.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 22:28:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: problem z gazem w A6 c5 99r. 1.8 turbo quattro 225HP.
PostNapisane: 29.maja.2012 09:18:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Wtryski benzyny do wymiany na większe i korekta softu.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: problem z gazem w A6 c5 99r. 1.8 turbo quattro 225HP.
PostNapisane: 30.maja.2012 21:27:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Zapytam co masz za silnik i jakie turbo? Tak z ciekawości. Czasy wtrysku też jakieś takie dziwne.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: problem z gazem w A6 c5 99r. 1.8 turbo quattro 225HP.
PostNapisane: 30.maja.2012 23:42:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
szogun0 napisał(a):
Zapytam co masz za silnik i jakie turbo? Tak z ciekawości. Czasy wtrysku też jakieś takie dziwne.

Czasy wtrysku, jakie kolega podaje, to wynik odczytu zapętleń, czyli sytuacji, kiedy teoretyczny czas wtrysku benzyny jest dłuższy niż dostępny, wynikający z długości trwania cyklu pracy, na który ten wtrysk przypada. Wychodzi wtedy że początek kolejnego wtrysku jest wcześniej niż zakończenie poprzedniego (stąd określenie zapętlenie) - oczywiście fizycznie taki stan oznacza wtrysk ciągły benzyny - zjawisko o tyle potencjalnie szkodliwe, że jeśli zapętlenie nie zgrywa się z punktem pracy silnika o największym zapotrzebowaniu na paliwo, dalszy wzrost obrotów powoduje naturalne skrócenie czasu podawania paliwa na jeden cykl pracy, co niekoniecznie jest dobre, a najczęściej - niekorzystne, nawet mocno. Dzieje się tak w zbyt wyżyłowanych programach sterujących benzyną, zrobionych przez niedowarzonych "chiptunerów" z Psiej Wólki.
Sytuację taką można na gazie opanować trojako:
1. w przypadku zapętlenia benzyny zapętlić też gaz (doskonale umie to zrobić Stag, Zenit nie.). Wadą jest utrata kontroli nad AFR (jedynie ciśnieniem gazu, które niekoniecznie jest zawsze takie samo), bez korekcji od ciśnienia i temperatury gazu, oraz z nieuchronnym zubożeniem mieszanki w stanie bardzo bliskim zapętleniu gazu w czasie pętli otwartej (pomiędzy stanem przed zapętleniem a pełnym zapętleniem występuje nieliniowy, niekontorolowalny wzrost wydajności układu LPG).
2. W przypadku wykrycia stanu zmierzającego do zapętlenia, ustawić strategię zawczasu przepinającą system na benzynę, do czasu zmniejszenia obciażenia silnika. Tu znowu świetnie sprawdzi się Stag
3. Zaimplementować sterownikowi gazu wymyśloną przeze mnie metodę obsługi zapętleń benzyny na LPG - na razie niestety współpracujący z nami producent nie zrealizował pomysłu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: