Innovate LC-1, ktora wpialem do strojenia w wydech udalo mi sie wszystko pieknie wyregulowac. Moje samochod jest w automacie i srednie spalanie to 13 litrow LPG. Podczas normalnej jazdy mieszanka zblizona do AFR 15, podobnie na jalowym, podczas ostrego przyspieszania AFR okolo 13.
Co daje podtrzymanie klapy przeplywomierza:
1.stala, niczym nie zaklocona dawke powietrza w zakresie calych obrotow
2.w zwiazku z pkt.1 wyeliminowana do granic absurdu mozliwosc strzalu
3.prawidlowe sterowanie BLOSA - do tej pory napotykal dwa zmienne podcisnienia, pierwsze od przepustnicy, drugie od strony przeplywomierza co zaklocalo jego prace
4.zmniejsza sie ryzyko zatarcia tloczka w rozdzielaczu
Kilka uwag dodatkowych
1.polecam w autach z KE III JETRONIC - ustawic emulacje sondy na odlaczona, lub zrobic przekaznik do jej odlaczania podczas jazdy na LPG
2.wypiecie odmy z gumy przeplywomierza jezeli znajduje sie ona za blosem a przed przepustnica i wpiecie jej przed blosa, z tej odmy jest ostry przedmuch i po wymieszaniu sie dawki powietrze - gaz wdmuchuje dodatkowa partie powietrza (oparow tak naprawde) zmieniacjac bez udzialu blosa mieszanke
3.nie rozkrecajcie czulosci membran reduktora na max., najlepiej jak jest w srodkowym polozeniu
4.jezeli macie mozliwosc do strojenia BLOSA uzywajcie sondy szerokopasmowej, krecenie tymi srubkami bez podgladu lub z patrzeniem na wskazania sondy jest do niczego
5.gwarantuje takze ze zastosowanie podtrzymywania klapy odmuli takze odczuwalnie auta na mikserze
pozdrawiam cieszac sie wreszcie bezproblemowa jazda i spalaniem na miare tego auta