.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 21:15:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.4 V6 + instalacja II gen - da radę??
PostNapisane: 16.cze.2010 12:12:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:41:44
Posty: 140
Lokalizacja: Chorzów
Witam.
Chciałbym zapytać czy da radę zamontować II gen LPG do silnika AGA 2.4 V6.
Wszyscy mówią kategorycznie NIE, nie podając przyczyny, wg mnie lecą na łatwiznę, kasują 4000za sekwencje , po prostu lepiej im się to opłaca.

Ja wolałbym II gen. lecz nie wiem czemu nikt nie chce już tego montować.
Ktoś wytłumaczy mi dlaczego??

_________________
A6 C5 2.7 biT 300 HP+
S6 C5 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2010 13:16:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
wytłumacz nam dlaczego chcesz 2 gen ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2010 13:27:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
quattrowentylator napisał(a):
wytłumacz nam dlaczego chcesz 2 gen ?

No bo 4000zł!

Nie bez powodu chcą zamontować sekwencje która będzie działać dużo lepiej niż 2 generacja, nie będzie zwężki, spadku mocy (zauważalnego) i wielu innych problemów.

Montowanie 2 generacji w tym silniku to jak zabawa w szambie, można, ale przyjemności to z tego czerpią bardzo nieliczni. :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2010 14:12:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Simpson napisał(a):
...można, ale przyjemności to z tego czerpią bardzo nieliczni. :peace:


... i niekoniecznie normalni ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2010 15:56:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:41:44
Posty: 140
Lokalizacja: Chorzów
A więc tak... Chodzi o to że robię w ciągu dnia kilka-kilkanaście odcinków na tyle krótkich że ledwo co drgnie wskazówka temperatury. W zimę będzie jeszcze gorzej.
Sekwencja po prostu się nie włączy, a w przypadku II gen jedyne co cierpi to reduktor...

Po prostu na własne potrzeby bardziej wykorzystam możliwość jazdy na gazie.

_________________
A6 C5 2.7 biT 300 HP+
S6 C5 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2010 17:52:18 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8321
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Sekwencję też się da ustawić by się włączała

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2010 20:56:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Pewnie mi się zaraz oberwie :diabel:, ale powiem Ci, że jeżeli miałbym taki profil użytkowania samochodu jak Ty, to też bym się pewnie nad II generacją zastanawiał ;) (inna sprawa, że może wtedy jeździłbym czymś innym i nie byłoby mnie na tym forum). Plusy II gen. sobie napisałeś, z minusów dodam:
- ewentualny "strzał" gazu rozwali Ci prawdopodobnie "klapki" od skracania dolotu w kolektorze, o ile AGA takie ma;
- ECU może się często buntować, bo taka instalka ma w nosie wszystkie pętle sterowania mieszanką zaszyte w ECU, co jest praktycznie równoznaczne z szybciutkim rozjechaniem się korekt, wywaleniem check'a i trybem awaryjnym.

To takie moje trochę gdybania, bo II gen. pod maską nie miałem. Może teraz są bardziej zaawansowane sterowniki i jakoś sobie z tym radzą.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2010 22:35:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 16:38:53
Posty: 298
Lokalizacja: konstantynów łódzki
A ja dodam że v6 bardzo dobrze obsługuje BLOS + dobry reduktor odpowiedni do mocy silnika oczywiście.Zakładałem coś takiego u kolegi w B4 V6 2.8 i sami byliśmy zdziwieni jak to jeździło napewno takie rozwiązanie niie zastąpi dobrej sekwencji ,ale jest to jakaś alternatywa między II gen. a sekwencją.Polecam BLOS-a.

_________________
audi coupe 1.9l 1981r bylo
audi coupe 2.3l 1987r było
audi 90 quattro 2.3l 1987r było
audi 200 quattro 2.1l 1987r bylo
audi 200 quattro 1987r z silnikiem v8 3.6l bylo
audi 200 quattro 2.3l 1987r bylo
audi v8 4.2l 1993r automat bylo i jest
audi coupe 2.2l 1983r bylo
audi a4 2.5 tdi v6 1999r kibel straszny było
audi coupe 2.3 1987r było
audi a6 c4 2.5 tdi r5 1997 było
audi v8 4.2 automat1993 powróciła na dożywocie
http://www.youtube.com/watch?v=yyzdedIDyvQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2010 22:47:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Ja tam przeciwwskazań do montowania I czy II generacji nie widzę
- Pański samochód Pańska sprawa :peace:
Tylko zastanawia mnie jedno :
Jak rozwiązać w tym układzie problem emulacji wtrysku benzyny ? Watpię czy te proste sterowniki i emulatory z II generacji LPG dadza radę w tym silniku i zaraz z deski rozdzielczej się choinka zrobi :/

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 10:13:36 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
A ja zapytam z inne beczki.... po kiego takie auto kupowałeś :?: Żeby sąsiad widział :?: Jak masz taki sposób użytkowania auta, to było sobie kupić małe autko z silnikiem 1.0-1.2 i jeździć na Pb. Taka polska mentalność - zastaw się a postaw się :/ Podpowiem Ci tyle, że silniki 30V nie są proste do ogarnięcia na sekwencji, boję się myśleć co by było na zwykłym mieszalniku :| Przejechałem swoim ACK ponad 80 kkm, miałem 2 różne sterowniki LPG, różne wtryski i wciąż szukam idealnego ustawienia... Drobna bolączka na Pb da Ci nieźle popalić przy LPG...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 13:52:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
nie ma co wnikac w sasiadow, nie o to tu chodzi.

Tez jestem zwolennikiem bezproblemowej 1 Gen. W twoim przypadku problemem moze byc kolektor(zmienna dlugosc , material z jakiego go wykonano) przeplywomierz wrazliwy na jakikolwiek strzal oraz sonda za katalizatorem - problem z emulacja (jesli jest).

Z drugiej strony dobre czesci do sekwencji kupisz juz za ok. 2tys. A ustawic mozesz na przelaczanie przy 15 stopniach i bedziesz jechal na gazie w lecie od razu a w zimie po przejechaniu 500m.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 17:21:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
djmatys napisał(a):
A więc tak... Chodzi o to że robię w ciągu dnia kilka-kilkanaście odcinków na tyle krótkich że ledwo co drgnie wskazówka temperatury. W zimę będzie jeszcze gorzej.
Sekwencja po prostu się nie włączy, a w przypadku II gen jedyne co cierpi to reduktor...

Po prostu na własne potrzeby bardziej wykorzystam możliwość jazdy na gazie.


No oprócz reduktora oberwie silnik bo chyba znasz wpływ ubogiej mieszanki na auto ? Oszczędzaj oszczędzaj, a może dużo dołożysz i dołączysz do grona przeciwników gazu bo się silnik popsuł.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 15:23:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 13:50:12
Posty: 365
Lokalizacja: Gdynia
w AAH założyłem staga300-6 plus scorpion ST i magicJety za 3300

mi zwróci się za pół roku a tobie ?

jak założysz II generację to w ciągu pół roku trochę zaoszczędzisz a drugie tyle wydasz na ogarnianie po wystrzałach
chyba że nie zależy ci na aucie ale to lepiej zmień auto na inne niż zakładaj II generację do 2.4 V6

_________________
Jest: Audi A6 C4 2.8 AAH Avant Quattro '95 było: Audi 80 B3 1.8 '90
Poza tym w rodzinie: Audi 80 B4 2.0E '92 , Audi A3 1.9TDI '01 , Audi A4 B5 1.8 '95 , Audi 80 B3 1.8S '89 , Audi A6 C5 2.4 '00 , VW Lupo 1.7 SDI '00


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 20:27:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
MorgothV8 napisał(a):
Sekwencję też się da ustawić by się włączała


jakieś wskazówki jak to się robi?

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 20:32:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
metyoo napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
Sekwencję też się da ustawić by się włączała


jakieś wskazówki jak to się robi?


Wszystko jest w programie: minimalna temperatura przełączenia na LPG 15-90stopni...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2010 20:15:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:41:44
Posty: 140
Lokalizacja: Chorzów
a więc tak... zwiedziłem pół śląska, popytałem, podzwoniłem... i dzisiaj odebrałem auto od gazownika :)

W końcu dałem się namówić na sekwencje :
STAG 300 +
Zavoli S
Magic x2
Butla w kole 50l,

Całość za 2900zł, montaż profesjonalny, obsługa klienta bardzo miła. Czego chcieć więcej? :)

Ustawione mam na 30* przełączanie więc nie będzie tragedii :)

Dzisiaj po pierwszych 200km mogę powiedzieć że jestem bardzo zadowolony !!

_________________
A6 C5 2.7 biT 300 HP+
S6 C5 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2010 21:10:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Rozsądkowo-ekonomiczna instalacja ;) - oby jak najdłużej jeździła bezproblemowo. Jeżeli wszystko tak na OK, to daj jakieś fotki spod maski - inni będą mieli odniesienie, czego wymagać od swoich gazowników.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2010 21:14:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 13:50:12
Posty: 365
Lokalizacja: Gdynia
Cieszę się że założyłeś sekwencję
wcale nie kosztowała 4000zł prawda że miłe zaskoczenie :)
daj znać jak ze spalaniem u mnie jak w podpisie (po trójmieście)

_________________
Jest: Audi A6 C4 2.8 AAH Avant Quattro '95 było: Audi 80 B3 1.8 '90
Poza tym w rodzinie: Audi 80 B4 2.0E '92 , Audi A3 1.9TDI '01 , Audi A4 B5 1.8 '95 , Audi 80 B3 1.8S '89 , Audi A6 C5 2.4 '00 , VW Lupo 1.7 SDI '00


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 11:02:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:41:44
Posty: 140
Lokalizacja: Chorzów
na razie spalania nie znam :) dopiero zatankowałem zbiornik :)

Jedyne co mi przeszkadza to że czuć wibracje silnika na wolnych obrotach ?! Wcześniej tego nie było, ani na PB też tego nie czuć... Po prostu skacze tak delikatnie... Nie wiem.. W przyszłym tygodniu jade na 1 serwis po 1000km i powiem im co i jak.

...fotki zapodam wieczorem :)

_________________
A6 C5 2.7 biT 300 HP+
S6 C5 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 11:27:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
djmatys napisał(a):
na razie spalania nie znam :) dopiero zatankowałem zbiornik :)

Jedyne co mi przeszkadza to że czuć wibracje silnika na wolnych obrotach ?! Wcześniej tego nie było, ani na PB też tego nie czuć... Po prostu skacze tak delikatnie... Nie wiem.. W przyszłym tygodniu jade na 1 serwis po 1000km i powiem im co i jak.

...fotki zapodam wieczorem :)


Musi się wszystko "poukładać" - dla tego pierwszy serwis i regulacje po 1tkm... Będzie dobrze

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: