.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.lut.2025 22:37:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 10:37:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
W tej chwili siedze za półką, a nie za kierą, ale bankowo mogę Ci powiedzieć, że na V będzie niższe spalanie. Co do obrotów to jakieś 1400 i 1900. Zauważyłem, że między V a IV biegiem mam bardzo dużą różnicę w spalaniu. Między III a IV i II a III już mniejszą...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2008 16:42:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
trzeba zawsze jechać na takim biegu w zależności od prędkości żeby przepustnica była jak najmniej otwarta, jak masz za wysoki bieg a małą prędkość to musisz wcisnąć mocno gaz żeby sie bujnął, więc lepiej jest zredukować i wcisnąć lekko gaz no i hamowanie silnikiem, wyczujesz samochód to będze dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 13:08:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
maxrafał - na to pytanie masz odpowiedź w tym poście - czytaj ze zrozumieniem :peace: (ja już sie nauczyłem tak apropo :peace: )

Jeśli chcesz stosować taką technike jazdy w trasie to troszke bez sensu - raczej w mieście przy dojeżdżaniu np do świateł

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 06:57:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2008 16:22:40
Posty: 11
Witam, jakiś czas temu miałem audi 90 2,3 10v zagazowane zwyklakiem, na śrubie (bez krokowego) i majac na uwadze jak tragiczne może być w skutkach przeciaganie na obrotach tego silnika, jeździłem sobie spokojnie, choć często biegi zmieniałem przy 4000-4500 o/min. Ze względu na to że instal był zwykły okresowo (co 3mieś) wyjeżdzałem butle so do cna i sprawdzałem spalanie 12-14l/100km. Od tygodnia jeżdzę C4 2,6 na sekwencji, jadąc z lublina do w-wy miałem w samej w-wie kilka swiateł, troszkę toczenia się, na tracie prędkośc różna 60-120km/h, trafiło sie coś co w tv nazywają autostrada to i pozwoliłem wskazówce spotkać sie przez chwilez liczbą 200/h.
Pojechałem na stacje zalałem do pełna wyszło 14,3l/100km- ok może byc samochud nowy nie znany trasa taka różna. Wybrałem się do w-wy, pokreciłem po centrum, nie butowałem przełożenia ok 3000 o/min, i na 100km wyszło 21 L- mały szok. POstanowiłem sprawdzić jeszcze raz w trasie pojechałem jak w pochodzie 1-szo majowym, nie przekroczyłem 100km/h nie kręciłem powyżej 3000/min- spalanie 9,5L na 63km.
Iteraz mam pytanko czy coś jest nie tak czy koledzy proponujecie się przyzwyczaic do tego spalania.
Dodam ze robię rocznie bardzo mało km jednak to najgorsze co może być dla auta. Na codzien robie kilka do kilkunastu odcinków nie przekraczajacych 4-5 km i po drodze mam kilka swiateł, na sobote wypada czasem dalsza trasa ok 30-80km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 08:49:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Wydaje mi sie, że wszystko jest ok i powinieneś sie do tego przyzwyczaić. U mnie też jest taka wielka różnica między spokojną jazdą w trasie a miastem; też w miare spokojnie i właśnie tak jak u Ciebie często na niedogrzanym silniku, czyli:

trasa delikatnie - 7 litrów
miasto - 15 litrów (na niedogrzanym)

Bardzo intensywnie myślałem przed zakupem autka również nad Twoim silnikiem i właśnie w sekwencji. Teraz już wiem, że nie ma aż takiej wielkiej różnicy w pln na 100km

pozdr

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 09:59:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2008 16:22:40
Posty: 11
zgadza się tylko widzę tu panów którym ABC pali 15L po mieście i do tego nie wspominają o tym by poruszali się ruchem defiladowym, dlatego w moim przypadku 21L wydaje sie jakby za wysokie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 10:21:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
O moim silniku też wszyscy piszą, że w mieście pali maksymalnie 12 litrów ale jak sie jeździ na niedogrzanym to wychodzi 15 :peace:

I jeszcze jedno - kolegom pali 15 ale benzyny czy LPG?

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 11:01:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2008 16:22:40
Posty: 11
mowa o gazie
dochodzi tu jeszcze kwestia miasa- co kto przez to rozumie, jedni mówią o mieście mając na myśli odwiedzenie kilku ulic w Sochaczewie, a inni o dostaniu się np. z Woli na warszawską starówkę o godzinie 13-15, czy chociażby taki wyskok z bankowego na Jelonki i spowrotem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 19:07:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2008 16:22:40
Posty: 11
poczytałem więcej o spalaniu i jutro sie do gaziazy przejade na kontrole, może coś wypatrza. Kiedyś mi NG zaczął 17l chlać aż w końcu przy spalaniu 19L/100km stanał- sie okazała ze na odkręconej rurce jeździłem i troche gazu wpadało do mixera, a reszta na zewnątrz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 14:56:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2008 16:22:40
Posty: 11
byłem u gaziaży i jak tylko mu maske otworzyłem to mi powiedział że auto napeno słabo chodzi ( nie tak jak powinno) i że palić będzie durzo bo wtryski załozyli od czoła- prawie na samej obudowie rozrządu a przewody są za długie.
Ma to przerabiac za ok 100zł przeżuci wtryski pod obudowe, ale czy ma racje może sie ktoś zlituje i odpowie mi na to pytanie.
Gdzies na tym forum czytając jakieś postu otarło mi sie takie wskazanie że wtryski powinny znajdować się jak naj nizej kolektora po obu stronach- ale może cos pokręciłem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 22:06:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nie pompowac gazem, starac sie nie zmieniac biegow zbyt czesto, obroty silnika na poziomie maxymalnego momentu obrotowego , wczesniej reagowac na korki, sygnalizacje i inne tego typu rzeczy tak aby nie hamowac zbyt czesto a raczej dotoczyc sie , pod gorki nie wciskac gazu do dechy , starac sie najwiecej jezdzic na biegu bezposrednim. Uzywac auta na dluzszych dystansach a darowac sobie dojazdy do pracy na odleglosc 2 km lub sklepu . Dobry kierowca potrafi jezdzic ekonomicznie bo ma to we krwi , taka jest prawda :)

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Ostatnio edytowano 29.maja.2008 09:44:43 przez Jack, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 20:02:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2008 16:22:40
Posty: 11
[quote="Jack"] darowac sobie dojazdy do pracy na odleglosc 2 km lub sklepu .
zrozumiałem jutro się zwalniam z roboty i poszukam sobie coś w okolicach 100-200km ;)
a tak poważnie jutro może gaziaż mi to zrobi i odczuwam pewne braki mocy i choć staram sie jak mogę pali sporo. Już wyczytałem na jakiś stronach poświęconych montażowi gazu że odległoś między wtryskiwaczem a dyszą w kolektorze to max 15 cm i każdy mysi mięc te samą odległość- ja mam jeden przewód prawie 50 a resztę po 10 mniej na jednej i drugiej stronie. Poprzedni właściciel powiedział mi przez tel że też się tego dopatrzył i gazownik zamiast mu to przenieśc to opuźnił czasy reakcji poszczególnych wtryskiwaczy od położonego najdalej- chyba nic to nie dało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 15:19:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2006 19:05:02
Posty: 95
Lokalizacja: Polska
Panowie ile by auto srednio spalalo paliwa gdyby jechalo na najwyzszym biegu ze stała predkoscia 40-50km/h (czyli w zakresie najnizszych obrotow 10-15 tys obrotowow ) ???? W moim przypadku jest tak ze codziennie dojezdzam do pracy 30km w jedna strone. Akurat poruszam sie po asfaltowej lesnej drodze gdzie praktycznie ruch nie istnieje Dojazd do pracy zajmuje mi okolo godziny dlatego ze jade srednio 40-50 km/h i sredni zakres obrotow przy moim aucie (poj 1847cm benzyna, wieloponktowy wtrysk mechaniczny) wynosi wówczas 11 tys obrtow /min . Wiem ze to moze jest smieszne ze tak wolno jade do pracy :D ale auto za to bardzo mało pali...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 15:30:35 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8318
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Wteedy pali więcej, poza tym niedługo Ci korba bokiem wyjdzie przy takiej jeździe, dla benzyny polecam jechać w zakresie 1800-2500 RPM i powinna mało palić....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 16:00:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
betrzy napisał(a):
Panowie ile by auto srednio spalalo paliwa gdyby jechalo na najwyzszym biegu ze stała predkoscia 40-50km/h (czyli w zakresie najnizszych obrotow 10-15 tys obrotowow ) ???? W moim przypadku jest tak ze codziennie dojezdzam do pracy 30km w jedna strone. Akurat poruszam sie po asfaltowej lesnej drodze gdzie praktycznie ruch nie istnieje Dojazd do pracy zajmuje mi okolo godziny dlatego ze jade srednio 40-50 km/h i sredni zakres obrotow przy moim aucie (poj 1847cm benzyna, wieloponktowy wtrysk mechaniczny) wynosi wówczas 11 tys obrtow /min . Wiem ze to moze jest smieszne ze tak wolno jade do pracy :D ale auto za to bardzo mało pali...


jakiś wysokoobrotowy ten silnik? :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 21:14:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2008 22:40:48
Posty: 54
Lokalizacja: Opole/Mullingar
To moze ja cos skrobne na temat moich doswiadczen.
Dojezdzam do pracy codziennie jakies 80km w jedna strone. Wczesniej mialem wdzieczne autko Passat b4 z silnikiem 1.9TDI (1Z).
najbardziej ekonomiczna jazda osiagalem przy ok 1.9 tys obr/min nie przekraczajac predkosci 90km/h. Wychodzilo mi ok 4.2 l/100km ale pod warunkiem ze silnik przez 30km. pracowal z obrotami max 1,9 tys. Po ok 30 km moglem juz przyspieszyc do 2.3 tys bez wiekszej konsumpcji paliwa bujac sie dalej.
Jesli tylko silnik rozgrzalem na obrotach powyzej 2 tys. spalanie wzrastalo do ponad 5l/100km.
Wazne tez bylo jakie paliwo zatankowalem. czasami mimo ekonomicznej jazdy konsumowal mi 6l/100km. Mimo iz to jest Irlandia widac ze nie wszedzie jest paliwo dobrej jakosci. Nie uwierzycie moze, ale udalo mi sie zrobic tym autem 900mil na pelnym baku (70l)
Od tygodnia testuje nowe autko Audi A6 (AXN). Niestety to autko pali duzo wiecej. Wciaz nie mam jeszcze sprawdzonej metody na ekonomiczna jazde tym autem, ale juz czuje ze ta z poprzedniego auta jakos sie sprawdza i na Audi.

Jeszcze jedno. Najmniej pali mi w drodze do pracy. W druga strone juz troche wiecej. A odpowiedz jest prosta. W mysl zasady robota nie zajac i nie ucieknie, tez sie nie spiesze tak jak w drodze powrotnej
:d :d
W dodatku w drodze powrotnej mam kilnanascie skrzyzowan ze swiatlami i silnik juz jest inaczej rozgrzewany, mimo ze staram sie trzymac mojego stylu jazdy. W drodze powrotnej konsumpcja zwieksza sie o ok 10%.

_________________
A6 C5 AWX '02



Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: automat
PostNapisane: 23.cze.2008 22:38:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2008 22:54:24
Posty: 16
Lokalizacja: mława
a jak sprawa ma sie w automacie tu jeszcze chyba nikt tego nie poruszal. czy tez w automacie gdy puszczam gaz to nie konsumuje paliwka czy moze konsumuje. wiem jedno mam audi a4 2.6 150km automat gdy kupilem liczylem sie z tym ze jest paliwozerne, chcialem sprawdzic jakie bedzie spalanie przy bardzo powolnej jezdzie(zolwie tempo) i tu zaskoczka 16 l/100km po miescie ale gdy jezdze rozpedzajac sie do 2500obr/min pali ok 13,5

_________________
before audi 80 b2,next audi 80 b3 limited edition/ golf III tdi padlina, wkoncu a4 2.6 czuje ze jade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2008 23:04:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
hm..powyżej podpis: a4 2,6 automat - czuje ze jade.... :peace:
Ja kupilem 2,8 30v żeby JAKOŚ jechało ;-)

bobek: NIE konsumuje - obroty spadają, zaczyna się hamowanie silnikiem, komp odłącza wtryskiwacze.
Z miesięcznych doświadczeń z automatem i silnikiem ACK w A4: styl jazdy (od PSJ do "normalnego") ma relatywnie niewielki wpływ na spalanie -samochód w poznaniu pali 13-15l/100. Dynamiczniejsza jazda, ale bez nadużywanie kick-down'a - 15-17. Przy przyspieszaniu - niezależnie od tego, czy przyspieszasz "do odcięcia", tudziez wrzucenia przez tip wyższego biegu, czy lekko operując gazem -chwilówka i tak dochodzi do 40-50L, więc chyba lepiej zrobić to dynamiczniej, tym bardziej że V-ki mają dość nisko max moment i jadą. Operując średnio-dynamicznie (trzymając pedał w połozeniu że zmienia biegi przy ok. 3500 obr) średnia z baku po mieście wychodzi +- 15l/100 km, co przy 2 napędzanych osiach, automacie i avancie -uważam za przyzwoity wynik.

a w manualu: zacząlem b4-ką "służbową" jeździć tak, jak jeździ automat - możliwie wysoki bieg, trochę poniżej obrotów max. momentu i dojazdy do świateł na hamowaniu silnikiem - zszedlem do 14,5L gazu (b4q 2,6) i SZLAG mnie trafil - siła woli dotrwalem tylko do konca zbiornika - zeby zobaczyc jaki bedzie wplyw takiej jazdy. Chyba przeżyję te 17-19 gazu/100 :)

moja skromna opinia: nie warto chyba dawać się objeżdżać polonezom dla 2l zupy /100 km...

a temat będzie wraaaacał ja boooooom-merang, z każda podwyżką cen zupy, az się wszyscy "zagazujemy".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2008 15:56:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2008 19:27:39
Posty: 20
Lokalizacja: OSTRÓDA
Tak przeczytałem sobie cały wątek i niestety prawie wszystkie wypowiedzi tyczą się silników benzynowych lub zagazowanych :) Ja mam A4 TDI z silnikiem 1Z. Czy mógłby ktoś mnie uświadomić jak przy tym silniku oszczednie jeździć. Niestety nie mam kompuera a bez niego ciężko jest cokolwiek ustalić.
Z góry wielkie dzieki!

_________________
AUDI MULTA, DIC PAUCA

Słuchaj dużo, mów mało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: automat
PostNapisane: 25.cze.2008 17:00:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2008 22:54:24
Posty: 16
Lokalizacja: mława
to jasne ze do 13l/100 tylko raz zeby sprawdzic ile mozna min nim spalic normalnie wychodzi mi 15- 16 miasto nie po to kupilem 2.6 zeby sie nim wlec a tak wogole to mialo byc 2.8 193 km ale nie znalazlem takiego za taka kase(szkoda). chcialem aby sie dowiedziec jak ma sie sprawa w automacie. dzieki za odp ale do tej pory nie jaze o co chodzi z tym kick downem o co kaman? (redukcja na nizszy bieg?)pozdro

_________________
before audi 80 b2,next audi 80 b3 limited edition/ golf III tdi padlina, wkoncu a4 2.6 czuje ze jade


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: