Jest jescze troche ale za kompem:
1.) Komp ma mape spalania dostosowywana na biezaca dzieki sygnalowi z sondy lambda wiec spalanie jest optymalne w KAZDYCH warunkach pracy silnika, co zapenia ochrone lambdy, kata i wlasciwa dynamike
2.) Dobry komp posiada TPS (jest podlaczony do czujnika polozenia przepustnicy, czyli wie ile gazu dodaje kierowca) i jezeli hamujesz silnikiem odcina doplyw gazu do silnika (CUTOFF), czyli zachowuje sie jak ECU od benzyny - zmniejsza to zuzycie paliwa. W przypadku normalnej instalki gaz wraz z powietrzem przewala sie przez silnik nawet wtedy, kiedy nie jest to potrzebne...
3.)Komp w sposob odpowiedni emuluje wtryski oraz sygnal z lambdy i podaje je do ECU od benzyny. Dzieki temu nie powstaja w nim bledy (np. spowodowane zla mieszanka, o ktorej ECU dowiaduje sie z lambdy) umozliwia to plynne i bez szarpania przelaczanie pomiedzy LPG a PB nawet podczas wysokiej predkosci obrotowej silnika. Po przejsciu na PB mozliwa jest natychmiastowa jazda z odpowiednia dynamika co staje sie niemozliwe kiedy w pamiecie ECU jest duzo bledow...
4.) Dobry komp posiada kilka trybow jazdy, ekonomiczny, normalny, sportowy.
5.) Praktycznie duzo mniejsza wrazliwosc instalacji gazowej na zapchany filtr powietrza, zmienne warunki atmosferyczne np. co w przypadku normalnej instalki powoduje znaczny spadek dynamiki.
6.) Komp sam kontroluje moment przelaczenia na gaz, dzieki czujnikowi temperatury na reduktorze przelacza w momencie osiagniecia jego optymalnej temperatury(u mnie 15 stopni) - chroni to reduktor przed zniszczeniem.
Tyle mysle tego bedzie