.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 04:35:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wytrąciła się parafina przy -10"C
PostNapisane: 28.sty.2012 21:27:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
zawsze tankowałem na BP, a ostatnio pokusiło mnie zatankować na stacji Orlen... dziś okazało się, że... 'zamarzło' mi paliwo... :-/

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Ostatnio edytowano 31.sty.2012 08:22:04 przez piotrd, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zamarznięte paliwo przy -10"C
PostNapisane: 28.sty.2012 22:31:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
zazwyczaj dolewam dodatek do czyszczenia wtrysków, pomaga zapewne jak kadzidło umarłemu ale przynajmniej ja lepiej się czuję :)
co do sytuacji która mnie spotkała to czym grozi namiętne odpalanie (chechłanie) silnika w tym stanie?

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zamarznięte paliwo przy -10"C
PostNapisane: 29.sty.2012 12:31:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10333
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Dla pompy praca "na sucho" zdrowa nie jest, nie mniej jednak zaprowadź do ciepłego garażu ,spuść to paliwo w kanister, zalej dobre, zlej wodę z filtra, odpal i jedź , w tym temacie w dizlach nie zmieniło się nic od wojny, procedura zawsze ta sama.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zamarznięte paliwo przy -10"C
PostNapisane: 30.sty.2012 00:03:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2009 22:52:15
Posty: 140
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Auto: Mercedes Benz C32 AMG
Witaj.
To kolego dupa jesteś, bo nie wymieniłeś filtra paliwa przed zimą. Ja też nigdy nie wymieniam (też dupa) i co roku woda zamarza w filtrze i przewodach.
Koszty: 70 zł laweta na terenie miasta, 4-5 godzin w warsztacie w międzyczasie wymiana filtra paliwa. Cena filtra: 80 zł. koszt robocizny: 50 zł. Koszt całkowity 70+50+80=200 PLN.
Warto wymienic filtr i zalać SKYDD (zapobiega wytrącaniu się parafiny + wiąże wodę) lub zalać 100ml denaturatu do zbiornika.

Pozdr.
Wania.

_________________
A6 C5 AKE Quattro 2001


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wytrąciła się parafina przy -10"C
PostNapisane: 03.lut.2012 00:54:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Filtr to podstawa. Ja do ropki dolewam benzynkę z mixolem i gada za każdym razem. :peace:
Dzisjaj na radiu słyszałem nowy tekst żeby do ropy dolać płynu hamulcowego :peace:

zastanawia mnie jak montują żarówki w baku jak ropa przewodzi prąd ? musza niezle zabezpieczyć plusa.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wytrąciła się parafina przy -10"C
PostNapisane: 03.lut.2012 20:39:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
*Robi* napisał(a):
Filtr to podstawa. Ja do ropki dolewam benzynkę z mixolem i gada za każdym razem. :peace:


piotrd, tankowałeś BIO czy Vervę?

Podobno najlepszym rozwiązaniem jest dolanie 10% benzynki do oleju...
Ja nie praktykowałem, dodatków też nie stosuję, tankuję na Orlenie tylko ON Vervę, a na ostre mrozy mam grzałkę (DEFA) zamontowaną w bloku , więc po 40min. grzania przy -20stC, auto nawet świec nie włącza przy odpalaniu :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wytrąciła się parafina przy -10"C
PostNapisane: 04.lut.2012 21:33:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
lucas3512 napisał(a):
*Robi* napisał(a):
Filtr to podstawa. Ja do ropki dolewam benzynkę z mixolem i gada za każdym razem. :peace:


piotrd, tankowałeś BIO czy Vervę?

Podobno najlepszym rozwiązaniem jest dolanie 10% benzynki do oleju...
Ja nie praktykowałem, dodatków też nie stosuję, tankuję na Orlenie tylko ON Vervę, a na ostre mrozy mam grzałkę (DEFA) zamontowaną w bloku , więc po 40min. grzania przy -20stC, auto nawet świec nie włącza przy odpalaniu :peace:


Fajnie sie masz z grzałka...
Ja tam lałem ostatnio zwykłe czyli BIO...... na bak 60-80litrów 1-1,5L benzyny i 100-150ml mixolu.
ropa nie zamarza i dośc łatwo pali...
W sprinterze przy - 20 dla ulatwienia psikłem 2 razy w dolot plakiem, zagdał w ciągu 2 sekund :) normalnie pali od jednego strzała ale trzeba krecic dłużej.

Kumplowi w Cieszynie staneła nowka Scania, zadzwonił do serwisu i na pytanie dlaczego zamarza mu paliwo w baku uzyskał odpowiedz. Zamarza Panu w przewodach, proszę dolac 15litrów benzyny i cieszyć się jazdą :) . I tak zrobił, zalał bak pojemności 900 litrów pietnastoma litrami benzyny i tak robi teraz za każdym razem i mówi ze auto nawet nie pierdło :)

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: