.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 11:25:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Najlepsze oleje do Vki
PostNapisane: 23.maja.2010 19:18:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Przed Kronach chcę zrobić gruntowny przegląd płynów exploatacyjnych. Pytanie co wlać najlepszego do V8 ABH do:

1. Skrzyni ASB (całkowita wymiana)
2. Dyferencjał
3. Silnik (tu do wyboru syntetyczne Valvoline 10W60, lub Liquy Moly 5w40)


Przy okazji chcę nabić klimę. Jaki symbol czynnika powinna dostać Vka?

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 19:39:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
klima - nie wiem jaki masz rok ale obawiam się, że R12 - na parowniku jest wielka srebrna nakleja i na niej wołami podany symbol czynnika

3. - lej jaki lałeś


Ostatnio edytowano 23.maja.2010 19:42:13 przez ando1414, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 19:42:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
forum "paliwa"? :):
wszystko już w zasadzie było omawiane, tylko trzeba się wysyilić nieco i nie łamać RF :diabel:
ps. valvoline 10w60 to półsyntetyk o czym też już było na forum ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 19:48:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
generalnie bym się z olejem nie "srał" do starego strupa - oby spełniał normy VW 50101 (pewnie i lotosa znajdziesz) :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 19:55:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Przepraszam jeśli źle szukałem, ale nie znalazłem sensownego tematu a propos V8 i syntetyka a połsyntetyka. W którymś już to temacie o olejach przewijają sie 2 sprawy - podróbek i druga - podobno wyższości tego pierwszego nad tym drugim ? Podróbki pomijam, bo mnie to nie dotyczy, ale o co chodzi z tym laniem np 5W40 zamiast 10W40 itp ? Mam A8 4.2 ABZ, nalatane realne 230 pare tyś, zalany 10W40 Mobila. Źle czy o co chodzi ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 20:01:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
emsi - do akrzyni instrukcja podaje ATF dexron - nie będę się mądrował dexronII czy dexronIII - bo z mojego śledztwa wynika, że do naszych skrzyń to jeden ch... - ale może ktoś ma lepsze info

do tylnego dyfra za instrukcją " API-GL 5 SAE 90 - :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 20:06:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Wpisując w szukajkę przekładniowy abh wyskoczył najświeższy temat z 2007 r, więc...
Przy wymianie zalałem Commę 5w40, ale słabo trzyma ciśnienie na mocno rozgrzanym oleju przy +25 stopni na zewnątrz. Więc pójdzie L.Q.

A, że nie jest to strup, tylko sprawne auto, to chciałbym aby pozostało takie jak najdłużej


rok auta 1993, VIN- 1994

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 20:17:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
to możesz mieć już nowy czynnik w klimie R134 :)

w takim razie olej wlej 10 W lub 15 a nawet 20 W jeśli bolą wysokie temperatury

(mówiłem, że strup - słabo ciśnienie trzyma :peace: ) no to napisz jakie trzyma


Ostatnio edytowano 23.maja.2010 20:23:47 przez ando1414, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 20:23:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Ale to już będzie półsyntet... :(

Olej do przedniego dyfra taki sam jak w skrzyni, czy taki jak w tylnym?

W skrzyni rozumiem, że od razu trzeba wymienić filtr?

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 20:30:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
emsi napisał(a):
Ale to już będzie półsyntet... :(

Olej do przedniego dyfra taki sam jak w skrzyni, czy taki jak w tylnym?

W skrzyni rozumiem, że od razu trzeba wymienić filtr?


ja się na olejach nie znam ale jeśli masz uwagi, że przy wyższych temp olej masz "za rzadki" - to czemu chcesz "rzadkiego" nalać??? (pomijam, że cenowo drogiego) - dokup od razu 3 litry na dolewki :< -

kronach lada moment - jeśli skrzynia nie zdradza objawów to zostaw to sobie po powrocie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 20:37:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Może za bardzo upieram się, żeby zostać przy syntecie.

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 20:45:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
emsi napisał(a):
Może za bardzo upieram się, żeby zostać przy syntecie.


nie wiem czy się upierasz - moim prywatnym zdaniem tak (to prawie 20 - letnie silniki)

co do dyfrów - w automacie API-GL5 Sae 90 (skrzynia Dexron)

w manualu skrzynia przedni i środkowy G50, SAE 75 W-90

tylny API-GL5 Sae 90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2010 09:29:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
A najlepiej powiedział mój dawny mechanio. Jeśli nic się nie dzieje i nie ma wycieków to nie ruszać w ogóle.

