.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.lut.2025 22:32:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 14:59:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
SebastianS napisał(a):
P.S. Nie ma powodu, żeby nie jeździć bardziej dynamicznie na LPG, pomijając oczywiście zalewanie przy bucie na LPG, którego doświadczasz. To wina sposobu stuningowania auta na benzynie, osiągnięto kres mozliwości firmowego setupu.


dla pewności sprawdze jeszcze czasy otwarcia benzyny przy pomocy niezaleznego oscyloskopu. byc moze nie sa one 100%, tylko stag mi tak to interpretuje. I moze sprawdze jeszcze czy wystepuja te dotryski o ktorych mauzer pisal, ze sa co najmnijhe w 20V N/A.

napisz mi jeszcze czy warto wymontowac z wielozaworu, tloczek do blokowania szybkiego wyplywu gazu. czy wystarczy tylko naciagnac jego sprezyne.

odnośnie czasów wtrysków i dysz jakie dobrałem, to brałem pod uwagę, że benzyna pracuje na skrajnie długich czasach i chcialem zejsc z mnoznikiem pod obciazeniem ponizej jednosci, zeby miec troche miejsca na wydluzenie czasow wtryskow gazowych wynikajacych z korekcji od ew. spadku cisnienia gazu. na chipie ktory nie otwiera benz na 100% powinno być ok.

Mauzer napisał(a):
o tym wie każdy maluch ;)

na pewno wiesz o tym, napisalem tak na wszelki wypadek gdyby ktos nie wiedzial, a jest duzo takich.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 15:35:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Lukasik napisał(a):
I moze sprawdze jeszcze czy wystepuja te dotryski o ktorych mauzer pisal, ze sa co najmnijhe w 20V N/A.

w 20v n/a dają wszystkie na raz przy bucie - sprawdzałem, natomiast co do AAN'a (i reszta 20vt) to selfstudy podaje dotrysk, nigdzie nie moge znaleźć potwierdzenia fullgrupy w 20vt więc napewno masz racje że nie będzie wystepować hej :-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 16:38:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Mauzer napisał(a):
Lukasik napisał(a):
I moze sprawdze jeszcze czy wystepuja te dotryski o ktorych mauzer pisal, ze sa co najmnijhe w 20V N/A.

w 20v n/a dają wszystkie na raz przy bucie - sprawdzałem, natomiast co do AAN'a (i reszta 20vt) to selfstudy podaje dotrysk, nigdzie nie moge znaleźć potwierdzenia fullgrupy w 20vt więc napewno masz racje że nie będzie wystepować hej :-)

Mauzer, jak sprawdzałeś? Nie pytam zaczepnie, tylko z ciekawości. Jest to w zasadzie prawdopodobne, bo czasy wtrysku benzyny są w przedziale 0.9-8.5 ms, co uprawdopodabnia realizację full grupową wtrysku (a w każdym razie stwarza ku temu warunki).

Lukasik napisał(a):
dla pewności sprawdze jeszcze czasy otwarcia benzyny przy pomocy niezaleznego oscyloskopu. byc moze nie sa one 100%, tylko stag mi tak to interpretuje. I moze sprawdze jeszcze czy wystepuja te dotryski o ktorych mauzer pisal, ze sa co najmnijhe w 20V N/A.

Sposób odczytywania czasu wtrysku w stagu czasem generuje pewne rozbiezności w stosunku do obrazu oscyloskopowego, więc w teorii to możliwe. Ale jak pisałem - miałem do czynienia z takim softem osobiście i potwierdzam - wszystko wskazuje na to, że dla utrzymania w miarę prawidłowego AFR przy zwiększonym ciśnieniu doładowania na seryjnych wtryskach, autor softu dopuścił 100% wypełnienia cyklu pracy wtryskiwacza. Straszny PGR, a i problemy generuje przy LPG.

Lukasik napisał(a):
napisz mi jeszcze czy warto wymontowac z wielozaworu, tloczek do blokowania szybkiego wyplywu gazu. czy wystarczy tylko naciagnac jego sprezyne.

Zaworek ten działa dość binarnie - jeśli prędkość przepływu fazy ciekłej przez niego przekracza jakąś wartość - przydławia przekrój, co objawia się gwałtownym spadkiem ciśnienia gazu w okolice 0,3-0,4 bara. Jeśli notujesz takie zjawisko - po prostu wywal ten zaworek w pi..du. Jeśli nie dzieje się nic takiego - nie marnuj czasu na grzebanie przy nim.

Lukasik napisał(a):
odnośnie czasów wtrysków i dysz jakie dobrałem, to brałem pod uwagę, że benzyna pracuje na skrajnie długich czasach i chcialem zejsc z mnoznikiem pod obciazeniem ponizej jednosci, zeby miec troche miejsca na wydluzenie czasow wtryskow gazowych wynikajacych z korekcji od ew. spadku cisnienia gazu. na chipie ktory nie otwiera benz na 100% powinno być ok.

Bardzo prawidłowe podejście, tak nalezy zrobić. Pamiętaj jednak, że czas wtrysku LPG w stagu składa się z dwóch składników - pierwszy to iloczyn czasu Pb i mnożnika, ale jest jeszcze drugi - tzw. dodatek, który na domiar złego nie ma stałej wartości, a jest zaszyty w firmware i nieedytowalny. Stąd przy mnożniku 1 i czasie wtrysku Pb np. 3 ms, czas wtrysku LPG będzie 3.9 mniej więcej (wartość waha się w zależności od typu wtryskiwacza między innymi). Stąd - należy zejść z mnożnikiem dośc sporo poniżej jedności, jeśli chce się uzyskać czasy lpg krótsze od czasów Pb.

I tu uwaga pod adresem Mauzera - odnośnie dyskusji na temat rzekomych przewag Agisa: Stag jest jedynym sterownikiem w którym da się to zrealizować poprawnie, a to dlaczego:
Wtrysk LPG realizowany jest w czasie rzeczywistym, tj bez opóźnienia choćby o jeden cykl. Efektem jest fakt, że jeśli z mnożnika wynikałby czas LPG krótszy od Pb, w normalnej sytuacji sterownik LPG nie mógłby prawidłowo wyliczyć czasu LPG, ponieważ spodziewany moment zamknięcia wtrysku LPG przypadałby na czas przed zamknięciem wtrysku Pb, a więc - uniemożliwiłoby to zakończenie pomiaru czasu Pb dla wyliczenia chwili zamknięcia LPG. Z teorii wychodzi więc, że minimalnym czasem LPG jest czas Pb (nie licząc opóźnień wynikających z czasu operacyjnego na liczenie w sterowniku).
I tu własnie jest przewaga staga (nie jedyna bynajmniej) nad wszystkimi innymi sterownikami Stag dysponuje algorytmem pozwalającym obejść ten problem i realizować czasy LPG krótsze od benzynowych - nie zaglębiając się w szczegóły, jak to robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 19:22:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
SebastianS napisał(a):
I tu uwaga pod adresem Mauzera - odnośnie dyskusji na temat rzekomych przewag Agisa

chłopie nie wiem dlaczego do mnie pijesz ja robiłem agisa czy staga??? mam ci podać mój adres hehe po drugie czy ja gdzieś porównuje czy pokazuje przewage jednego nad drugim :?:
ochłoń i poczytaj forum...a potem przyjdź i przeproś hehe :diabel:
p.s Agis robi dokładnie to samo w czasie rzeczywistym - robiliśmy w Krakowskim AG "doświadczenie" specjalnie po odjeździe chłopaków z alex'a - możesz przyjechać i pozaglądać chłopakom przez ramie, nierozczulam się nad stagiem bo kłade je przewaznie do 4-6cyl opli, wózków widłowych :D itp...kłade odjeżdzają i nie wracają papa :peace:

Zo do fullgrupy w 7a to robiłem testy oscyloskopem 2kan. na lapku przy okazji problemów z wiązką w audi 90 kol. Leo jakieś 3-4lata temu niepamiętam. Zresztą fragment ssp121 który podałem wcześniej traktuje o tym czarne na białym.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 19:45:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie wiedziałem Paweł, że robiłeś takie testy na mojej 90tce ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 14:05:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
tutaj tez byla dyskusja o lpg w turbo http://forum.apmotorsport.pl/viewtopic. ... sc&start=0

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 03:45:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Mauzer napisał(a):
czy ja gdzieś porównuje czy pokazuje przewage jednego nad drugim :?:
ochłoń i poczytaj forum...a potem przyjdź i przeproś

Widzę, że ktoś usunął Twój post, który zacytowałem, żeby pokazać, że owszem, porównywałeś. Usunął też mój, gdzie Ci go podsunąłem przed oczy, żebyś poczytał i przeprosił...

Do moderatora: Jeśli usuwasz posty nie na temat (który osobiście zakładałem), to prosze, jestem za (sam prosiłem), ale wtedy usuwaj wszystko co nosi znamiona pyskówki i nie wnosi nic do tematu, a nie wybiórczo, wedle widzimisię. Inaczej to ch.. nie robota i nigdy nie uspokoi zwaśnionych dyskutantów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 17:15:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
SebastianS napisał(a):
Do moderatora: Jeśli usuwasz posty nie na temat (który osobiście zakładałem), to prosze, jestem za (sam prosiłem), ale wtedy usuwaj wszystko co nosi znamiona pyskówki i nie wnosi nic do tematu, a nie wybiórczo, wedle widzimisię. Inaczej to ch.. nie robota i nigdy nie uspokoi zwaśnionych dyskutantów.

masz na mysli watek wydzielony na Twoja prosbe?
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=88826
byc moze cos zostalo, ale wiekszosc dyskusji zostala tam przeniesiona
dyskusje od pyskowki odroznia poziom emocji i zawartosc merytoryczna - skupcie sie na tym drugim i przestancie zachecac sie do przepraszania.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 14:49:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
BiLu napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Do moderatora: Jeśli usuwasz posty nie na temat (który osobiście zakładałem), to prosze, jestem za (sam prosiłem), ale wtedy usuwaj wszystko co nosi znamiona pyskówki i nie wnosi nic do tematu, a nie wybiórczo, wedle widzimisię. Inaczej to ch.. nie robota i nigdy nie uspokoi zwaśnionych dyskutantów.

odroznia poziom emocji i zawartosc merytoryczna - skupcie sie na tym drugim i przestancie zachecac sie do przepraszania.

Więc jeśli odróżniasz i zauważasz ton pyskówki w zacytowaniu Mauzerowi jego własnej wypowiedzi, będącej odpowiedzią na retoryczne pytanie dotyczące porównywania dwóch typów srterownika LPG i usuwasz post, dlaczego nie usuwasz źródła jego powstania, czyli owego pytania, które jest utrzymane w tonie kpiny i ironii, w dodatku kompletnie nietrafionej (patrz wczesniejsza, również usunięta wypowiedź Mauzera).
Jak więc mam to odbierać? Nadajesz merytoryczny wymiar pytaniu Mauzera o to czy porównywał sterowniki ze sobą poprzez to, że usuwasz z wątku owo porównanie, które popełnił kilka dni wcześniej, a także moją odpowiedź, gdzie mu jego wypociny przypominam?
Chcesz dopomóc Mauzerowi zmieniając kontekst dyskusji? Weśże sobie na wstrzymanie, chłopie, bo to nie jest moderowanie, tylko manipulacja, a ja za stary jestem, żeby pozwolić sobie na takie poczynania bez reakcji ze swojej strony.

I jeszcze jedno. Powyższa wypowiedź nie jest skierowana do Ciebie na priv, tylko dla szerszej publiczności z pełną premedytacją. Oczekuję publicznej odpowiedzi na moje pytanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 16:56:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
EDIT:

No to konkretną odpowiedź Mauzera mamy poniżej :peace:
Tylko ta vazelina niepotrzebna:D :D :D :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Ostatnio edytowano 31.sty.2009 23:12:00 przez lucas3512, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 19:33:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
ponizej publiczna odpowiedz na prosbe Sebastiana:

Seba - na powstrzymanie to ja caly czas biore ;)
nic nie usuwalem.
powtorze jeszcze raz - nie usuwalem postow.
wydzililem dyskusje o agisie (i to na Twoja prosbe) do nowego tematu (zalinowalem wczesniej).
widocznie od tego brania na wstrzymanie przeoczylem 1 (slownie: jeden) post tyczacy sie tego tematu, za co serdecznie przepraszam zainteresowanych i czyn ten popelnilem bez premedytacji.
niby dlaczego mialbym wspierac w waszej dyskusji z Mauzerem wlasnie jego? mi to lotto... :):
Tobie pucowac sie nie musze, bo gaz juz mam w aucie zalozony (z ktorego jestem bardzo zadowolony - instalacja BRC sequent 56), a do Mauzera mam za daleko, zeby serwisowac u niego furmanke.
co do rozumienia pyskowki i merytorycznej to nie bede sie powtarzal.
emocje powstrzymaj ponizej poziomu swoich kompetencji i wiedzy, ktora nie da sie ukryc jest duza. szkoda byloby ja przyslonic nerwami...
chyba jestes przewrazliwiony, albo miales zly dzien.
znow bede musial wydzielic spam w tym watku, ale poczekam, az zauwazysz moja odpowiedz, aby nie byc znow posoadzonym o stronniczosc, komitywe etc.
pozdrawiam i nadal bede oczekiwal konkretow w dyskusji (takich konkretniejszych konkretow ;) )

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 20:23:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
- 2xEG150* (na mały zapas wrazie wojny :d )
- 8mm w całości
- rozwiercony wielozawór
- magic jet'y
- dysze 2.8-2.9
- butla toroid odpowiednio ustawiona
- elektronika Stag 300-6 (vazelinaa :056: )

. standartowy trójnik staga (temp+cisn) jak najbliżej wtryskiwaczy zaraz po filtrze fl
* wrazie braku miejsca na 2 reduktory to 1 EG280 nad pompą abs. (w a200 pod osłone chłodnic)
to z teorii :d

z praktyki podobny zestaw tylko 1xEG-200 lata w kappie 2.0T (reduktor wyrabia na bucie cisnienie min 0.84bar. (były obawy że będzie lipton ale jak narazie śmiga i filtry zmienia :) )

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Ostatnio edytowano 01.lut.2009 20:13:17 przez Mauzer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 20:53:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
a wesług mnie taka wojna Mauzera i SebastanaS i teoretyczne sugestie na nic się zdadzą bo nikt nie wyraził swojej oponii z dłuższego użytkowania 2.2T z LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 20:59:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
hubos21 napisał(a):
a wesług mnie taka wojna Mauzera i SebastanaS i teoretyczne sugestie na nic się zdadzą bo nikt nie wyraził swojej oponii z dłuższego użytkowania 2.2T z LPG


dokładnie i o to chodziło "wpierw coś zrobić a potem pokazać" a nie na odwrót w dodatku nawstepie wypisywać herezje nt. silników w audi (początek), dobrze że komuś chce sie jeszcze prostować informacje.

p.s to nie wojna to strzelanina :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 21:31:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
BiLu napisał(a):
skad gazowy sterownik dostaje sygnal o cisnieniu w kolektorze?


moja instalka (OMVL dream XXIN) miała swojego mapa

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2009 08:33:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Mauzer napisał(a):
- 2xEG150* (na mały zapas wrazie wojny :d )
- 8mm w całości
- rozwiercony wielozawór
- magic jet'y
- dysze 2.8-2.9
- butla toroid odpowiednio ustawiona
- elektronika Stag 300-6 (vazelinaa :056: )

. standartowy trójnik staga (temp+cisn) jak najbliżej wtryskiwaczy zaraz po filtrze fl
* wrazie braku miejsca na 2 reduktory to 1 EG280 nad pompą abs. (w a200 pod osłone chłodnic)
to z teorii :d

No to zaczynamy obnażać ignorancję Mauzera:

1. EG150 nie nadaje się do tego silnika. Oczywiście teoretyczna moc obsługiwana przez dwa EG 150 starcza, ale reduktor ten ma regulację ciśnienia klapkową a nie trzpieniową, co podobnie jak w Zavoli generuje ogromne przerosty po cutoffie nawet w wolnossaku, a co dopiero w turbo...
Ponadto EG 150 są kiepskie termicznie, a w związku z koniecznością ustwienia początkowego mnożnika poniżej 1, koniecznym jest zastosowanie stabilnego termicznie reduktora, żeby uniknąć znacznych korekt skracających (tych, co ich agis nie umie) czasów wtrysku LPG w związku z niedogrzanym gazem.
2. Jeśli mówimy o seryjnym silniku - miedź 8 mm jest zbędna.
3. Magic Jety - zgoda, pisałem powyżej. A Ty Mauzer napisz dlaczego właśnie te wtryski i dlaczego nie inne?
4. Dysze minimum 3.0, osobiście dałbym chyba 3.1 (trzeba pamiętać o overboost i występującytch wtedy czasach wtrysku)
5. Standardowy trójnik staga to w tym setupie pomyłka do kwadratu.
6. Miejsce na 2 reduktory swobodnie jest.


Ostatnio edytowano 02.lut.2009 08:41:47 przez SebastianS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2009 08:38:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
BiLu napisał(a):
ponizej publiczna odpowiedz na prosbe Sebastiana:

Seba - na powstrzymanie to ja caly czas biore ;)
nic nie usuwalem.
powtorze jeszcze raz - nie usuwalem postow.
wydzililem dyskusje o agisie (i to na Twoja prosbe) do nowego tematu (zalinowalem wczesniej).

Yyyy... Nie wiem jak to się stało, ale nie zakonotowałem tego linka... MOżesz jeszcze raz, bo go nie mam? Jeśli posty zostały wydzielone, to należą Ci się przeprosiny...

EDIT: Już widzę. No cóż, wróciłem i przeprosiłem :D
Cytuj:
pozdrawiam i nadal bede oczekiwal konkretow w dyskusji (takich konkretniejszych konkretow ;) )

Wedle życzenia... Właśnie napisałem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2009 19:09:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
SebastianS napisał(a):
Wedle życzenia... Właśnie napisałem :)

i to sa od ciebie konkrety?? hehe sorry ale konkretny to ty nie jesteś nic przecież nie napiszesz o gratach, żadnej propozycji nic - puki nie zrobisz i nie podasz na czym poleci z dobrym zapasem 2.2T 20V i najlepiej na koniec hamowanie, to tak ten wątek będzie wyglądał - jak do tej pory, tyle z mojej na dzisiaj :okulary2:
ekhmm pardon konkrety by SebastianS:
SebastianS napisał(a):
2. Jeśli mówimy o seryjnym silniku - miedź 8 mm jest zbędna.
3. Magic Jety - zgoda
4. Dysze minimum 3.0, osobiście dałbym chyba 3.1 (trzeba pamiętać o overboost i występującytch wtedy czasach wtrysku)
5. Standardowy trójnik staga to w tym setupie pomyłka do kwadratu.


ad2 rozumiem że to czyste cięcie kosztów?
ad4 skąd wiesz że akurat siądą ci dysze 3> mm? a może jednak nie trzeba aż tak rozwiercać? - dlatego ja wolę na poczatek dać mniej i mapować...ale u ciebie jest "nie bo nie" :d
ad5 nie wiem co ci przeszkadza seryjny trójnik ze staga? rozumiem że ty podłanczasz cz. temperatury ze seryjnej listwy mjet?

co do obnażania to chyba nie chcesz bym napisał tutaj jak wrzuciłeś butle do 7A i na jakich wtryskach :D
napisze raz jeszcze zbuduj a puźniej sie pochwal ale i tak ameryki nie odkryjesz :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 01:28:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Nie było konkretów?

SebastianS napisał(a):
BiLu napisał(a):
no to jedziemy z koksem...
chcemy zagazowac AANa zmodyfikowanego na 270-290 KM, czyli laduje 1,5 bara
SebastianS napisał(a):
- montaż wydajnych i szybkich zarazem wtryskiwaczy LPG

jakie i dlaczego?

Jak kogoś stać - Keihiny. (Wada: 380 PLN/ sztukę)
Jak kogoś stać - Matrixy HD 544 (Wada w PL - dostęp niemal wyłącznie w listwach 4 cyl)
Dla wszytskich normalnych (nie-krezusów) - Magic Jet.

BiLu napisał(a):
SebastianS napisał(a):
- precyzyjny dobór dysz kalibrujących wtryskiwacze

j.w
Takie aby czas wtrysku lpg przy pełnym obciążeniu nie miał problemu ze zmieszczeniem się w długości cyklu pracy silnika dla danych obrotów. Zapas powinien wynosić przynajmniej 5%

BiLu napisał(a):
SebastianS napisał(a):
- dobór wydajnego reduktora, zapewniającego: stabilne ciśnienie w całym zakresie mocy, małe przerosty ciśnienia przy cutoffie, wystarczającą wydajność termiczną do ogrzewania gazu w fazie lotnej

j.w
Dla mocy 270-290 KM teoretycznie powinien wystarczyć jeden reduktor EG200, jednak dla zapewnienia bardziej stabilnego ciśnienia w górnych partiach obrotów (zwłaszcza przy odcince przesuniętej w okolice 7500 i wyżej) zdecydowałebym się raczej na dwa reduktory Scorpion ST, lub EG200. Odradzam popularne zavoli ZETA - do turbo nie nadają się zbytnio ze względu na przerosty ciśnienia po cutoffie.

BiLu napisał(a):
SebastianS napisał(a):
- dobór odpowiedniej elektroniki sterującej, zdolnej zapewnić prawidłowe sterowanie gazem w funkcji czasu wtrysków Pb, obrotów, ciśnienia gazu, temperatury gazu, oraz ciśnienia w kolektorze (MAP).

j.w

Dla bogatszych - Landi Renzo Omegas, zakładane przez ludzi dysponujących kluczem do programu diagnostycznego na poziomie przynajmniej 3 lub lepiej 4
Dla mniej zamożnych - STAG (podkreślam: to wcale nie jest zauważalnie gorsza opcja - niewielka różnica na korzyść LandiRenzo może wyjść jedynie w spalaniu (3-5%)


Seryjne 2.2T 20V w mojej wersji: na reduktorze Unigas, magicach z dyszami 3.1, stagu 300-6, miedzi 6, przerobionym wielozaworze.


Mauzer napisał(a):
SebastianS napisał(a):
2. Jeśli mówimy o seryjnym silniku - miedź 8 mm jest zbędna.
3. Magic Jety - zgoda
4. Dysze minimum 3.0, osobiście dałbym chyba 3.1 (trzeba pamiętać o overboost i występującytch wtedy czasach wtrysku)
5. Standardowy trójnik staga to w tym setupie pomyłka do kwadratu.

ad2 rozumiem że to czyste cięcie kosztów?
ad4 skąd wiesz że akurat siądą ci dysze 3> mm? a może jednak nie trzeba aż tak rozwiercać? - dlatego ja wolę na poczatek dać mniej i mapować...ale u ciebie jest "nie bo nie"
ad5 nie wiem co ci przeszkadza seryjny trójnik ze staga? rozumiem że ty podłanczasz cz. temperatury ze seryjnej listwy mjet?


Ad2 - sugerujesz że warto być rozrzutnym? To zamontuj na wszelki wypadek 15 reduktorów EG200. Po prostu ilość paliwa jaką potrzebuje 2.2T 20V jest mniejsza, niż limit przepustowości miedzi 6, więc po co 8-ka?

Ad4 - z praktyki.

Ad5 - poczytaj sobie forum lpg.info, oraz forum AC, między innymi wypowiedzi człowieka, którego nazwałeś (vide regulamin!!! :535: ) zarozumialcem. Dowiesz się dlaczego przeszkadza mi seryjny czujnik staga. Powiem więcej - zagazuj 2.2T 20V używając owego trójnika, może dowiesz się po obserwacji parametrów o co mi chodzi.

Proponuję - weź aparat fotograficzny i zrób dla forumowiczów zdjęcie owego trójnika w przekroju przelotu gazu, może ktoś Ci podpowie w czym rzecz. A przynajmniej - jedna z dwóch rzeczy.

Mała sugestia:
http://lpg.info.pl/viewtopic.php?p=7933 ... 61a2e#7933

Czujnik temp. z listwy magic jet nie wchodzi w grę. Zwłaszcza, że do 2.2T 20V użyłbym magiców pojedynczych.

Mauzer napisał(a):
co do obnażania to chyba nie chcesz bym napisał tutaj jak wrzuciłeś butle do 7A i na jakich wtryskach

Ubiegnę Cię.

Coupe quattro z racji umiejscowienia baku paliwa, przez majstrów o poziomie takim jak Mauzer, pomijając nieumiejętność i ewidentny brak wiedzy na temat gazowania silnika 7A, jest pozbawiane bagażnika walcową butlą montowaną na rachitycznie umocowanym nad bakiem stelażu.

My po prostu wywaliliśmy bak i wstawiliśmy możliwie największy toroid:

Obrazek

Zaś paliwo wywędrowało do małego baku, zbudowanego od podstaw:

Obrazek

Pompa paliwa poszła wzorem starszych audików pod podwozie:

Obrazek

Setup użyty do zagazowania auta:

Stag 300-6 z upgrade'em własnym dla opanowania wtrysków benzyny 2.2 ohma
Zavoli ZETA S
Wtryski RAIL 1ohm
Miedź 6

Co do butli obróconej wielozaworem wprzód - tak musiało być z uwagi na konieczność uniknięcia kolizji ujścia komory szczelnej i belki poprzecznej płyty podłogowej. Butla jest pochylona ku przodowi auta co zmniejsza możliwość odpłynięcia gazu spod smoka. W praktyce problem nie występuje, a widzę się z właścicielem auta często, bo to mój dobry kolega. Więc chrzanienie Mauzera krytykujące ułożenie butli "tyłem na przód" mam gdzieś, bo system działa prawidłowo. Ponadto, sądzę po skwapliwości z jaką Mauzer piszesz w swoich receptach o prawidłowym ułożeniu butli, że tą wiedzę piastujesz od bardzo niedawna - i pewnikiem zaczerpnąłeś z naszego forum. W sumie dobrze - po to ono jest, żeby się lamerzy douczali.

Zapraszam z coupetami. Bez straty bagażnika macie zgazowane auto, jedynie bak paliwa się kurczy do kilkunastu litrów (jednakże zachowaniu ulega wskazywanie poziomu benzyny na desce rozdz.!)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 16:29:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
i o takie "myki" chodzi w tym watku, tylko wiecej piszcie o 2.2t 20v, a dla 7A, ktorego sie uczepiliscie zrobcie sobie nowy watek.
jak juz bedziecie tworzyc watki "jak zagazowac silnik X" to poprosze tez watek poswiecony V8 :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: