Na podstawie tych opisow stosowanych systemow LPG, mozecie wybrac odpowiadajacy wam i waszemu autu wariant. J niedac nabic sie w butelke w warsztacie sluchajac "fachowca" twierdzacego ze ma byc tak czy inaczej.
1.Prymitywny
Dawka gazu ustalana na podstawie uchylonej przepustnicy i śruby ograniczającej nadmierny wypływ gazu z reduktora (parownika)
wszystkie instalacje gaźnikowe i wiele instalacji wtryskowych.!
2.CPU sterowany Sonda Lambda
Bardziej Inteligentny lecz jego dawkowanie opiera się jedynie na odczytach z Sondy Lambda (wlasnie taka mam zamontowana)
2.1.CPU sterowany Sonda, Prędkością obrotową silnika, położeniem przepustnicy
Dość inteligentny system, zaawansowane opcje regulacyjne.
3.Ciagly wtrysk gazu
System oparty na swoim poprzedniku zastosowano w nim dwa silniki krokowe, jak również zespół wtryskiwaczy gazu, zalecany do plastikowych kolektorów ssących. Ten system polecam bardziej zamoznym i chcacym eksploatowac auto bezstresowo.
4.Sekwencyjny wtrysk gazu
System zaawansowany technologicznie - obecnie nowinka na rynku. Wtryskiwacze do gazu sterowane komputerem benzynowym - gaz podawany w fazie ciekłej. Wada: cena jak również precyzyjny montaż samych wtryskiwaczy (marznące komory kolektorów ssących)
[ Ad.1]
Jeżeli chodzi o ten tym instalacji gazowej stanowczo odradzam, chyba że jest to auto nie wyposażone w Sądę Lambda ewentualnie jest o dość znacznym przebiegu i po sprawdzeniu w warsztacie montującym daną instalacje monter stwierdza, iż jest ona uszkodzona a auto skład mieszanki benzynowo-powietrznej dobiera na podstawie zaprogramowanych danych z własnej jednostki CPU. (Objawy: dość duże spalanie benzyny bez znaczenia czy auto jest mocno deptane czy tez nie)
(Zalety)
Tania instalacja gazowa, niekiedy jedyna, jaką można zamontować.
(Wady)
Przy częstym jeżdżeniu na wysokich obrotach szybkie uszkodzenie sondy lambda, wylatujące uszczelki pod głowica, podbieranie zaworów, jak również wypalanie gniazd zaworowych.
W większości przypadków konieczność resetowania Memory CPU, gdyż po pewnym czasie odmawia pracy lub zaczyna wariować na benzynie.
[ Ad.2 ]
Proces dobierania składu mieszanki opiera się jedynie na odczytach z Sondy Lambda, działają poprawnie o ile Sonda Lambda podaje właściwe dane, mala możliwość konfiguracji typów stosowanych Sond, nie nadaje się do większości nowszych autek.
(Wady)
Przy nieprawidłowej pracy Sondy przelewa gaz przez silnik, mala ilość trybow pracy
(Zalety)
W miarę poprawne dawkowanie, ochrona komor spalania przed nadmiernym przegrzewaniem się (efekt zubożenia mieszanki)
[ Ad.2.1 ]
Bardzo Ciekawe rozwiązania, w połączeniu z wariatorem, samochód ma lepszą dynamikę niż na benzynie.!! Duże możliwości konfiguracji, 3 tryby jazdy: Auto - Ekonomia - Sport.
(Zalety)
Jak wyżej dokładne dawkowanie mieszanki, duże możliwości konfiguracyjne.
(Wady)
To jeszcze nie jest wtrysk gazu
[ Ad.3 ]
Rozbudowana wersja 2.1 wyposażona w zespół wtrysków
(Zalety)
Wyeliminowano cofnięcia płomieni, dokładnie dobrany skład mieszanki.!
(Wady)
W zależności od producenta, większość bazuje jeszcze na odparowanym LPG, , CPU w większości przypadków przyporządkowany do
danego modelu stosowanego wtrysku, brak możliwości przenoszenia na inne jednostki.!
[ Ad.4 ]
Nowinka za ktora trzeba slono placic.Niemoge nic wiecej napisac jak tylko to ze opinje uzytkownikow sa pozytywne, bo osobiscie niemialem mozliwosci jezdzic na tym cudenku. Wada bedzie napewno cena.
PS: Od wersji 2. jeżeli tylko obsługuje dany typ sondy lambda nie ma takiej możliwości aby świeciła się kontrolka CHECK ENGINE na desce rozdzielczej, wyjątkiem tu może być uszkodzony silnik krokowy, zakładając iż przed montażem ta kontrolka się nie świeciła.! Problemy nastręczają samochody wyposażone w więcej niż jedna Sondę, wymaga to wtedy stosowania dodatkowych emulatorów, ew. kompensatorów sygnałowych.
_________________ AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)
|