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2010 13:36:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
W innym watku zachecasz do "pompowania" watku o doborze oleju wiec skrobne:

olej syntetyczny (0/5/10 - W - 30/40/50/60) nadaje sie do wiekszego zakresu temperatur niz olej polsyntetyczny czy mineralny i ma ogolnie lepsze parametry *)
Olej polsyntetyczny jest tylko polsyntetyczny z nazwy (ok w 70% jest olejem mineralnym)
olej polsyntetyczny czy mineralny jezeli spelnia normy producenta tez nadaje sie do Twojego auta
=> tak samo jak piwo piast nadaje sie do picia tak jak zywiec tyle ze to drugie jest lepsze (przynajmniej wg mnie) mimo ze jednym i drugim mozna sie "pokrzepic"
Dlugoletnie uzywanie kiepskich oleji mineralnych doprowadza do zbierania sie szlamu w misce (i nie tylko), ktory pozniej zasysa pompa. Taki moj znajomy mial w polonezie z tego powodu klopot z wypadajacymi czy obracajacymi sie panewkami (on tak twierdzil ze problem ustal wyczyszczeniu silnika i zmianie oleju), innemu zatkal sie smok pompy szlamem (w golfie dieslu)
Dwa oleje tak samo klasyfikowane (np. 5W40) nie musza miec tych samych parametrow bo ta klasyfikacja (API?) robiona jest na podstawie lepkosci (pewnie nie tylko) w zerze i chyba 100 stopniach (chyba castrol ma budzetowego 5w40 "magnateca" i jakiegos duuuzo drozszego 5w40 o np znacznie nizszej temp. plyniecia)
olej syntetyczny jest drozszy niz polsyntetyczny czy mineralny (w ramach tej samej marki) **)
Oleje mineralne trzeba czesciej zmieniac niz syntetyczne (w nowych autach normy na wymiany olejow ustawiane sa czesto nawet na 50 tys km - ale tam trzeba lac dobre oleje a nie "jakiekolwiek" spelniajace np 505.00)
Moj brat mial kiedys "zespawane" syfem hydropopychacze w kadecie benzynowym => walek rozrzadu oczywiscie od tego sie zjechal (nie zawsze oszczednosc na oleju = oszczednosc w eksploatacji auta)
Pozdrawiam,
Przemek

*) swiadomy tego do drugiego auta, ktore prowadze "budzetowo" leje od 10 lat lotosa 5w40 (najtanszy syntetyk rozpoznawalnej "nie krzaki" marki)
=>Wystarczy porownac temp. plyniecia, zaplonu, liczbe TBN najtanszego syntetyka 5W40 i jakiegos supermarkowego 10w40
**) pomijam jakies nietypowe oleje typu 0W20 itp.

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2010 14:02:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Brawo Przemek! W końcu ktoś wyłożył łopatologicznie kwestię olejową.

Od siebie dodam tylko, że na www większości liczacych się producentów można wyświetlić karty produktów i detalicznie porównać oleje względem kluczowych parametrów.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2010 14:43:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
przemekk74 napisał(a):
W innym watku zachecasz do "pompowania" watku o doborze oleju wiec skrobne:

olej syntetyczny (0/5/10 - W - 30/40/50/60) nadaje sie do wiekszego zakresu temperatur niz olej polsyntetyczny czy mineralny i ma ogolnie lepsze parametry *)
Olej polsyntetyczny jest tylko polsyntetyczny z nazwy (ok w 70% jest olejem mineralnym)
olej polsyntetyczny czy mineralny jezeli spelnia normy producenta tez nadaje sie do Twojego auta
=> tak samo jak piwo piast nadaje sie do picia tak jak zywiec tyle ze to drugie jest lepsze (przynajmniej wg mnie) mimo ze jednym i drugim mozna sie "pokrzepic"
Dlugoletnie uzywanie kiepskich oleji mineralnych doprowadza do zbierania sie szlamu w misce (i nie tylko), ktory pozniej zasysa pompa. Taki moj znajomy mial w polonezie z tego powodu klopot z wypadajacymi czy obracajacymi sie panewkami (on tak twierdzil ze problem ustal wyczyszczeniu silnika i zmianie oleju), innemu zatkal sie smok pompy szlamem (w golfie dieslu)
Dwa oleje tak samo klasyfikowane (np. 5W40) nie musza miec tych samych parametrow bo ta klasyfikacja (API?) robiona jest na podstawie lepkosci (pewnie nie tylko) w zerze i chyba 100 stopniach (chyba castrol ma budzetowego 5w40 "magnateca" i jakiegos duuuzo drozszego 5w40 o np znacznie nizszej temp. plyniecia)
olej syntetyczny jest drozszy niz polsyntetyczny czy mineralny (w ramach tej samej marki) **)
Oleje mineralne trzeba czesciej zmieniac niz syntetyczne (w nowych autach normy na wymiany olejow ustawiane sa czesto nawet na 50 tys km - ale tam trzeba lac dobre oleje a nie "jakiekolwiek" spelniajace np 505.00)
Moj brat mial kiedys "zespawane" syfem hydropopychacze w kadecie benzynowym => walek rozrzadu oczywiscie od tego sie zjechal (nie zawsze oszczednosc na oleju = oszczednosc w eksploatacji auta)
Pozdrawiam,
Przemek

*) swiadomy tego do drugiego auta, ktore prowadze "budzetowo" leje od 10 lat lotosa 5w40 (najtanszy syntetyk rozpoznawalnej "nie krzaki" marki)
=>Wystarczy porownac temp. plyniecia, zaplonu, liczbe TBN najtanszego syntetyka 5W40 i jakiegos supermarkowego 10w40
**) pomijam jakies nietypowe oleje typu 0W20 itp.


wiem, że pytanko z serii "co by Pan zrobił" - ale zapytuję - jakiego oleju byś nalał na miejscu emsi-ego (nie chodzi o markę - choć można podać) ale o parametry/cena


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2010 15:28:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
sebolec napisał(a):
Od siebie dodam tylko, że na www większości liczacych się producentów można wyświetlić karty produktów i detalicznie porównać oleje względem kluczowych parametrów.

http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2010 22:31:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
emsi napisał(a):
Przy wymianie zalałem Commę 5w40, ale słabo trzyma ciśnienie na mocno rozgrzanym oleju przy +25 stopni na zewnątrz.

ando1414 napisał(a):
w takim razie olej wlej 10 W lub 15 a nawet 20 W jeśli bolą wysokie temperatury

to co jest przez W to wynika z charakterystyki chyba dokladnie w z zerze:).. to co po W wynika w 100
Logiczne jest ze na klopoty z cisnieniem lepiej wlac W50 czy W60 np 5w50, 10w60
Cytuj:
jakiego oleju byś nalał na miejscu emsi-ego (nie chodzi o markę - choć można podać) ale o parametry/cena

do takiego normalnie eksploatowanego auta (zakladam, ze nie jezdzi na KJSy co tydzien) to lotosa 5w40 (jezeli ma bys wzglednie tanio) lub jakiegos innego lepszego 5W40 (lotos ma wysoka temp plyniecia)
Jezeli auto ma klopoty z cisnieniem to moze mobil 5w50 (pamietam, ze mobil 5w50 kiedys czesto byl rzucany w promocjach w tesco i makro). Jezeli auto wcina duzo oleju i ma klopoty z cisnieniam to moze jakis mineralny 20w50)

No jest jeszcze pytanie ... jak maja sie parametry deklarowane przez producenta oleju do faktycznych:) (kto powiedzial ze walkow nie robia? Plota niesie, ze castrol kiedys zamawial swoje oleje na polski rynek w polskiej rafineri...) Proszki do prania na Polske sa gorsze.. kto wie, moze olej tez wybrakowane nam sprzedaja
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2010 19:34:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2010 10:06:19
Posty: 4
Lokalizacja: Olkusz
Jeśli chodzi o oleje to mogę wam troszkę pomuc ponieważ ma z nimi do czynienia na codzień. Pracuje w magazynie z olejami i innymi płynami do autkosmetyki płyny do chłodnic oleje ). Jeśli chodzi o oilej 10W60 jest to syntetyk który stosuje się w silnikach które kręcą się wysoko ponieważ ich lepkość kinetyczna w wysokiej temperatuże jest lepsz niż w innych syntetykach. nie koniecznie oznaczenie 10w oznacz półsyntetyk. Kolego jeśli miałeś zalane go olejem 10W/40 to nie radze zmieniać na olej syntetyczny ponieważ nie służy to silnikowi ponieważ lubią wtedy "wypłukiwać" się uszczelki. W razie jakiś pytań służę pomocą. Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2010 19:40:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2010 10:06:19
Posty: 4
Lokalizacja: Olkusz
I jeszcze jedno oleje Castrol Mobil Elf są produkowane w rafinerii Trzebinia (Orlen Oil) Chcecie to wsadze foty. Z czystym sumieniem mogę polecić olejr Platinum bo są tańsze a parametry mają identyczne jeśli jednak ktoś nie ma przekonania i nie chce oleju produkowanego w polsce to polecam shell


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: